Sabtu, 9 April 2016

RESEPI KEK MAJERIN MUDAH DAN SEDAP

Assalamualaikum....
Petang ni nak masak apa ye untuk minum petang?
Kalau boleh buat yang simple2 aje dah la....dan saya akan pilih resepi2 yang ringkas saje lah unyuk disediakan pada diaorang..


Kalau rasa nak buat kek , ini pilihan yang mudah dan cepat nak buat.tapi sedap dan anak2 pun suka...
Kek majeri yang sedap dan mudah..
 
 
Saya memang dah selalubuat kek ni..
Kalau tak salah saya ,saya dapat resepi dulu kat facebook Sheila Rusly.
Sukatan nya pun saya tak ubah sebab ianya memang cukup sedap dan sesuai dengan tekak kami seisi keluarga..
Nak tengok resepi kek mejerin mudah dan sedap..
Bahan-bahan
2 cawan tepung gandum
1 sudu baking powder
1 cawan majerin (saya guna majerin pelangi je)
3 biji telur
1cawan gula halus
2 sudu besar susu pekat
1 sudu kecil esen vanila
Cara-caranya?
1 -Ayak tepung gandung bersama baking powder.ketepikan..
2-pukul majerin dan gula sampai kembang
3-masuk kan telur sebiji demi sebiji.
4-masuk kan esen vanila dan susu pekat..pukul lagi..
5-masuk kan tepung gandum yang diayak tadi..
6-kalau nak nak buat marble kek , asing kan dua bahagian dan masuk kan apa2 pewarna yang kita nak..kalau tak nak warna warni tu bakar macam yu je pun tak pe..sama je rasanya ..sedap..
7- masuk kan dalam loyang yang dah di sapu majerin dan di taburkan sedikat tepung gandung..
8- bakar pada suhu 170 selama 40 minit..
http://www.dianarashid.com

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...