Isnin, 2 Disember 2013

Gambar Terkini Banjir,sekitar Rompin dan Kuantan


Sekitar Sungai Lembing ( gambar sumber whatsApp )
Kuantan: Kira-kira 100 penduduk dari perkampungan Orang Asli Kampung Kesing, Rompin mula dipindahkan berikutan banjir yang melanda negeri ini, awal pagi tadi. Jurucakap Pusat Gerakan Operasi Jabatan Bomba dan Penyelamat Malaysia (JBPM) negeri, berkata penduduk kampung itu mula dipindahkan kira-kira jam 10 pagi tadi.
  
TERPUTUS HUBUNGAN... Penduduk-penduduk di sekitar Sungai Lembing melihat jambatan Sungai Charu ditenggelami air sedalam kira-kira setengah meter pada Isnin. Jalan utama menghubungkan Kuantan-Sungai Lembing terpaksa ditutup untuk semua kenderaan selepas paras air Sungai Charu melimpahi jambatan akibat hujan yang berterusan salama tiga hari bermula Sabtu lalu. Mereka yang tinggal berhampiran dengan kawasan banjir, dinasihatkan supaya berhati-hati dan mengawasi anggota keluarga masing-masing di samping mendengar arahan pihak berkuasa berpindah apabila diarahkan.- fotoBERNAMA
Beliau bagaimanapun memaklumkan butiran lengkap mengenai proses pemindahan belum diperoleh.
Sementara itu Jurucakap polis berkata hujan lebat sejak semalam menyebabkan beberapa kawasan di Sungai Lembing, di sini, dinaiki air dan jalan utamanya terpaksa ditutup pagi tadi.
Menurutnya Jambatan Sungai Charu di Kilometer 28, Jalan Sungai Lembing-Kuantan terpaksa ditutup bagi semua kenderaan kerana ditenggelami air.
"Pengguna jalan raya dinasihatkan supaya menggunakan jalan alternatif jika mahu ke Sungai Lembing.
"Difahamkan juga bandar Sungai Lembing turut dinaiki air namun sehingga jam 11 pagi ini tiada mangsa dipindahkan lagi," katanya.
Sumber berita metro
Lagi Gambar 





 
relevansokmo

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...