Khamis, 12 April 2012

Air Laut Di Pulau Phuket Dan Batu Ferenggi Surut,Mungkinkah Tsunami Bakal Berlaku?

Assalamualaikum dan salam blogger,

kalau anda ingat,sebelum berlaku tsunami besar yang melanda beberapa negara pada 26/12/2004 dulu air laut mula menyusut dengan kadar yang besar dan sekarang di katakan air laut di pulau phuket dan juga Batu Ferenggi pulau pinang sedang mengalami situasi yang sama.

Lihat gambar dibawah.

-Petikan dari mutaligat.blogspot





 
 
Info terbaru dari Pulau Phuket (gambar) menyatakan bahawa pantai Pulau Phuket menjadi kering di mana air ditarik ke tengah laut. Fenomena ini mungkin menjadi petanda bahawa Tsunami akan berlaku tidak lama lagi.

Suasana di sama agak kelam kabut di mana penduduk setempat dan pelancong mencari kawasan selamat setelah diberitahu oleh pihak keselamatan.

Kerajaan Thailand telah mengeluarkan arahan supaya semua penduduk di kawasan berkenaan berjaga-jaga dan bersiap sedia dengan segala kemungkinan.
 
 
Sementara itu air laut di Batu Ferringi Pulau Pinang (gambar atas) juga didapati surut. Apakah ini juga petanda kawasan itu juga akan dilanda oleh Tsunami.

Allah telah memberikan amaran pada 26 Dis 2004 tetapi manusia masih ingkar kepada Allah. Kini mungkin Allah hendak menghukum hambanya yang ingkar sekali lagi.

Kita berdoa agar semua kita selamat.....

ijoks2

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...