Jumaat, 20 Februari 2015

Petua Goreng Ikan Masin Agar Kepala Dan Ekor Tak Terbarai....

Gambar ambik kt google jer... 
Kali ni aku nk kongsi petua masak memasak plak... Korang mesti suka makan ikan masin. So... aku nak bagi petua nak menjadikan ikan masin tu cantik terhidang masa nak makan. 
Ikan masin ni biasanya gelama, tenggiri atau kembung akan terputus kepala ngan ekornye masa menggoreng. Kengkadang tu hancur barai bila diterbalikkan dalam kuali...haish!
 
Ikutlah cara mudah ini.... Mula2 bersihkan seperti biasa. Kemudian ambil sedikit tepung gandum. Lumurkan pada ikan masin yang nak di goreng. 
Pasti ikan masin akan lebih mudah di goreng dan ikan masin tu akan kelihatan cantik sempurna dihidangkan dalam pinggan.
Siapa yg empunya mintak halalkan .....erk!
p/s : Lepas ni bolehla hidangkan ikan masin bila ada tetamu makan kat rumah...
 huhahuhajerr.blogspot.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Anda Berkenan .

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...