Isnin, 8 Oktober 2012

23 Kisah Kematian Yang pelik Di Dunia


 1. Meninggal kerana berniat menggapai bayangan bulan di air
Penyair Cina Li Po (abad VII-VIII Masehi) merupakan penyair terkenal yang suka minum arak.Suatu ketika dia sedang mabuk waktu naik perahu melewati sungai Yangtze.Dia melihat bayangan bulan di air.Kerana mabuk,dia berusaha menggapai bayangan itu untuk memeluknya,namun gagal.Akhirnya dia jatuh ke air dan tenggelam.


7 Violin Termahal Di Dunia


 7."Taft",Antonio Stradivari,USD $1,326,000.





Lukisan Ini Bernilai RM 115 Juta

Kita tahu karya seni seperti lukisan ada yang bernilai tinggi. Tapi sebagai orang kebanyakan kita sering tak faham di mana nilainya dan hairan kerana ada orang yang sanggup membelinya dengan harga yang tersangat mahal.
 Percaya atau tidak kami penulis katakan, lukisan di bawah ini bernilai RM 115 juta. Seperti tidak masuk dek akal, lukisan yang seperti budak tadika baru belajar melukis. Tetapi, jangan terkejut, lukisan ini sebenarnya bukan menggunakan pen atau pensil tetapi ianya menggunakan minyak.

lukisan
P/s: kalau sudah minat, berapa pun sanggup beli.. hee
nizarazu

Menghayati Amalan Petua

Amalan-amalan dalam Islam turut berperanan sebagai panduan untuk 
mendapatkan pahala dan menambah kebajikan
.


AMALAN dan petua orang dahulu dalam masyarakat mempunyai erti yang sangat simbolik. Umpamanya petua dalam perubatan tradisional dan tumbuhan herba yang memberi khasiat yang sangat penting untuk mengubat sesuatu penyakit atau meredakan simptom.








Ahad, 7 Oktober 2012

JENIS-JENIS NERAKA DAN PENGHUNINYA

بِسْــــــــــــــــــمِ-اﷲِالرَّحْمَنِ-اارَّحِيم
اَلسَّلَامُ عَلَيْكُمْ وَرَحْمَةُ اللهِ وَبَرَكَا تُهُ
Neraka tempat penyiksaan itu kemudian banyak disebut orang dengan nama Jahannam. Jahannam itu memiliki 7 pintu, setiap pintu (tingkat), telah ditetapkan untuk golongan tertentu dari para makhluk-Nya. Pintu (tingkat) neraka yang disebutkan didalam Al Qur'an adalah:
Hawiyah
Neraka yang diperuntukkan atas orang-orang yang ringan timbangan amalnya, yaitu mereka yang selama hidup di dunia mengerjakan kebaikan bercampur dengan keburukan. Orang muslim laki dan perempuan yang tidak tanduknya tidak sesuai dengan ajaran agama Islam, seperti para wanita muslim yang tidak menggunakan jilbab, bagi para lelaki muslim yang sering memakai sutra dan emas, mencari rezeki dengan cara tidak halal, memakan riba dan sebagainya, Hawiyah adalah sebagai tempat tinggalnya. Surah Al-Qari'ah.




Cara Terbaik Hantar Borang Time Ramai Orang..

orang ade?haha....inilah cara paling terbaik kalau nak hantar borang ketika berurusan untuk sesi pengkuliahan baru yang menyaksikan berbondong-bondong orang untuk berurusan....cara ni senang,jimat masa dan cepat...kikiki


only at egypt....Ape pun boleh...ha
permataperjuanganblogsport

Lagu Menyokong Yahudi Yang Pernah Kita Layan Syok


Pernah tidak kita mendengar lagu 'River of Babylon' ini. Memang sedapkan. Tapi di sebalik lagu ini ada perkara yang tersirat. Dahulunya saya melayan juga lagu ni. Sebenarnya sudah lama saya tahu tentang lagu ini ada kena mengena dengan Zion cuma saya kurang memahami sejarah daripada lagu ini. Hari ini saya terpanggil untuk berkongsi apa sebenarnya di sebalik lagu ini.

Jelajah di internet akhirnya saya ketemu juga. Rivers of Babylon yang dinyanyikan oleh kumpulan dari Jerman di era tahun 70-an bernama Boney M. Penyanyi-penyanyi Boney M adalah Liz Mitchell, Marcia Barnett, Maizie Williams dan seorang jejaka Bobby Farell. Mereka semua masih lagi hidup kecuali Bobby Farrell yang telah mati pada 30 Oktober 2010. Selain daripada lagu ini kumpulan ini juga terkenal dengan lagu Daddy Cool




Kenali Pokok-Pokok Yang Menjadi Tempat Tinggal Hantu

Selain rumah kosong, pokok juga dipercayai menjadi tempat tinggal hantu atau makhluk halus.Ada pokok yang menjadi tempat tinggal makhluk halus ada juga yang menjadi tempat tinggal pontianak atau pocong.Malahan mungkin diantara anda semua pernah ada pengalaman menjumpai pontianak sedang bertenggek di atas dahan pokok?

Dibawah ini adalah beberapa jenis pokok yang di katakan oleh orang tua dulu-dulu yang di geruni dan menjadi tempat tinggal hantu.Silahkan baca dengan teliti pokok-pokok yang menjadi tempat tinggal hantu ini.




14 Mug Yang Unik

Jom kita lihat 14 mug yang unik yang terdapat di seluruh dunia. Ada yang agak lucu, aneh dan ada juga yang nampak sangat cool.
 
Guitar Mug
Sesuai untuk pencinta muzik.
 
 
 
 

Fakta Menarik Untuk Di baca

tangan
1. Kuku tangan tumbuh empat kali lebih cepat dari kuku kaki.
2. Pengguna tangan kanan rata rata hidup sembilan tahun lebih lama dari orang kidal.
3. Kalau korang menggosokkan bawang ke kaki, sekitar 30 – 60 minit, korang akan dapat merasakannya. Ini kerana bawang tersebut mengalir melalui aliran darah.




Sabun Bentuk Makanan Yang Kreatif

Apabila kita melihat dalam gambar, pastinya kita menyangka bahawa itu adalah gambar biskut, kek atau aiskrim. Tapi sebenarnya itu bukanlah makanan, sebaliknya sabun yang direka seakan-akan makanan. Sangat comel dan kreatif. Kalau sabun seperti ini ada dijual di Malaysia, saya juga mahu beli. Bukan untuk digunakan mandi, tapi untuk dijadikan perhiasan. 

 
 
 
 
 

10 Permintaan Syaitan

Ceritanya Rasulullah sedang berbicara kepada iblis dan bertanya apa saja permintaan iblis yang sampai saat ini dikabulkan Allah SWT. Ada 10 permintaan iblis yang dikabulkan Allah .. Apa saja?


Nabi Muhammad : Berapa hal yang kau pinta dari Tuhanmu?

Syaitan : 10 macam

Nabi muhammad : Apa saja?




Sabtu, 6 Oktober 2012

13 Alat Pembedahan Zaman Dahulu

Tobacco Enema-1750-1810
Ia digunakan untuk memasukkan asap melalui anus untuk mangsa tenggelam.maka dipercayai mengsa tengelam tersebut dapat kembali bernafas setelah pengsan akibat tenggelam. 
 
 
 
 

5 Makhluk Misteri Yang Tidak Diiktiraf Kewujudannya

Andakah anda peminat cerita misteri? Pernahkah anda menonton siri televisyen, The Lost Tapes yang disiarkan di Discovery Channel dan Animal Planet? Tidak dinafikan, dunia kita memang luas dan masih banyak lagi kawasan pedalaman dan hutan yang masih belum diterokai manusia. Makhluk misteri seperti ikan duyung sehingga kini masih belum disahkan kewujudannya kerana tiada bukti kukuh ditemui walaupun ada sesetengah tampil dengan bukti seperti gambar, video dan rangka makhluk yang didakwa duyung. Bukti-bukti yang ditunjukkan pula masih menimbulkan keraguan dan kesahihannya juga tidak dapat dikenalpasti. Mari kita ketahui 5 haiwan misteri yang popular walaupun kewujudannya tidak dapat disahkan.

1. Bigfoot

 
 
 
 

Pembedahan Kanta Mata Untuk Seekor Gajah

Bukan manusia sahaja yang mengalami masalah penglihatan mata, haiwan seperti gajah turut mengalami nasib yang sama. Proses ini dinamakan Cataract Surgery. Ini merupakan pembedahan membuang kanta yang telah kabur pada mata. Perubahan metabolic pada kanta semasa peningkatan umur mengakibatkan kanta menjadi kurang telus cahaya dan boleh menyebabkan penglihatan kabur atau hilang daya penglihatan. Untuk memulihkan penyakit ini, kanta artificial akan digunakan untuk menggantikan kanta natural.
 




5 Kampus Universiti Paling Cantik Di Dunia

Apabila menuntut di universiti, semua pelajar sememangnya mengingnkan suasana pembelajaran yang kondusif dan tenang.

Apabila belajar, suasana sekeliling memang memainkan peranan yang penting. Agak mustahil untuk menyerap seratus peratus apa yang kita belajar kalau tempat belajar tersebut bising, semak-samun, berbau dan tak selesa dipandang.

Sebab itulah kampus atau kolej kediaman memainkan peranan yang penting sebab di situlah mahasiswa menghabiskan hampir separuh daripada hari mereka selain di kuliah, terutamanya pada waktu malam di mana memang kita sedia maklum waktu malam merupakan waktu paling menangkap untuk belajar.

Tapi kalau kampus pun dah macam apartmen tahun 70 an, tiap-tiap malam bising dengan budak-budak berlari-lari, terjerit-jerit, penuh dengan sampah, fasiliti belajar yang tak lengkap (kerusi dan meja contohnya), memang mustahil untuk mewujudkan suasana belajar yang kondusif.

Lebih-lebih pula dengan jumlah pengambilan pelajar yang semakin bertambah setiap tahun tetapi kemudahan fasiliti tidak ditambah, memaksa pelajar untuk menyewa rumah di luar. Untuk menjimatkan duit sewa pula, selalunya student akan sewa ramai-ramai dalam sebuah rumah atau apartment dan cram sesak-sesak dalam tu. Lagilah susah nak belajar.

Jadi tak nak cakap banyak, di sini ditampilkan 5 kampus universiti paling cantik di dunia.




Air Pancut Tercantik

Dengan kos 218 juta dolar US, Dubai Fountian dibina dengan 6600 lampu dan 25 projektor warna. Ia mempunyai panjang 275 meter dan mampu memancut air setinggi 73 meter. Sesuatu yang cukup mewah kan untuk membina hanya air pancut tercantik....
 
 
 
 

Resepi - Cencaru Sumbat

Assalamualaikum wbt..... salam SABTU dipagi ceria.....n3 kali ni ikan cencaru @jaket pulak....lauk simple masa buka puasa minggu lepas...dah tak ingat hari ape...
Kali ni masak ikut permintaan anak perempuan tunggal (anis) ...lepas tu siap pesan lagi buat cicah budu...tak nak air asam..dah jemu katanya...

Ikan ni pun sesuai n sedap dibakar,nak2 dibalut dengan daun pisang, bakar pulak dengan arang...mak aiii baunye tak boleh nak cakap...mau terkeluar air liur...baunye harum banget... tapi faham2 ajer lah ye...bulan posa mana sempat nak bakar2, jadi untuk menjimatkan masa ucu goreng ajer....
kat bawah ni resipi dia...
 
 
 

Budaya Cina Mengikat Kaki..

Budaya Cina yang mengamalkan pengikatan kaki bagi wanita diamalkan secara meluas di China sejak zaman berzaman. Budaya ini dipercayai bermula 2000 tahun sebelum masihi iaitu semasa pemerintahan Dinasti Xia.

 Bagi kaum Cina, kaum wanita wajar mengikat kaki mereka bagi membezakan status mereka di kalangan masyarakat. Pendapat ketemporari menyatakan bahawa kaum lelaki bangsa Cina zaman lampau menyukai wanita yang berkaki kecil kerana ia melambangkan kecantikan dan kesuburan wanita tersebut.

Tradisi ‘ngeri’ ini melibatkan gadis seawal usia 5 tahun. Kaki mereka dibalut dengan kemas sehingga pada satu ketika, tulang-tulang di bahagian kaki gadis tersebut patah dan merengkok.

Tradisi ini beransur-ansur terhapus menjelang kurun ke-20 iaitu di zaman kolonis British mula melebarkan pengaruh mereka di Tanah Besar China. Penubuhan Republik China pada tahun 1911 menyebabkan ramai wanita mula meninggalkan tradisi kuno ini.

Sehingga ke hari ini, tradisi tersebut tidak lagi dapat dilihat di China. Yang tinggal hanyalah gambar-gambar yang menunjukkan betapa ‘seram’ dan ‘ngeri’ tradisi masyarakat Tionghua ini.

 



Super Nature: Takungan air yang sangat cantik

Cantiknye tempat ni. Ia merupakan tempat takungan air di sebuah pulau di Upolu in Samoa. Lagi gambar selepas ini.




Renungan – Mengapa Rasulullah SAW Menegur Sahabat Yang Ketawa

Terdapat satu kisah di mana Rasulullah SAW sedang berjalan menuju ke masjid, tiba-tiba dia terlihat sahabat sedang ketawa hingga menampakkan gigi. Lalu baginda menegur perbuatan mereka. Mengapa?

Pada zaman ini banyak kita lihat orang saling ketawa sesama mereka. Apa yang kita kesalkan, ketawa secara berlebihan itu boleh menyebabkan hati kita akan menjadi gelap. Seperti mana dalam satu kisah Rasulullah SAW dalam menegur sahabat yang sedang ketawa. Suatu ketika Rasulullah s.a.w. dalam perjalanan untuk menunaikan solah lalu Baginda s.a.w. ternampak satu kumpulan orang yang sedang ketawa berdekah-dekah sehingga menampakkan gigi.
 
 


Malaikat Jibril Dan Kudanya Dalam Perang Badar

Dalam Islam, Malaikat merupakan hamba dan ciptaan Allah SWT yang dijadikan daripada cahaya lagi mulia dan terpelihara daripada maksiat. Mereka tidak berjantina, tidak bersuami atau isteri, tidak beribu atau berbapa dan tidak beranak. Mereka tidak tidur dan tidak makan serta tidak minum. Mereka mampu menjelma kepada rupa yang dikehendaki dengan izin Allah SWT. Sebagai contoh malaikat datang kepada kaum Lut menyerupai lelaki yang kacak. {1}
(Mendengarkan yang demikian), tetamunya berkata: "Wahai Lut! Sesungguhnya kami (adalah Malaikat) utusan Tuhanmu. Kaum engkau yang jahat itu tidak sekali-kali akan dapat melakukan kepadamu (sebarang bencana). Oleh itu, pergilah berundur dari sini bersama-sama dengan keluargamu pada tengah malam, dan janganlah seorangpun di antara kamu menoleh ke belakang. Kecuali isterimu, sesungguhnya ia akan ditimpa azab yang akan menimpa mereka (kerana ia memihak kepada mereka). Sesungguhnya masa yang dijanjikan untuk menimpakan azab kepada mereka ialah waktu subuh bukankah waktu subuh itu sudah dekat?" {2}



Jumaat, 5 Oktober 2012

Kolam garam di San Francisco Bay

Ini merupakan tempat kolam garam di San Francisco Bay yang diambil pada jarak jauh. Nampak cantik kan, pergi terjun lah kalau berani. Mau kemek muke pastu sebab masin. Hahaha! Lagi gambar selepas ini.




JANGAN TERKEJUT BILA TENGOK CARA ASKAR MASAK TELUR

https://fbcdn-sphotos-c-a.akamaihd.net/hphotos-ak-snc6/c121.0.403.403/p403x403/282325_515414091820554_1372997452_n.jpg
naim blog

Roller Coaster yang meluncur ke dalam air



Kalau korang berkesempatan mengunjungi Yokohama, Kanagawa, di Jepun, jangan lupa untuk mencuba Roller Coaster di Yokohama Cosmoworld. Dalam masa 2 minit korang akan dibawa melihat bandaraya Yokohama setinggi 112.5 meter lalu menjunam masuk ke dalam air. Fuh, ni baru betul-betul best!!




Subhanallah Bagaimana Tsunami Ribut Pasir Ini Boleh Terjadi?

Kali ini di Kuwait sebuah fenomena alam yang sangat menyeramkan telah berlaku di sana. Kejadian ini berlaku seperti satu tsunami yang amat dasyat melibatkan gelombang pasir yang membentuk seperti ombak. Jom kita lihat gambar di bawah ini.
 

 Melihat fenomena kebesaran Allah SWT merupakan satu peluang yang tidak patut kita lepaskan. Namun fenomena alam ini berlaku dengan amat dasyat sekali dan sungguh menyeramkan. 
 
 
 

12 Cara Membuat Kapal Terbang Kertas

Kebanyakkan daripada kita mesti tahu nak buat kapal terbang kertas kan? Tapi brapa jenis kapal terbang kertas yang korang tahu buat? Kat sini terdapat cara-cara membuat 12 jenis kapal terbang kertas yang mungkin salah satunya korang tak pernah buat lagi.Harap korang enjoy...
 

oPEN : Petang ni boleh buat kat anak ...lepas tu pi main kat tanam.......... peh mesti best teringat main masa kecik-kecik dulu kan ...............

10 Kereta Sports Termahal Di Dunia Tahun 2011-2012..

Salam...

Setiap orang pasti berkeinginan untuk berkereta tambahan pula dapat berkereta sport yang mempunyai kelajuan dan reka bentuk yang menarik. Di bawah ni adalah 10 kereta sports termahal di dunia bagi tahun 2011-2012.


1. Bugatti Veyron Super Sports $2,400,000
 
 
 
 

Khasiat Pokok Butang Ungu

Pokok Butang Ungu (bahasa Inggeris: Pink Bachelor's Button) adalah dari tumbuhan famili Amaranthaceace. Pokok ini juga digelarkan "Bunga Butang Merah Muda". Nama saintifiknya Gompherena globosa L..

Bunga butang ini bunganya berbentuk bulat, mempunyai banyak bunga, ditanam melalui pembiakan biji benih, Bunga akan di dapati selepas 40 hari menanamnya. Pokok ini digelar juga dengan nama Bunga 40 hari.
 


 
 
 Pokok Bunga Butang
 
 
 

Resepi - Laksa Siam


Laksa siam menjadi santapan tadi . Percubaan pertama dan tak pernah bermimpi hendak buat tiba tiba saja terlintas awal pagi nak makan laksa. Laksa ini tidaklah pedas tapi memang sedap dengan aroma daun ketumbar dan daun selasih.
Bahan-bahan :







Rahsia Kenapa Manusia diWajibkan Solat


SOLAT adalah satu perintah yang diwajibkan ke atas orang Islam setiap hari. Umat Islam dituntut melakukan ibadat itu menurut sebagaimana diperintahkan Rasulullah s.a.w, dari takbir, bacaan, perbuatan hingga ke akhir salamnya dengan penuh takwa.
Orang yang mendirikan solat adalah orang yang beriman. Orang yang beriman mesti mendirikan solat. "Katakanlah kepada hamba-Ku yang beriman, hendaklah mereka itu mendirikan solat." (Ibrahim:31)

Dalam al-Quran, dilaporkan ada lebih 25 tempat ayat "aqama" yang merujuk kepada makna perintah mendirikan solat dan lebih 70 kali perkataan "as-solah" atau solat diulang dan disebut dalam al-Quran.

Khamis, 4 Oktober 2012

Puting Beliung Api

Pusaran api atau puting beliung api terhasil apabila udara panas lampau berhampiran permukaan  zon kebakaran besar meningkat dengan cepat pada ketumpatan udara yang cukup. Puting beliung api selalunya terhasil antara 10-50meter tinggi tetapi ia juga boleh terhasil hingga ketinggian melebihi 1 kilometer tinggi. Dengan kelajuan angin 160 km/j, puting beliung ini boleh berhatan antara 20 hingga 40 minit. Satu malapetaka puting beliau api pernah terjadi pada tahun 1923 iaitu pada kejadian gempa bumi Great Kanto di Jepun yang telah mengorbankan ramai orang dalam masa 15 minit.
 
 
 
 
 

Resepi - Puding tanpa telur

 
 Resepi  dari AlongRoz. Sedap sebab manisnya sedang sedang saja dan En.Hubby suka makan sebab tidak berbau telur. Saya ada telur atau tak ada no problem . Puding ini saya buat setengah sukatan saja.
Terima kasih Along..haha saya copypaste resepi awak kat bawah nie.Minta halal ye.



Senjata Api Buatan Tangan

Mungkin dari segi rupa nampak macam gagal sama sekali tapi fungsi senjata api buatan tangan nie tetap sama dengan senjata api yang canggih yang lain.
 
 
lagi gambar .....
 
 
 

Masjid terbanyak di eropah adalah di negara Bulgaria

Jumlah Masjid di Bulgaria Terbanyak di Eropa
                                                         sebuah masjid di Bulgaria
Perancis, Britain, atau Jerman menjadi 'rumah' bagi umat Islam di Eropah, tapi untuk masalah rumah Allah alias masjid, Bulgaria jawaranya. Negara bekas komunis itu mempunyai jumlah masjid terbanyak di Eropah, mencapai 1,200 unit. Jumlahnya hampir menyamai negara-negara di Timur Tengah.

Ya, Bulgaria juga tercatat sebagai negara dengan bilangan pelajar Islam yang terbesar di Eropah. Lebih dari tiga ribu pelajar menempuh pendidikan di sekolah Islam setiap tahun. Hebatnya, di sekolah umum juga diberikan kurikulum Islam.
 
 
 

Rabu, 3 Oktober 2012

Koleksi Kereta Mewah dan Mahal Milik Raja Bahrain

Koleksi kereta mewah milik Raja Bahrain.Diantaranya bugati veiron dan ada juga ferrari enzo tidak ketinggalan  M-benz

Dari Mana Asal Minyak Petrol?

So, pembaca yang sedang membaca. Sepanjang korang hidup pernah tak korang tau mana asal minyak?
Nampak tak gambar atas? gambar ni gua copy paste dari slide lecturer yang gua dapat 3 sem lepas. Ilmu ni gua nak kongsi untuk pengetahuan korang supaya kita bertambah ilmu tentang minyak. Walaupun gua tak pandai macam membe lain, at least gua tak nak ilmu gua hilang...so selamat menuntut...
 
 
 

Keindahan jalan raya..

Pelik kan tajuk ni..ada ke jalan raya yang cantik kat dunia ni?? jambatan ada la..serius jalan raya? best jugak ni..jalan pn org nk buat cantik2 pelik..jom la tengok..jalan pn jalan la..


 
 
 
 

6 Jenis Makanan Hindari Migrain


Beberapa jenis makanan sering disebut sebagai pengubatan alternatif untuk penyakit tertentu. Menurut pakar gizi terkenal Joy Bauer yang juga penulis buku Food Cures, ternyata ada makanan yang boleh membantu mencegah migrain.
Berikut adalah diantara makanan yang dikatakan dapat membantu mencegah penyakit tersebut:
 
 

Khasiat Barli Yang Perlu Anda Ketahui

Barli atau nama botaninya Hordeum Vulgarie dikatakan bijirin pertama yang telah ditanam di timur tengah kira-kira 9000 tahun dan mungkin juga merupakan bijirin terawal dan paling penting pada ketika itu. Isi rong atau bijirin barli boleh dijadikan tepung, emping dan bran. Batangnya boleh dijadikan kertas dan bahan pembinaaan manakala keseluruhan tanaman boleh dijadikan sebagai makanan haiwan ternakan.
 
 
 

Penyanyi Rap Wanita Perancis Peluk Islam


Paris- Seorang penyanyi rap wanita terkenal di Perancia, Diam, mengejutkan peminatnya apabila buat pertama kali tampil memakai hijab selepas memeluk Islam.
Diam atau nama sebenarnya Melanie Georgiades, disifatkan telah melakukan proses transformasi sepenuhnya daripada seorang penyanyi rap kepada seorang wanita Muslim.

Sejak 2009, Diam telah mencetuskan kontroversi kerana jarang muncul di khalayak ramai dan kontroversi berkenaan akhirnya lenyap dengan penampilan pertamanya dalam interview dengan stesen televisyen Perancis, TF1.
 
 
 

Falsafah Haji

PANGGILAN haji tiba lagi, gamitan talbiah dengan begitu mekar dalam ingatan bakal haji, dhuyufurrahman amat kuat menusuk kalbu. Sebermula dengan panggilan surat terima, sudah membawa seribu satu macam kesukaan telah terukir pada raut wajah jemaah haji. Habis keluarga, rakan taulan diuar-uarkan, bukan sekali tetapi itulah yang dikhabarkan setiap kali bertemu.
Semuanya ini sebagai terjemahan gembira yang berbaur syahdu dalam melaksanakan ibadah haji.
 
 
 

Kisah Benar: Sebelum Meninggal Dia Mengatakan, “Aku Mencium Bau Surga!”

Assalamualaikum dan selamat membaca

 
Seorang Doktor bercerita kepadaku, “Pihak rumah sakit menghubungiku dan memberitahukan bahwa ada seorang pasien dalam keadaan kritis sedang dirawat. Ketika aku sampai, ternyata pasien tersebut adalah seorang pemuda yang sudah meninggal -semoga Allah merahmatinya-. Lantas bagaimana detail kisah wafatnya. Setiap hari puluhan bahkan ribuan orang meninggal. Namun bagaimana keadaan mereka ketika wafat? Dan bagaimana pula dengan akhir hidupnya?




Selasa, 2 Oktober 2012

Kasut yang unik..pelik..

Best jugak nak kongsi dengan korang kasut2 yang unik..pelik..tp cantik? apa2 pn korang nilai la sendiri ok..ada orang ckp cantik..ada org ckp pelik..kalau bagi kat lady gaga mesti dia pakai benda2 pelik cm ni haha...


Kasut kulit pisang..berguna jugak kan kulit pisang ni..
 
Lagi pilihan dibawah   
 
 
 

Inilah Lampu-Lampu Isyarat Yang Pelik Dan Unik Dari Seluruh Dunia

Inilah Lampu-Lampu Isyarat Yang Pelik Dan Unik Dari Seluruh Dunia..Jom lihat gambarnya


 
 
 
 

10 Keajaiban Alam Yang Jarang Diketahui Manusia


Ketika kita berfikir tentang keajaiban dunia, pasti terfikir tentang Piramid di Mesir, Taman Gantung Babilon, Terowong Channel dan Colosseum di Roma serta sebahagian yang terdapat dalam buku keajaiban dunia kuno moden.
Apabila berfikir tentang keajaiban alam, kita akan terfikir tentang Grand Canyon di Colorado, Paricutin Volcano di Mexico dan Great Barrier Reef di pantai Queensland Australia.
 
 

Kreatif - Motorsikal Konsep Terbaru Daripada Honda


Sebuah motorsikal konsep terbaru daripada Honda (Stateline “Slammer” Concept) telah berjaya disiapkan oleh Erik Dunshee,dari Jabatan Penyelidikan dan Pembangunan Honda Amerika. Motorsikal  yang direka khas dengan kreatif ini telah berjaya disiapkan dalam masa 3 bulan sahaja dengan bajet yang terhad. 
 
 

Teksi-Teksi Unik Dan Lucu Dari Seluruh Dunia



 
 Puno, Peru
 
 
 

Hikmah disebalik larangan bernafas ketika minum

Sebuah riwayat dari Tsumamah bin Abdullah menyebutkan, "Dahulu Anas bin Malik RA pernah bernafas di dalam bejana dua kali atau tiga kali, dan dia mengira Nabi SAW pernah melakukan hal itu." (HR. Bukhari)

Riwayat lain dari Abu Qatadah dan bapanya mengatakan bahawa Rasulullah SAW bersabda, "Apabila salah seorang di antara kamu minum, maka janganlah ia bernafas di bejana (gelas)."

"Dan jika salah seorang dari kamu buang air kecil maka janganlah ia memegang dzakar (kemaluannya) dengan tangan kanannya, jika membersihkan maka jangan membersihkan dengan tangan kanannya." (HR. Bukhari).
 
 
 

Pernah Tengok Kabel Dasar Laut Yang Menghubungkan Dunia?

Mudahnya hidup kita di dunia moden hari ini. Celik saja mata boleh terus update Facebook, layari Youtube, tweet di Tweeter atau jika perlukan sebarang maklumat hanya perlu taip di Google. Tetapi tahukah anda disebalik semua ini apakah yang menjadi tulang belakangnya? Sila baca untuk anda lebih appreciate apa yang anda nikmati hari ini.

Gambar di bawah ini merupakan kabel komunikasi bawah laut (submarine communication cable). Dengan panjang diameter 69 milimeter (2,7) inch, kabel ini mampu membawa 99% data-data internasional (internet, telefon dan data peribadi) yang menghubungkan semua benua di dunia, kecuali Antartika.
 
 

Bagaimana Cara Berzikir Ketika Sibuk Bekerja?

 
Zikir ialah ibadat paling ringan tetapi amat berat timbangan pahalanya. Walaupun mudah dan ringan diamalkan, kebanyakan muslim lupa melakukannya disebabkan tidak dilatih berbuat demikian.

Pengarang kitab Shafwah al-Shafwah menceritakan tentang seorang ahli ibadah melihat seekor burung yang selalu membawa sepotong daging setiap hari. Burung itu hinggap di atas pokok kurma. Ahli ibadah itu merasa hairan kerana tidak ada seekor burungpun yang mempunyai sarang di situ.

 Beliau berkata: “Saya memanjat pokok itu, saya melihat di sana ada seekor ular yang buta matanya. Setiap kali burung itu mendekatinya iapun bersuara lalu ular itu membuka mulutnya, sang burung meletakkan sepotong daging itu ke mulut ular dan kemudian terbang. Perbuatan itu dilakukannya setiap hari.”



Keimanan Benteng Kukuh Hindar Diri Daripada Syaitan

 
SYAITAN ialah musuh manusia sepanjang hayat. Peringatan ini dinyatakan Allah dalam al-Quran mendedahkan sumpah syaitan ingin memperdayakan manusia supaya dimasukkan bersama ke dalam neraka.

Firman Allah bermaksud: “Sesungguhnya syaitan itu musuh bagi kamu. Kerana itu hendaklah kamu memusuhinya. Syaitan hanya bermaksud mengajak golongan yang terpedaya supaya sama-sama menjadi penghuni neraka.” (Surah Fathir, ayat 6)

Syaitan tidak menetapkan siapa menjadi musuhnya dan tidak seorangpun terlepas daripada digoda syaitan. Hanya mereka memiliki tahap ketakwaan dan keimanan tinggi sukar dipengaruhi oleh syaitanUntuk menghasut manusia yang memang sudah berperangai seperti syaitan, maka syaitan yang ditugaskan adalah yang berkedudukan rendah. Tugas itu mudah kerana dengan sedikit bisikan, manusia mudah terpengaruh. Malah, perbuatan jahat sudah jadi kebiasaan.




Anda Berkenan .

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...