Khamis, 7 April 2016

Inilah Cara Mengenal Telur Yang Datang Dari Ayam Yang Sakit

Apakah ada sesuatu yang lebih lazat daripada telur indah dimasak? Tidak peduli bagaimana mereka dimasak, apakah mereka goreng, rebus atau goreng-arik rebus, mereka benar-benar lazat. Walau bagaimanapun, perkara yang paling penting bagi anda adalah untuk makan telur dari ayam yang sihat.

CARA MENGENALI AYAM SIHAT?

Jadi bagaimana kita boleh mengatakan sama ada ayam sihat atau tidak? Ayam yang sihat makan pelbagai jenis makanan setiap hari. Ini termasuk daging kerana itulah makanan mereka juga perlu. Mereka mungkin ingin makan bug yang berbeza, tikus dan bahkan ular.

tel 



Semua nutrisi baik dari makanan yang mereka makan dihantar ke telur mereka. Untuk mendapatkan nutrisi ini, ayam harus dibenarkan untuk bergerak bebas, keluar pada udara segar. Ayam yang terkunci dalam menetas kecil untuk seluruh hidup mereka tidak menerima vitamin dan mineral yang mereka benar-benar memerlukan dan telur mereka tidak berada pada tahap kualiti yang sama seperti telur ayam buras.

Bagaimana telur berkualiti baik kelihatan seperti? Berikut adalah beberapa ciri-ciri yang boleh membantu anda membezakan telur yang baik dari yang buruk:

Shell ketumpatan dan kekerasan: Jika retak telur mudah daripada itu bukan telur yang berkualiti baik. Ayam yang mempunyai diet kaya dan kesihatan secara keseluruhan baik menghasilkan telur yang sangat kuat. Jika telur benar-benar sihat kulit ini harus sangat sukar untuk retak.

Warna kuning telur: Bagi kebanyakan orang itu cukup biasa untuk melihat telur dengan cahaya atau kuning kuning cerah. Namun, ini bukan warna kuning yang sempurna. Warna yang sesuai untuk kuning ayam oren yang mendalam. Lain kali anda makan telur memeriksa warna kuning untuk memastikan bahawa anda makan telur benar-benar baik dan sihat.

Ketebalan kuning telur: Kualiti pada telur boleh ditentukan oleh ketebalan kuning nya. Kuning telur yang sihat biasanya lebih tebal dan bulat.

Banyak penyelidik melaporkan bahawa pemakanan sihat pada ayam memainkan peranan besar dalam menghasilkan telur yang sihat. Sebuah laporan di Oxford Journal mengamati bahawa jumlah beta karotena dalam telur dapat ditingkatkan jika ayam mengambil lebih banyak beta karotena. Journal of Agricultural Food Chemistry menyatakan bahawa tahap asid lemak omega-3 dapat ditingkatkan dengan meningkatkan kadar DHA dalam makanan ayam ‘.

Cara Cari Telur Sihat

Sekarang ketika anda tahu bagaimana telur ayam yang sihat benar-benar kelihatan seperti, anda mungkin akan tertarik di tempat di mana anda boleh mencari mereka. Kerana ada pertumbuhan yang signifikan dari industri pertanian, anda mempunyai banyak pilihan untuk telur.

Jika anda mempunyai cukup ruang dan keinginan, anda boleh membeli ayam anda sendiri dan menjaga mereka di kebun anda. Di sana mereka akan mempunyai semua yang mereka perlukan untuk menghasilkan telur yang sihat paling lazat untuk anda dan keluarga tersayang anda.

Menghubungi sebuah ladang tempatan dan meminta cara mereka memelihara ayam mereka benar-benar bukan idea yang buruk. Jika ayam mereka bebas dan mempunyai akses kepada pelbagai jenis makanan, maka anda pasti boleh memberikan telur ini cuba.

Anda pasti perlu berusaha dan cuba telur dengan oren kuning. Kami boleh memberi jaminan bahawa usaha ini akan membayar segera selepas anda merasakan perbezaan!
mummynemo

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...