Rabu, 29 Februari 2012

TERBARU!!! Cara Miliki Kereta Secara PAJAKAN!


ek 01.1 TERBARU!!! Cara Miliki Kereta Secara PAJAKAN!
Kenapa perlunya memiliki kenderaan secara sewa beli jika anda boleh memajak pada kadar lebih menarik dan tidak perlu memikirkan soal penyelenggaraan.

Hari ini, DRB-HICOM Bhd. memperkenalkan konsep pemajakan kenderaan yang pertama seumpamanya di Malaysia, sekali gus mampu menyelesaikan masalah untuk mendapatkan pembiayaannya.


 Konsep pajakan yang diperkenalkan oleh anak syarikat DRB-HICOM, DRB-HICOM Leasing
Sdn. Bhd. (DLSB), membolehkan kenderaan persendirian dan komersial lebih mudah dimiliki orang ramai.

‘‘DRB-HICOM Leasing menyasarkan 5,000 hingga 10,000 pelanggan individu dalam tempoh tiga tahun akan datang jika ia menerima sambutan kelak,’’ kata Ketua Pegawai Operasi EON Bhd., Azman Idris.

Beliau berkata, konsep pajakan itu amat sesuai untuk digunapakai ketika pihak bank sedang hebat memperketatkan syarat-syarat kelulusan pinjaman kenderaan.

“Konsep pemajakan kenderaan telah lama menerima sambutan di Eropah dan negara-negara barat dan sudah pasti dapat meringankan beban kewangan orang ramai,” katanya sambil menambah pihak syarikat sebelum ini telah menjalankan pajakan kenderaan kepada kerajaan menerusi syarikat Spanco.

Beliau berkata demikian selepas majlis pelancaran MyLease dan perasmian Konsep 4S EON yang dilakukan oleh Menteri Pengangkutan, Datuk Seri Kong Cho Ha, di sini hari ini.

Turut hadir ialah Pengarah Urusan Kumpulan DRB-HICOM, Datuk Seri Mohd. Khamil Jamil, Pengerusi EON Bhd., Tan Sri Marzuki Mohd. Noor dan Ketua Pegawai Operasi Kumpulan DRB-HICOM, Datuk Lukman Ibrahim.

Konsep terbaharu ini membolehkan penyewa memiliki sebuah kereta baharu setiap beberapa tahun tanpa perlu memikirkan kos penyelenggaraan dan insurans atau pembaharuan cukai jalan kerana ia ditanggung sepenuhnya oleh oleh pemilik aset.

Konsep ini adalah pilihan terbaik ketika bank sedang mengetatkan syarat-syarat kelulusan pinjaman kenderaan kerana bayaran bulanan adalah jauh lebih rendah berbanding sewa beli.

Antara pakej-pakej penyewaan yang ditawarkan oleh DLSB ialah program penggantian kereta selepas tamat tempoh pajakan, penyelenggaraan berjadual dan tidak berjadual, pusat panggilan 24 jam, bantuan kerosakan dan lain-lain.

Menurut Azman, kadar sewa pajakan akan ditambah dengan kos penyelenggaraan berjadual atau tidak berjadual bersama servis-servis lain bagi mendapatkan jumlah keseluruhan kadar sewa pajakan.

Jumlah keseluruhan sewa pajakan itu akan dibahagikan mengikut jumlah keseluruhan tempoh pajakan bagi mendapatkan kadar sewa pajakan yang tetap setiap bulan.

Katanya, sebagai permulaan pihaknya akan menawarkan kemudahan itu kepada syarikat sebelum orang ramai pada hujung tahun ini.

Hasil kajian menunjukkan, jika penyewa itu adalah individu, ia mampu memberi penjimatan antara 15 hingga 25 peratus dari pinjaman jual beli ketika ini.

“Apa yang menarik, model-model kereta yang ditawarkan tidak tertakluk kepada Proton sahaja kerana bergantung kepada permintaan pelanggan,” kata Azman.

ar-rifke

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...