Selasa, 14 Julai 2015

Kenapa mengandung anak luar nikah lebih senang bersalin?

Pasti ramai yang tertanya-tanya kenapa perjalanan wanita yang mengandungkan anak luar nikah lebih mudah jika dibandingkan dengan wanita yang telah berkahwin. Jika diperhatikan, sepanjang di dalam tempoh kehamilan, tidak ramai orang yang akan perasan perubahan fizikal wanita yang belum berkahwin jika dibandingkan dengan yang telah berkahwin sehinggalah semasa proses bersalin di mana. Rata-ratanya wanita yang belum berkahwin ini dapat bersalin dengan mudahnya di mana-mana lokasi tanpa bantuan sesiapa. Pelik kan?

Nak tahu kenapa? Jawapan daripada seorang Ustaz ini ternyata dapat menjawab persoalan ini.
Kenapa mengandung anak luar nikah lebih senang bersalin?
Kenapa mengandung anak luar nikah lebih senang bersalin?

 “Kata aeorang ustaz yang mengajar saya tentang agama, ketakutan membuatkan seorang “gadis terlampau” yang terlanjur dapat melahirkan anaknya dengan mudah.
         Katanya lagi, bermula dari perhubungan yang salah, apabila hamil tidak timbul kepayahan sebagaimana   wanita-wanita biasa ketika sarat mengandung. ALLAH cabut rasa kepayahan itu supaya tidak mendapat pahala sebagaimana wanita-wanita lain yang bersusah payah ketika hamil hasil pernikahan yang sah.
Kadang-kadang, tanda-tanda sebagai orang hamil juga tidak kelihatan. Perutnya tidak nampak besar, boleh pula berjalan dengan gagahnya. Kadang, boleh pergi sekolah dan buat aktiviti padang sebagaimana pelajar lain, sedangkan sebenarnya sedang sarat mengandung. Itu satu lagi nikmat yang dicabut.

Kemudian apabila melahirkan anak nanti, mudah sahaja anak itu keluar hingga dalam tandas pun boleh selesai. Maka, pahala sakit oleh sebab melahirkan anak itu telah diangkat daripadanya. Wanita biasa, pada keadaan begini perlu dibantu oleh bidan yang mahir, itu pun susah dan sakit untuk melahirkan anak, tetapi wanita yang terlanjur itu mudah sahaja.

Setelah anak itu lahir, mereka sumbatkan ke dalam mangkuk tandas dan flush! Mengapa hingga begitu kejam? Kerana perasaan kasih sayang sudah dicabut daripadanya.
Oleh itu, kepada semua gadis, usah mudah terlampau.Secinta mana pun kamu kepada seorang lelaki, usah serahkan diri kamu secara yang salah. Kamu akan dihantui perasaan bersalah sepanjang hayat kamu. KAMU BOLEH MEMIKAT UNTUK MEMILIKI SECARA SAH”.
Apa pun tu semua kuasa ALLAh Swt dan rezeki masing-masing. Ada juga yang dapat rezeki mudah bersalin.
 
Wallahua’lam
 
Sumber: ommdotmy
terbakor

1 ulasan:

  1. Semoga mereka semua beroleh hidayah dan sedar...

    BalasPadam

Anda Berkenan .

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...