Khamis, 25 Disember 2014

Lukisan Paling Menakutkan Dan Menyeramkan Di Dunia Yang Anda Tidak Pernah Lihat


  
10 lukisan paling menakutkan dan menyeramkan di Dunia | dimana terdapat pelbagai macam cerita misteri yang menyelubungi berkenaan. Berikut merupakan 10 lukisan paling menakutkan di Dunia:
 

1. HEADS severed
Merupakan lukisan yang dicipta oleh Theodore Gercault. Lukisan ini merupakan lukisan yang paling terkenal dari berbagai macam karya seni yang di hasilkannya, lukisan ini juga terkenal akan gaya seni dari si pelukis.

Konon Lukisan yang menggambarkan 2 kepala mayat ini terinspirasi dari dirinya yang melihat beberapa organ tubuh manusia di rumah mayat mahupun potongan tubuh manusia di lab hospital.


2. STUDY AFTER Velazquez 'S PORTRAIT OF INNOCENT X
Merupakan lukisan yang di ciptakan oleh artis terkenal pada abad 20, iaitu Francis Bacon.

Gaya lukisan terkenal dengan keberanian dan mempunyai unsur gelap dalam bentuk institusi atau tokoh tertentu, lukisan ciptaanya dijual dengan harga yang mahal bahkan walau hanya sebuah kanvas saja.


3. THE HANDS RESIST HIM

Merupakan lukisan yang di ciptakan oleh Bill Stoneham pada tahun 1972 di Oakland, California. Lukisan ini juga di kenali sebagai lukisan paling menyeramkan di dunia.

Dalam lukisan ini di gambarkan kanak-kanak lelaki dan adik perempuan disebaliknya terdapat banyak tangan sedang cuba untuk keluar di balik pintu dan hanya sebuah kaca rapuh yang menahan kewujudan mereka. Di katakan bahawa anak kecil pada lukisan ini bergerak pada malam hari bahkan berkelahi.


4. THE CRYING BOY
Merupakan lukisan yang di ciptakan oleh Bruno Amadio. Lukisan ini mengambarkan seorang anak kecil dengan air mata yang mengalir ke pipinya.

Si pelukis mengekspresikan kesedihan mendalam pada lukisan anak ini, di mana tidak ada seorang pun yang dapat menahan emosinya ketika melihat tangisan anak kecil ini.

Lukisan ini terkenal dengan pelbagai cerita di mana kebakaran dan kematian menghantui lukisan ini, walaupun lukisan ini terkenal dengan sumpahnya di mana akan berlaku kebakaran pada bangunan di mana lukisan ini di pamerkan.

5. THE SCREAM


The scream Lukisan Paling Mengerikan di Dunia merupakan lukisan yang di ciptakan oleh Edvard Munch, dan juga merupakan lukisan yang paling terkenal di dunia kerana harganya yang mahal. Di khabarkan bahawa orang-orang akan merasa sakit, bahkan merasa kemurungan ketika mendalami lukisan ini. Bahkan dikatakan bahawa lukisan ini membawa nasib buruk kepada orang yang menyentuk atau menjatuhkan lukisan ini.


6. PAINTING
Merupakan salah satu daripada Lukisan yang dicipta oleh Francis Bacon, dimana harga lukisan ini sangat mahal dalam lelongan.Lukisan ini sangat mengerikan di mana dikatakan bahawa ketika anda cuba untuk memahami dan merasakan unsur dari seni lukisan ini anda akan merasakan ketakutan dan cuba untuk bersembunyi.Bacon terkenal akan gaya lukisan yang mana menyampaikan tragedi dari keberadaan seseorang atau makhluk hidup.

7. THE NIGHTMARE

 http://www.beritahariann.org/2014/12/inilah-10-lukisan-paling-menakutkan-dan.html
Merupakan lukisan dari artis yang bernama John Fuseli. Setelah Lukisan ini di pamerkan oleh Fuseli, lukisan ini terkenal akan penampakan lembaga mengerikan dan sumpahan terhadap orang tidur.

Lukisan ini sangat terkenal hingga fuseli mengambar beberapa versi dari lukisan ini, di lukisan ini dapat dilihat iblis lelaki yang menggoda perempuan ketika mereka tidur, di mana ia sedang duduk di atas dada dari orang yang tertidur tersebut.


8. POGO THE CLOWN
Merupakan lukisan yang di gambar oleh John Wayne Gacy, seorang pembunuh berantai di dalam sejarah Amerika, dimana Gacy telah melakukan pembunuhan paling tidak kira-kira 33 lelaki dan anak remaja.
Dalam lukisan ini menggambarkan Gacy sendiri memakai pakaian badut iaitu sebagai Pogo.

9. PICTURE OF DORIAN GRAY

Merupakan lukisan dari seorang artis yang bernama Ivan Albright.Lukisan ini mempunyai gaya lukisan yang sangat realistik, di mana lukisan ini juga mengandungi unsur fantasi. Gaya seni lukisan fantasi ini dalam dunia seni sendiri menggambarkan kenyataan atau realiti dari kebenaran paling dalam sebuah objek yang di lihat oleh si pelukis.

Dalam lukisan yang di gambarkan ini menyatakan kemerosotan jiwa dari seorang lelaki muda.


10. SATURN devouring HIS SON
Merupakan lukisan yang di lukis oleh seniman bernama Francisco Goya.Terdapat cerita menggatakan bahawa ayah dari dewa menelan anaknya sendiri untuk menyakinkan bahawa tiada yang lebih hebat daripada dirinya, dalam lukisan ini di gambarkan pembunuhan anak.

Lukisan ini juga tidak pernah di maksudkan untuk di pamerkan kepada awam, kerana lukisan ini di lukis dan hanya di pajang dipamerkan di rumahnya dengan beberapa lukisan kesuraman yang di lukisnya.
Koleksi- koleksi lukisan beliau terkenal sebagai "The Black Painting"

 http://www.beritahariann.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...