Khamis, 13 September 2012

Rehat Minda - Cerita Lawak Askar

Cerita Lawak Askar

Tiga orang Jeneral dunia dari Negara A, B dan C sedang bertanding keberanian tentaranya dan untuk membuktikannya masing-masing jeneral memerintahkan salah seorang askarnya untuk mengikuti arahannya.

Jeneral A : Askar maju sini

Askar A : Siap Jenerak

Jeneral A : Tangkap peluru yang saya tembakan ke tubuh kamu

Askar A : Siap Jeneral

Peluru langsung ditembakan dan kerana jaraknya terlalu dekat maka si Askar tidak dapat menangkapnya dan langsung mati. Si jeneral dengan bangga mengatakan,





Jeneral A : Lihat Askar saya sangat berani dan bersiap sedia untuk mati.

Jeneral B berang dan berkata,

Jeneral B : Askar maju sini

Askar B : Siap jeneral

Jeneral B : Tangkap peluru dari RPG yang saya tembak

Askar B : Siap Jeneral

Peluru meluncur cepat dan Askar yang menangkap hancur berantakan Si Jeneral sangat bangga dan memberitahu,

Jeneral B : Askar saya lebih berani bahkan untuk menangkap bom RPG.

Dan sampai pula giliran C

Jeneral C : Askar maju sini

Askar C : Siap Jeneral

Jeneral C : Seberangi ladang periuk api dengan berlari cepat

Askar C : Tidak mau Jeneral !

Jeneral C : Seberangi cepat !!

Askar C : Tak mau Jeneral !

Sampai kali kelapan Jeneral memerintahkan askarnya, namun tetap di tolak. Lalu Si Jeneral berkata,
Jenaral C : Lihat Askar saya yang paling berani. Arahan Jeneral langsung dia tak ikut.
jiwarosak

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...