Sabtu, 1 September 2012

Kerana Iddah, Pemimpin Yahudi Ini Masuk Islam

Gara-Gara Iddah, Pemimpin Yahudi Masuk Islam
Robert Guilhem, pakar genetik dan pemimpin yahudi di Albert Einstein College menyatakan dengan tegas soal keislamannya. Dia masuk Islam setelah kagum dengan ayat-ayat Al-Quran tentang masa iddah wanita muslimah selama tiga bulan. Massa iddah merupakan massa tunggu perempuan selama tiga bulan, selama proses dicerai suaminya.


Seperti dikutip dari societyberty.com, hasil kajian yang dilakukannya menunjukkan, massa iddah wanita sesuai dengan ayat-ayat yang disenaraikan di Al-Quran. Hasil kajian itu menyimpulkan hubungan intim suami isteri menyebabkan lelaki meninggalkan kesan khususnya pada perempuan.

Dia mengatakan jika pasangan suami isteri (pasutri) tidak bersetubuh, maka tanda itu secara perlahan-lahan akan hilang antara 25-30 peratus. Gelhem menambah, tanda tersebut akan hilang secara keseluruhan setelah tiga bulan berlalu. Kerana itu, perempuan yang dicerai akan siap menerima kesan khusus lelaki lain selepas tiga bulan.
Bukti empiris ini mendorong pakar genetik Yahudi ini melakukan penyelidikan dan pembuktian lain di sebuah perkampungan Muslim Afrika di Amerika. Dalam pelajarannya, ia mendapati setiap wanita di sana hanya mengandungi cap khas dari pasangan mereka saja.

Kajian serupa dilakukan di perkampungan nonmuslim Amerika. Hasil kajian membuktikan wanita di sana yang hamil mempunyai jejak kesan khusus dua hingga tiga lelaki. Ini bermakna, wanita-wanita non-muslim di sana melakukan hubungan intim selain perkahwinannya yang sah.

Sang pakar juga melakukan penyelidikan kepada isterinya sendiri. Hasilnya menunjukkan isterinya ternyata mempunyai tiga rekod cap laki-laki alias isterinya curang. Dari kajiannya, hanya satu daripada tiga anaknya saja berasal dari dirinya.

Setelah kajian-kajian tersebut, dia akhirnya memutuskan untuk masuk Islam. Ia meyakini hanya Islam lah yang menjaga martabat perempuan dan menjaga keutuhan kehidupan sosial. Ia yakin bahawa perempuan muslimah adalah yang paling bersih di muka bumi.
sumber republika.co.id

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...