Khamis, 3 Julai 2014

Bom Paling Dahsyat Milik MUJAHIDIN JABHATUL ISLAMIYYAH DIabad Ini

SEBUAH pengkalan tentera Syria di Bandar Al Sawdi berhampiran Idlib adalah pengkalan tentera terbesar Bashar Al-Asad. Pengkalan tentera musuh ini telah hancur lebur. Malahan seluruh benda yang ada diatasnya melambung puluhan meter ke udara akibat ledakan dahsyat bahan peledak seberat 60 ton ciptaan mujahidin Jabhatul Islamiyyah tersebut.
 
 
 




Menurut sumber Komandan Front Islam mengatakan bom tersebut diletakkan di bawah tanah melalui terowong yang mereka gali. Terowong itu memiliki panjang 850 meter,tepat di bawah pengkalan tentera musuh tersebut.



Dalam video di bawah ini, terdengar pekikan takbir "Allahu Akbar!" setelah bom meledak. Menurut Komandan yang tidak disebutkan namanya ini dengan hancurnya pengkalan tentera itu mengakibatkan kemampuan tentera rejim untuk menyerang mereka akan lumpuh dan terjejas teruk.



Ini bererti mereka akan berhasil menguasai selatan Idlib, wilayah yang bersempadan dengan Turki.

Penggunaan bom bawah tanah adalah strategi yang terakhir dan ini kerap dilancarkan. Serangan sebelumnya dilakukan di bawah sebuah hotel yang digunakan para tentera Syria yang menginap di Aleppo.

Berikut inilah video detik-detik hancurnya pengkalan tentera Syria di Idlib.
 
 

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Anda Berkenan .

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...