Selasa, 4 September 2012

Lintah Gergasi Tinggal Di Dalam Kerongkong Budak Lelaki


Tao Jiayuan , seorang budak lelaki berusia 16 tahun dari bandar Yibin di barat daya China, telah mengalami saat paling menakutkan apabila seekor lintah sawah sepanjang 10 cm telah menghisap darah dan hidup di dalam kerongkong nya.Pengalaman pahit Tao itu bermula dua bulan lalu apabila beliau mula berasa sakit dan suaranya menjadi serak.

Usia 16 Tahun Dah Jadi Datuk Bandar

BASHAER menggunakan cop datuk bandar di atas dokumen di pejabatnya di Allar, Tebing Barat pada 25 Ogos lalu.

ALLAR - Seorang gadis berusia 16 tahun, Bashaer Othman (gambar kecil) kembali semula ke sekolah selepas beliau menamatkan perkhidmatan sebagai datuk bandar selama dua bulan di sebuah bandar kecil di Tebing Barat, Palestin.

Beliau menjadi Datuk Bandar Allar yang mempunyai 8,000 penduduk.

Beliau menjadi datuk bandar pada 2 Julai lalu semasa usianya 15 tahun.
 
 
 

Gambar Yang DiAmbil Tepat Pada Masanya

Gambar yang diambil dengan timing yang tepat kadang-kadang menghasilkan gambar yang menarik

 
Lagi gambar menarik...



Ahli Politik Pembenci Masjid Yang Akhirnya Bersujud

Daniel Streich, ahli Parti Rakyat Swiss (SVP) menjadi seorang terkenal. Bukan saja awalnya dia sangat menentang keras pembinaan masjid di negaranya, melainkan dirinya secara mengejutkan berpindah haluan menjadi seorang Muslim.

Laman islamicbulettin.com melaporkan Streich penganut kristen taat. Dia dibesarkan dengan ajaran Kristian dan semasa kecil pernah bercita-cita menjadi paderi. Namun ketika remaja niatnya berubah. Ia mula gemar berpolitik dan tanpa ragu terjun langsung menjadi ahli parti ternama di Switzerland.
 
 
 
 GAMBAR: Keindahan Corak Alam Semesta
Sungguh indahnya bentuk muka Bumi ini. Daripada yang sebesar alam sehingga sekecil kuman, semuanya memiliki keistimewaan yang tersendiri.

Tidak ramai manusia yang menghargai keindahan dan kecantikkan yang diberikan ini.

Ada sesetengah orang dengan sewenang-wenangnya melupuskan ia tanpa berfikir panjang.

 


Ahad, 2 September 2012

9 Waktu Mustajab Nasihatkan Anak-anak

Entry dipetik daripada Born To Make Me Happy (http://www.syareena.com)
Sangat sesuai untuk ibubapa yang mempunyai anak terutama yang sedang membesar dan memerlukan
banyak bimbingan serta tunjuk ajar.
Sembilan waktu mustajab untuk ibu bapa nasihat anak walaupun hanya untuk seminit :
 
 

Waktu bila kita ke masjid / surau ?

Anda fikir-fikirkan lah..............................
Kumbangjingga

Sejarah Kapal Selam Terbesar Di Dunia

Sejarah kapal selam terbesar di dunia 2011 merupakan postingan gabungan yang membahas tentang sejarah kapal selam dan kapal selam terbesar di dunia. Sejarah kapal selam pertama di dunia ditemukan oleh Seorang penemu dari Nuremberg di Jerman bernama Keyser tahun 1465 dilaporkan sudah merancang sebuah perahu yang dapat menyelam dalam air. Namun yang secara sadar merancang sebuah kapal yang menyelam untuk menghindari musuh adalah seorang inggris yang kreatif, William Bourne. Pada tahun 1578 dia membuat rencana kapal selam dengan cukup rinci. Dilengkapi dengan tangki-tangki (ballast) yang dapat di isi air dan di kosongkan lagi untuk mengapung. Namun rancangan ini tidak mewujudkan secara nyata, melainkan hanya di tuangkan dalam buku Inventions of Devices. Padahal sistem tanki balas tersebulah yang di kemudian hari menjadisuatu kunci terpenting pada kapal selam.



Penyakit Alasan Punca Kegagalan



Apakah punca kegagalan? Punca paling besar adalah selalu membuat alasan. Jadi, penyakit yang selalu ada dalam kalangan orang yang gagal adalah orang yang selalu beralasan untuk berjaya dan melaksanakan tugasnya.

Di kalangan mereka ini, ada yang mengharapkan bulan jatuh ke riba tanpa melakukan usaha. Angan-angan mat jenin sudah menjadi tabiat mereka. Kerja mereka hanya goyang kaki dan mengharapkan nasib semata-mata.




Sabtu, 1 September 2012

8 Pahala Yang Berterusan

8 jenis pahala yang berterusan kita boleh dapat. 8 pahala yang berterusan ni adalah apa yang kita boleh buat semasa hidup untuk terus mendapat pahala setelah mati, kenduri arwah dan tahlil pula dibuat oleh org lain (yg masih hidup) untuk org yg telah mati ( arwah).

Bas Terpanjang Di Dunia


long bus

Jerman bakal memperkenalkan bas awam terpanjang di dunia, Autotram Extra Grand 98 kaki (32.6 meter) panjang dan mampu memuatkan 256 penumpang pada satu-satu masa.

Ia akan digunakan mulai Oktober ini selepas tamat ujian keselamatan.

Bas tersebut yang digambarkan sebagai ‘kereta api beroda’ itu diperkenalkan buat pertama kali di bandar Dresden, dijangka dapat memenuhi keperluan sistem pengangkutan awam negara itu.



Penyu Air Tawar Yang Esotik



Mata Mata (Chelus fimbriatus) adalah spesis penyu air tawar yang mendiami hutan Amazon dan lembangan Orinoco di Amerika Selatan. Penyu pelik ini adalah sepenuhnya haiwan aquatik akuatik iaitu berada di dalam air dan tidak naik ke daratan.

Ianya lebih suka berada di air cetek yang bertakung, kerana dengan mudah boleh mengeluarkan kepalanya dari air untuk bernafas.



10 Alasan Untuk Tidak Minum Softdrink


 Musim2 raya ni mmg byk sgt jumpa air berkarbonat kan..sng sebut air gas la...rumah saya mmg jarang beli air ni utk buat stok..kalau beli pun cuma 100plus..kalau kitaorg teringin sgt nk minum baru la beli ..dan kalau gi makan kt fast food sebulan sekali baru lah merasa minum air gas ni..jom kita tgk apa sbb air ni tak elok utk kita minum selalu...info ni saya cari kat google..




Sekadar Ingin Berkongsi


Ini bukankisah saya, saya sharekaninfo yg saya terima.Moga jadi panduan dan dpt membantu rakan-rakan yg lain.

HATI-HATI DI JALAN RAYA........KISAH SEBAGAI PERINGATAN KEPADA PEMANDU SEKALIAN

Kisah ini terjadi sekitar jam 9 malam tadi setelah diminta oleh isteri yang sedang sarat mengandung untuk membelikan nasi goreng. Terbayang wajah isteri yang sedang kelaparan di rumah, saya memecut laju sedikit.

Setibanya di hadapan Petronas SKVE menghala ke Shah Alam/Banting, sebuah kereta Wira menghentam kereta saya dari belakang. “Bam!” Lantas saya berhenti ke tepi. Keadaan agak gelap walaupun banyak kereta sedang melalui lebuhraya tersebut.



2 manusia paling kerdil bertemu

CHANDRA bersama Jyoti mempamerkan edisi terbaru Buku Rekod Guinness yang turut memuatkan nama mereka.
                            CHANDRA bersama Jyoti mempamerkan edisi terbaru Buku Rekod Guinness yang turut memuatkan nama mereka.

KEUNIKAN Chandra dan Jyoti jelas dapat dilihat ketika mereka digandingkan dengan lelaki normal.
LONDON: Dua manusia paling kerdil di dunia dipertemukan untuk kali pertama bagi meraikan pertubuhan yang membantu mempopularkan ‘kelebihan’ mereka, lapor media semalam.

Lelaki paling rendah di dunia, Chandra Bahadur Dangi, 72, bersemuka dengan wanita paling rendah di dunia, Jyoti Amge, 18, sempena pelancaran edisi terkini buku Rekod Dunia Guinness.




Subhanallah, Malam 1 September Bulan Berwarna Biru


Fenomena alam bakal terjadi di akhir minggu ini pada hari Sabtu (1/9) . Kali ini adalah perubahan warna bulan menjadi biru atau disebut Blue Moon.

Ya, pada Mei lalu warga di darataran Amerika Syarikat dapat menikmati Partial Lunar Eclipse atau Strawberry Moon. Gerhana bulan yang terbelah berwarna kemerahan itu dianggarkan baru bakal berlaku lagi pada 26 April 2013 akan datang. Kini di awal September bulan bakal menampakkan sisi birunya.



Kerana Iddah, Pemimpin Yahudi Ini Masuk Islam

Gara-Gara Iddah, Pemimpin Yahudi Masuk Islam
Robert Guilhem, pakar genetik dan pemimpin yahudi di Albert Einstein College menyatakan dengan tegas soal keislamannya. Dia masuk Islam setelah kagum dengan ayat-ayat Al-Quran tentang masa iddah wanita muslimah selama tiga bulan. Massa iddah merupakan massa tunggu perempuan selama tiga bulan, selama proses dicerai suaminya.

Jumaat, 31 Ogos 2012

Unik Interior Rumah Tangga yang Aneh

Peralatan rumah tangga biasa umumnya begitu-begitu saja. Baik dari sisi bentuk maupun warnanya. Tapi ada pula sejumlah peralatan interior rumah tangga yang bentuknya aneh seperti gambar berikut ini:
1. Gelas bentuk wajah bayi





Gambar Bunga Direnjat Dengan 80,000 Voltan Arus Elektrik *0*

Keadaan alam semulajadi yang cantik dan menarik sememangnya menjadi tumpuan pencinta alam terutamanya daripada mereka yang terdiri daripada jurugambar alam semulajadi..Namun, bagi seorang jurugambar alam semulajadi ini, gambar yang ditangkapnya akan kelihatan unik disebabkan pengubahsuaian yang dilakukan terhadap bahan yang digunakannya iaitu bunga..Nak tahu apa yang dibuat oleh jurugambar ni, meh usha kat bawah ni..

 
 
 
 
 

Kreatif Hasil Daripada Barang Terbuang



السَّلاَمُ عَلَيْكُمْ وَرَحْمَةُ اللهِ وَبَرَكَاتُهُ…lihat hasil dari Barang Computer Lama




Sistem Radar Zaman Dulu-Dulu

Two-horn system, USA 1921
Radar adalah sistem-pengesanan objek yang menggunakan gelombang radio untuk menentukan julat, altitud, arahan, atau kelajuan objek. Ia boleh digunakan untuk mengesan pesawat, kapal, kapal angkasa, peluru berpandu, kenderaan bermotor, perubahan cuaca dan bentuk muka bumi. Hidangan radar atau antena menghantar denyutan gelombang radio atau gelombang mikro yang melantun dari apa-apa objek dalam laluan mereka. Objek mengembalikan sebahagian kecil tenaga gelombang kepada pinggan atau antena yang biasanya terletak di tapak yang sama sebagai pemancar.
 
 
 

Mikroorganisme Baik di Dalam Usus Berperanan Besar Bagi Kesihatan Tubuh

Death begins in the colon, demikian ungkapan terkenal yang dilontarkan oleh pemenang Nobel bidang Kedoktoran tahun 1908, Elie Metchinikoff. Usus memegang peranan penting dalam pembuangan kotoran dan racun dari dalam tubuh, sekaligus berperanan menyerap zat nutrisi makanan.

Di dalam usus manusia terdapat 100 trilion mikroorganisme. Angka ini menakjubkan dibandingkan jumlah sel tubuh manusia dari hujung kaki sampai kepala yang hanya sekitar 50 trilion sel saja. Secara fizik, mikroorganisme terlihat sangat kecil. Namun, kewujudan mikroorganisme di dalam usus memegang peranan besar bagi kesihatan.
 
 
 

Memilih Cermin Mata Yang Sesuai


السَّلاَمُ عَلَيْكُمْ وَرَحْمَةُ اللهِ وَبَرَكَاتُهُ….
BUKAN semua orang mempunyai penglihatan yang baik. Masalah seperti rabun bukanlah asing bagi wanita mahupun lelaki. Di mana-mana sahaja, anda boleh melihat mereka mengenakan cermin mata.

Namun, apabila bercakap tentang cermin mata, bukan semua orang berasa gembira untuk memakainya. Mungkin kerana itu, mereka lebih suka memilih kanta lekap untuk melihat dengan lebih jelas.




KISAH BENAR: Kisah Rasulullah S.A.W Sewaktu Ajal Menjemput Baginda...


Betapa mulia dan indahnya akhlak Baginda Rasulullah Mengingatkan kita dalam Kematian. Abe harap korang semua baca sampai habis dan ambil iktibar? Masyarakat kita kini kalu sebut pasal artis semua tahu siap dengan terperinci lagi tu serba-serbinya tapi kalau tanya pasal agama belum tentu lagi tahu ke tidak..
 
 
 

Kenapa Bintang Berkelipan



السَّلاَمُ عَلَيْكُمْ وَرَحْمَةُ اللهِ وَبَرَكَاتُهُ …
Pabila malam menjelma tiba, nun jauh di langit, bertaburan bintang-bintang berkelipan. Bagaikan meraikan sebuah pesta, begitu meriahnya malam nan indah, ciptaan yang Maha Esa.

Namum tahukah kita kenapa bintang berkelip-kelip?




7 Ayat Cinta Maha Hebat


لسلام عليكم و رحمة الله و بركاته
…….
Sabda Rasulullah s.a.w:
“Barangsiapa yang hafal dan mengamalkan tujuh kalimah ini akan dimuliakan oleh Allah dan malaikat dan akan diampuni dosa-dosanya walau sebanyak buih di lautan..”




Khamis, 30 Ogos 2012

15 Perkara Jangan Terlalu…



السَّلاَمُ عَلَيْكُمْ وَرَحْمَةُ اللهِ وَبَرَكَاتُهُ ….
1.Terlalu lama berdiri – merosakkan tulang. Urat sekitar kaki menjadi kembang.
2. Terlalu lama duduk – merosakkan lipatan daging. Akan mudah dihinggapi penyakit tua. Tubuh badan menjadi kendur.
3. Terlalu lama berjalan – merosakkan urat.




Warna-warna yang Boleh Bikin Otak Segar


Ingin menjaga kemampuan otak anda dan membuatnya tetap segar, cobalah gunakan tiga warna ini sebagai mediumnya. Dijamin otak kembali bekerja dengan segar. Apa saja warna yang bisa bikin otak anda menjadi seger? Inilah dia....

Fesyen Rambut Yang Makruh Bagi Orang Islam

hukum cukur rambut
Qaza’
Terdapat bentuk cukuran yang dilarang oleh Rasulullah S.A.W iaitu apa yang disebut dalam bahasa Arab sebagai QAZA’. Qaza‘ ialah mencukur sebahagian rambut dan meninggalkan sebahagian yang lain. Sama ada mencukur di tengah kepala dan meninggalkan yang tepi, mencukur di tepi meninggalkan rambut di tengah atau mencukur rambut depan meninggalkan rambut belakang atau sebaliknya. Hukum melakukan qaza‘ ini adalah makruh. (Al-Majmuk, kitab ath-thaharah bab as-siwak: 1/363-364)



Bilik Penjara untuk Pembunuh 77 Orang

Kita selalu bayangkan bilik penjara yang sungguh menyiksa jiwa bila dihuni tapi lain plak terjadi kat Norway. Korang tengok sendiri lah bilik penjara yang dihuni oleh Anders Breivik iaitu pembunuh kepada 77 orang di Norway.
 




Fakta Menarik Tentang Kucing

Saya kira kebanyakan daripada kita ada membela kucing di rumah. Ok-lah, mungkin ada yang memelihara arnab mahupun hamster. Tapi anda tidak bisa melihatkan seekor arnab atau hamster tiba-tiba datang ke rumah anda dan tanpa segan silu bermastautin di situ bukan? Kini saya ingin perturunkan fakta-fakta menarik tentang kucing.


anak-kucing-tidur-dalam-bakul 
 
 
 

Keindahan Menara Bulan Sabit

Menara Bulan Sabit, Dubai

Amat kreatif, menarik dan mengagumkan..!!

Inilah rekabentuk The Crescent Moon Tower yang direka khas oleh firma Transparent House California untuk dikemukakan kepada Anugerah Senibina ThyssenKrup 11.





Kenapa Tapak Kaki dan Ketiak Tidak Tahan Geli?

Ketiak dan telapak kaki kepada hampir sebahagian besar dari kita merupakan bahagian tubuh yang paling tidak tahan geli. Kenapakah kedua-dua bahagian ini paling sensitif dan tidak tahan jika digelitik atau disentuh?

Sesetengah orang mungkin memiliki bahagian sensitif yang berbeza, kerana pada titik tersebut menghasilkan refleks geli dengan tahap yang bervariasi atau bahkan tidak sama sekali. Seseorang mungkin memiliki daerah sensitif di mana orang lain tidak merasakan apapun.
 
 
 

Sedihnya Seorang Ibu Meninggal Memeluk Anaknya

Sedihnya melihat seorang ibu meninggal dunia dalam keadaan memeluk anaknya

Kelu lidah untuk berkata-kata apabila melihat gambar ini, dan tanpa sedar mengalir air mata melihat gambar yang penuh tragis ini.

Gambar sebelah kiri menunjukkan seorang ibu meninggal dunia dalam keadaan memeluk anaknya. Mereka di antara syuhada' yang gugur syahid dibunuh dan disembelih oleh rejim Basyar dalam pembunuhan besar-besaran di Darayya, sekitar Dimasyq semalam.




Cara Memberus Gigi Badak Sumbu

Korang pernah tengok macam mana pekerja kat Zoo bersihkan gigi badak sumbu? Jom kita tengok....
 
 
 
 
 

Rabu, 29 Ogos 2012

Mati Tertimbus Dalam Liang Lahad



TEMERLOH - Seorang penggali kubur menemui ajalnya selepas tertimbus selama kira-kira lima minit di dalam liang lahad yang digalinya di Tanah Perkuburan Islam Kampung Penak dekat Mentakab di sini semalam. Sebelum kejadian pada pukul 10.15 pagi, Zailan Hamid, 40, sedang menggali tiang lahad untuk mengebumikan seorang penduduk kampung, Minah Ishak, 76, yang meninggal dunia akibat sakit tua kira-kira empat jam sebelum itu.





Ustaz Don - Melakukan solat sunat 2 rakaat berjemaah suami dan isteri.

Sunnah selepas Ijab Qabul : Melakukan solat sunat 2 rakaat berjemaah suami dan isteri.
Cara untuk mengerjakannya ialah:
 
 
 

Lima Jenis Sabar Yang Perlu Dalam Hidup

Lima Jenis Sabar
Mengungkap perkataan sabar di bibir terlalu mudah untuk dilakukan berbanding melakukannya secara zahir.
Setiap perkara atau tindakan yang dilakukan oleh manusia menuntut rasa penuh sabar kerana itu mengukur sejauh mana ketakwaan dan keredhaan kepada Allah S.W.T.

Sabar itu beerti menahan dan menanggung diri dari melakukan perkara-perkara yang tidak disukai oleh Allah S.W.T serta menahan diri dari melakukan sesuatu yang disukai oleh nafsu yang membolehkan betapa murkanya Allah S.W.T kepada kita.



Subhanallah, 25 Perkara Berkaitan Dengan Tubuh Badan


Tubuh manusia menyimpan pelbagai misteri yang sangat mengagumkan. Di sini 25 fakta dari tubuh manusia dan masih banyak yang belum diketahui.

Tubuh manusia terdiri dari berbagai macam organ dan rangkaian yang boleh bekerja sama, hal ini membuat seseorang boleh hidup dengan baik. Semua koordinasi sel dan organ membuat tubuh menjalankan fungsi yang sempurna.
Ini 25 fakta tentang tubuh manusia, seperti dilaporkan Healthmad iaitu:
 
 
 

Hikmah, Harga Segelas Air...

Suatu ketika, Khalifah Harun Al-Rasyid duduk gelisah. Untuk meringankan beban fikirannya, ia mengundang ulama terkemuka pada masanya, Abu As-Sammak. "Nasihatilah aku!" Pinta Khalifah.

Pada saat yang sama, pelayan membawa segelas air untuk Khalifah. Sebelum minum, Abu As-Sammak berkata, "Tunggu sebentar. Seandainya dalam keadaan sangat haus, sedangkan segelas air ini tidak kau peroleh, berapakah harga yang kau siap bayar? Jawablah dengan jujur! "
 
 
 

Isnin, 27 Ogos 2012

Inilah yang terjadi pada tubuh badan di alam kubur

Sesungguhnya mayat di dalam kubur akan melewati beberapa fasa perubahan, dan inilah fasa-fasa sejak malam pertama masuk ke kuburan hingga 25 tahun selepas itu.


malam Pertama

Di kuburan pembusukan bermula pada daerah perut dan kemaluan. Subhanallah, perut dan kemaluan adalah dua hal terpenting yang anak cucu Adam ini saling bergelut dan menjaganya di dunia. Dua hajat, yang kerananya Allah azza wa jalla membuat manusia rugi di dunia akan membusuk pada malam pertamanya di kuburan. Setelah itu, mulailah jasad berubah warna menjadi hijau kehitaman. Setelah berbagai make up, dan alat-alat kecantikan membuatnya memiliki ragam pesona, nanti tubuh manusia hanya akan mempunyai satu warna saja.
 
 
 

Budak ‘otak kalkulator’ Ingin Masuk Universiti

 Budak otak kalkulator ingin masuk universiti,
 Ketika ramai remaja belasan tahun gementar apabila menduduki peperiksaan matematik A Level, Yasha Asley menyifatkannya sebagai amat senang dan dia hanya berusia tujuh tahun.

Kini, kanak-kanak yang berbakat luar biasa itu memperoleh kelulusan tertingggi ketiga peperiksaan A Level, pada usia 10 tahun. 

7 Lapangan Terbang Paling Bahaya Di Dunia

Assalamualaikum dan selamat sejahtera, tahukah anda bahawa terdapat 7 lapangan terbang yang dianggap paling bahaya dan berisiko di dunia. Lapangan terbang ini dianggap bahaya kerana mempunyai kawasan pendaratan yang agak kecil.
Semestinya lapangan terbang yang dibina bercirikan moden dan yang paling utama sekali ada mengutamakan keselamatan. Namun di sini terdapat 7 lapangan terbang yang dikenal pasti paling bahaya sekali di dunia. Bahaya yang dimaksudkan di sini adalah tentang risiko sesebuah kapal terbang untuk melakukan pelepasan dan pendaratan kapal terbang di lapangan terbang tersebut. Jom lihat senarai lapangan terbang tersebut.




Jenis-Jenis Tanaman Ganja

Ganja adalah bahan psikotropika yang terlarang, jangankan memiliki, memakai saja pun salah di mata hukum. Semua orang tahu ganja adalah barang terlarang namun belum tentu semua orang tahu bentuk pohon ganja. Itulah yang menjadi pertanyaan saya selama ini, bagaimana membedakan pohon ganja dengan pohon biasa. Jadi sebenarnya seperti apakah pohon ganja tersebut? Sebenarnya banyak sekali jenis-jenis dari ganja, namun dalam postingan kali ini kita mengulas Jenis-Jenis Tanaman Ganja Di Dunia :


Tanda Orang Berumur Panjang

Setiap orang selalu berharap bisa memiliki usia panjang yang sehat. Apakah Anda memiliki tanda-tanda umur panjang? Lihat 14 tanda berikut yang menunjukkan seseorang bisa berusia panjang. Seperti dikutip dari Prevention, ada banyak cara yang bisa dilakukan orang agar memiliki tubuh sehat sehingga meningkatkan kesempatan berusia panjang.






Doa Untuk Anak Yang Degil

Doa utk melembutkan hati anak2 yg degil.dibaca dan ditiup diubun2 sewaktu anak sdang tidur.
1.Niat dan mohon hajat kepada Allah
2.Dimulakan dgn membaca surah Alfatihah
3.Diikuti dgn bacaan Ayatul kursi
4.Selawat syifa' 7 kali
5.Dibaca ayat dibawah 7 kali dan tiup diubun anak2.



Mudahnya berdakwah
MADAH-TAZKIRAH

Mengapa lantai Masjidil Haram tidak panas ?

 
Melakukan tawaf (mengelilingi Kaabah) di malam dan siang hari memang berbeza. Jika malam hari, cuaca cukup sejuk. Oleh itu, orang sekitar Mekkah jika ingin melakukan umrah biasanya dilakukan pada malam hari.

Begitu juga dengan warga di sekitar Kota Makkah seperti Jeddah. Warga di bandar yang terletak sekira satu jam perjalanan dari Mekah ini, biasanya keluar pada petang hari agar boleh sembahyang Maghrib berjamaah sekaligus melakukan umrah.
 
 

Ahad, 26 Ogos 2012

Renungan Malam

  Ada seekor siput selalu memandang sinis terhadap katak. Suatu hari, katak yg kehilangan kesabaran akhirnya berkata kepada siput:

"Tuan siput, apakah saya telah melakukan kesalahan, sehingga Anda begitu membenci saya?"

Siput menjawab: "Kalian kaum katak mempunyai empat kaki & bisa melompat ke sana ke mari,
Tapi saya mesti membawa cangkang yg berat ini, merangkak di tanah, jadi saya merasa sangat sedih." 
 
 
 

5 Semut Terunik Di Dunia

Semut adalah serangga eusosial yang berasal dari keluarga Formisidae, dan semut termasuk dalam ordo Himenoptera bersama dengan lebah dan tawon. Semut terbagi atas lebih dari 12.000 kelompok, dengan perbandingan jumlah yang besar di kawasan tropis. Semut dikenal dengan koloni dan sarang-sarangnya yang teratur, yang terkadang terdiri dari ribuan semut per koloni.
http://musadiqmarhaban.files.wordpress.com/2007/11/the_ant_bully.jpg

Jenis semut dibagi menjadi semut pekerja, semut pejantan, dan ratu semut. Satu koloni dapat menguasai dan memakai sebuah daerah luas untuk mendukung kegiatan mereka. Koloni semut kadangkala disebut superorganisme dikarenakan koloni-koloni mereka yang membentuk sebuah kesatuan.
 
 

Himpunan Gambar Majlis Resepsi Ustaz Don & Husna Di Pulau Pinang

5 Fotografi Cun yang Zam maksudkan~ Semoga ikatan yang disimpul berkekalan hingga ke Jannah! Tahniah sekali lagi untuk Ustaz Don Daniyal & Isteri!

“Barakallahu lakuma Wa Baraka 'Alaikuma Wa Jama'a Bainakuma Fi Khair"


 
 
 
 

Angkasawan Neil Armstrong Meninggal Dunia


WASHINGTON: Angkasawan Amerika Syarikat (AS), Neil Armstrong, manusia pertama yang menjejakkan kaki ke bulan meninggal dunia, lapor media AS pada Ahad.Beliau berusia 82 tahun.

Armstrong menjalani pembedahan jantung awal bulan ini selepas doktor mendapati ada sekatan di pembuluh jantungnya.



Lebih Pedas Lebih Bahaya

pix_middle
MAKANAN berlemak, pedas, berasid, berangin, coklat, bawang, kopi dan minuman berkarbonat sememangnya kegemaran Malaysia. Bak kata sesetengah orang, kalau tak pedas tak ‘kick’, malah ada yang berulam cili padi dengan menggigitnya sewaktu dimakan bersama nasi.
Memang enak makan berasaskan makanan seperti itu, apatah lagi ia sememangnya selera Asia. Namun tahukah anda, memakan makanan berkenaan tanpa pemantauan sepatutnya boleh menyebabkan seseorang itu diserang simptom pedih hulu hati atau refluks gastroesofagus (GERD).



Anda Berkenan .

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...