Khamis, 26 Januari 2012

Tips Memilih Kasut Sukan Yang Sesuai

kasut Tips Memilih Kasut Sukan Yang Sesuai

Kali ni Sufai ingin berkongsikan Tips2 Untuk Memilih Kasut Sukan Yang Sesuai untuk membuat anda lebih selesa bila melakukan riadhah atau sukan.

Memilih kasut sukan memang agak sukar bagi yang tidak mengetahui. Apatah lagi dizaman ini ada banyak pilihan untuk dibuat. Pasti agak sukar untuk memilih. Ikutilah panduan ini agar kasut yang dibeli sesuai dengan kaki dan aktiviti yang akan dilakukan.Sila cuba tips dibawah untuk memudahkan lagi anda mendapatkan kasut yang sesuai untuk bersukan.:


1. Pilih kasut sukan yang bersesuaian dengan aktiviti yang akan dilakukan. Jenis kasut yang menutup permukaan kaki sesuai digunakan untuk sukan jenis aerobik misalnya badminton dan tenis.

2. Ketika mencuba kasut itu sarungkan kedua-duanya sekali dan pastikan kasut itu tidak terlalu ketat. Cuba berjalan. membongkok dan melompat dengan menggunakan kasut itu, ini untuk memastikan kaki anda berasa selesa dengan kasut yang akan dibeli.

3. Beli kasut sukan baru anda tatkali hari menjelang petang kerana otot kaki diwaktu ini sedang mengembang. Keadaan ini paling hampir dengan keadaan semasa anda sedang bersukan.

sufai

Itulah beberapa panduan yang boleh anda ikuti semasa hendak membeli kasut sukan baru anda.

Selamat Mencuba

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...