Jumaat, 21 Disember 2012

ENAM TEMPAT DILARANG MENYIMPAN HANDPON ANDA

Sebagai pengguna handpon sebaiknya anda jangan sembarangan menyimpan atau meletakan telefon bimbit sebab jika salah menyimpan handpon anda akan menanggung risiko yang bakal terjadi.

Contohnya handpon anda hilang, rosak dan bahkan boleh saja menganggu kesihatan anda. Sebaiknya juga anda mengetahui dimanakah tempat yang tidak sesuai diletakan handpon anda dibawah ini disenaraikan beberapa tempat yang kurang sesuai jika anda ingin menyimpan telefon bimbit anda.


1. Jangan Simpan Dalam Poket Seluar
Sebagai pengguna telefon bimbit lelaki biasanya kita selalu menyimpan handpon di dalam poket seluar namun kajian mengatakan elektrostatik & elektromagnetik yang dihasilkan handpon boleh membuat lelaki menjadi mandul, dan mengundang tindak balas yang tidak baik pada anda. Selain itu jika kita jika kita lupa meletakkan handpon didalam seluar silap-silap handpon tersebut boleh juga termasukan kedalam mesin cuci pakaian.

2. Jangan Letakkan Bersama Barang Elektronik
Jangan simpan handpon anda dekat dengan barang elektronik lainya seperti di dekat TV sebab barang elektronik boleh mengeluarkan medan elektonik yang tinggi yang boleh membuat handpon kesayangan anda menjadi rosak.

3. Dilarang Dekat Kunci Kereta
Dalam keadaan tertentu, handpon yang digunakan dalam kenderaan akan memberikan kesan sampingan terhadap peralatan elektronik kenderaan. Telefon bimbit  yang diletakkan terlalu dekat dengan kunci kereta ternyata boleh menghapus kod elektronik yang ada di kunci kereta tersebut.

4. Jangan Diletakkan Dekat Komputer
Komputer, labtop handapon sama-sama memancarkan gelombang elektromagnetik. Jika berada dalam jarak yang dekat, maka keduanya akan saling memberi kesan. Pasti kedua barangan ini amat anda sayangi. Sebaiknya jangan diletakan terlalu hampir diantara keduanya.

5 Jangan letakkan dekat Gas yang mudah terbakar
Pasti anda berfikir dengan meletakkan handpon dekat dengan gas boleh membuat gas meletup. Padahal tidak begitu, melainkan jika handpon berada dengan gas yang mudah terbakar boleh mengakibatkan handpon tidak dapat berfungsi dengan baik.

6. Akhir sekali, jangan sesekali menyimpan atau diletakkan hanpon anda didalam kereta pasti boleh mengundung kecurian selain mungkin, handpon anda akan dicuri dan kereta anda mungkin akan dirosakkan.

Wassalam, Wa'allahhualam.
akuanakpahang

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...