Ahad, 24 April 2016

Airport Terbaik Di Dunia Untuk Tahun 2016

 Senarai 10 airport terbaik di dunia ini berdasarkan undian dan maklum balas daripada penumpang di serata dunia melalui satu kaji selidik yang dijalanan dalam tempoh yang tetapkan.

1. Lapangan Terbang Changi, Singapura. 

Lapangan Terbang Changi Singapura menghubungkan lebih dari 200 destinasi di seluruh dunia, dengan 5000 ketibaan dan perlepasn dalam tempoh seminggu oleh 80 syarikat penerbangan antarabangsa.

2. Lapangan Terbang Incheon, Korea Selatan. 

Lapangan Terbang Antarabangsa Incheon adalah lapangan terbang terbesar di Korea Selatan dan ianya salah satu lapangan terbang paling sibuk di dunia. 


3. Lapangan Terbang Munich, Jerman.

Munich Airport adalah lapangan terbang kedua paling sibuk di Jerman.

4. Lapangan Terbang Haneda, Tokyo, Jepun.

Mempunyai terminal domestik dan antarabangsa.

5. Lapangan Terbang, Hong Kong, China. 

Lapangan Terbang Antarabangsa Hong Kong memberi perkhidmatan kepada lebih 100 buah syarikat penerbangan yang beroperasi di sini dan kira-kira 180 lokasi di seluruh dunia, termasuk 44 destinasi utama di China. 


6. Central Intrenational Airport Jepun. 

Lapangan Terbang Antarabangsa Central Japan Nagoya ini lebih dikenali sebagai Centrair. Lapangan terbang ini mempunyai peratusan trafik domestik terbesar di dunia.


7. Lapangan Terbang Zurich. 

Lapangan terbang Zurich, Switzerland.


8. Lapangan Terbang Heathrow, London. 

London Heathrow Airport adalah lapangan terbang yang paling sibuk di UK dan lapangan terbang paling sibuk di Eropah.

9. Lapangan Terbang Antarabangsa Kansai, Jepun. 

Lapangan Terbang Antarabangsa Kansai ini dibuka pada bulan September 1994, lapangan terbang antarabangsa ini terletak di sebuah pulau buatan di tengah-tengah Osaka Bay. Lapangan terbang ini menawarkan penerbangan penerbangan tambang murah antarabangsa yang pertama di Jepun.

10. Lapangan Terbang Hamad, Doha, Qatar. 

Lapangan Terbang Antarabangsa Hamad merupakan lapangan terbang antarabangsa Doha, ibu negara Qatar. Terminal ini boleh menampung sehingga 30 juta penumpang setiap tahun, lapangan terbang ini digelar sebagai lapangan terbang termewah di dunia.
Sumber : Sajakongsi

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...