Sabtu, 8 September 2012

Gambar Asal YDP Agong Yang Digunakan Pada Matawang Malaysia

Gambar Asal Agong Yang Digunakan Pada Matawang Malaysia. Apa yang menariknya adalah gambar yang dipaparkan adalah sama seperti gambar potret yang digunakan untuk semua matawang malaysia sekarang dari segi sudut gambar diambil. Aku rasa macam pernah tengoklah gambar tersebut sebelum ini tapi tak ingat di mana....hmmm 

Sumber gambar asal: Twitter FaktaBukanAuta dan
blogserius.
Sekarang mari kita buat perbandingan dengan gambar pada wang kertas pula, aku ambil sample RM5 polimer

 



Betul atau tidak gambar tersebut adalah gambar asal yang digunakan untuk wang kertas kita dari dulu hingga sekarang aku tidak dapat pastikan tetapi kalau dilihat hasil daripada perbandingan yang aku buat tu.....nampak macam sama. :D

Gambar dibawah pula aku bandingkan dengan gambar Lukisan Wang Kertas RM1 Tan Sri Dato' Jaafar Hussein. Hampir sama....hehehehe

 
my-koleksi

1 ulasan:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...