Rabu, 10 Disember 2014

Kenapa Telinga Kita Berdesing ?

kenapa telinga berdesing, kenapa telinga berdengung, telinga berdesing, telinga berdengung, agama, islam, telinga berdesing menurut islam, telinga berdengung menurut islam, telinga berbunyi, kenapa telinga kita berdesing, kenapa telinga kita berdengung, al-azakar, allah, tahi telinga, zakarallahu man zakarni bi khair, zakarallahu man zakarni, khair, bi khair

Pernah kan alami perkara ni ? ? Duduk diam-diam pon kadang-kadang berdesing je telinga . Tapi pernah tak terfikir kenapa jadi begini ? ?

Menurut riwayat Ibnu Sunni , Nabi Muhammad S.A.W bersabda :

" Barang siapa berdesing telinganya hendaklah ia mengigati ku  dan berselawat lah kepada aku . Selepas itu hendaklah ia berzikir dengan zikir ZAKARALLAHU MAN ZAKARNI BI KHAIR "  - ( Al-Azakar : 33 )





Kejadian ini memang sering terjadi , sebab itu Nabi Muhammad S.A.W mengingatkan kepada sesiapa yang telinganya berdesing supaya berselawat kepadanya dan membaca doa ZAKARALLAHU MAN ZAKARNI BI KHAIR yang bermaksud :

" ALLAH S.W.T mengingatkan orang yang mengingati aku dengan kebaikan . "

Berdasarkan keterangan di atas , dapatlah kita fahami bahawa kejadian telinga berdesing merupakan suatu isyarat dan peringatan dari Allah S.W.T kepada sesiapa yang dikehendaki Nya .  Namun isyarat dan peringatan apakah yang ingin disampaikan Allah tidak kita ketahui .

Kalau telinga 24 jam berdesing selalu pula , tak lain tak bukan tahi telinga penuh . Hehee .

Wallahualam .

Sumber : IslamAgamaku

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...