Selasa, 8 Oktober 2013

Bila Masa Kontrol Suara

Aku memang tau suara aku lunak dan merdu. Disebab suara aku yang best itulah ramai member aku jelous dengan aku waktu time aku berkaraoke tetapi itu memang suara semula jadi dan memang tak boleh dinafikan dan yang ini bukan semula jadi... tiba-tiba je suara jadi lain..
 

BILA BARU BERKAHWIN
Baru kahwin takkan nak tunjuk belang, kena la kontrol suara depan dengan nada manja depan pasangan memasing.

BILA BARU BERCINTA
Depan kapel kena la bersuara lembut. Ketrampilan berkomunikasi mesti dijaga agar perhubungan berpanjangan.

BILA BERSAMA KELUARGA BAKAL MERTUA
Jangan kata nak kontrol suara, nak dengar suara pun susah. Ye la, mana boleh cakap banyak nanti mertua tak suka pulak.

BILA MENGUMPAT
Ingat... orang yang kuat mengumpat la orang yang paling suka kontrol suara. Kalau cakap kuat-kuat tuh dah kira bukan mengumpat tapi yang main bisik-bisik citer hal orang, mengumpat la tuh.

BILA DENGAR CERAMAH
Bila menegur anak buat bising atau nak bercakap dengan orang sebelah mesti cakap slow-slow. Ye la, kot cakap kuat-kuat nanti semua orang pandang.

BILA SEDAR SUARA TAK SEDAP
Tak lain kes nyanyi la. Kalau dah tahap orang gelakkan nyanyi korang yang seumbang itu baik berhenti. Takpun nyanyi aje la masa takde orang atau nyanyi dalam bilik air.

BILA KENA MARAH
Kena marah pasal pasang suara TV atau radio kuat-kuat sampai naik bingit bagai nak pecah gegendang telinga... baru la nak kontrol volumenya bagi perlahan.

Korang perasaan tak? mesti korang tak perasan bukan? sebab korang lakukan benda sebegini termasuk dengan aku sekali la... tetapi aku selalu dengar member aku buat lepas itu aku terfikir dan sama! tiada perbezaan pun! HEHE! 
 http://www.shakroil.com

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...