Khamis, 4 Februari 2016

Kereta Kebal Pertama Buatan Hamas

Hamas produksi tank
Izzuddin Al Qassam kembali membuat kejutan. Pada peringatan syahidnya 7 warga Gaza di terowong bawah tanah, Ahad (31/1/2016), sayap tentera Hamas itu melancarkan tank pertama pengeluaran Gaza.

Pelancaran kereta kebal itu dihelat secara terbuka dengan dihadiri ribuan warga dan disiarkan oleh Aqsa TV, lapor media Turki Yeni Akit.
 
 
 
 
Dalam pelancaran, tampak sekurang-kurangnya tiga pasukan Izzuddin Al Qassam naik di atas kereta kebal tersebut. Sedangkan di sekitar tank, tampak puluhan pasukan Izzudin Al Qassam yang juga memakai topeng agar wajahnya tidak dikenali.

Pelancaran tank pengeluaran Hamas itu membuat Israel tercengang. Time of Israel belum boleh mempercayai bahawa kereta kebal tersebut adalah pengeluaran Hamas. Media Israel itu menyebut "tank yang mirip tank Israel" ketika memuatkan foto pelancaran tersebut.

Selain melancarkan tank, dalam peringatan syahidnya 7 warga Gaza di terowong bawah tanah yang dihancurkan Israel itu, Izzuddin Al Qassam juga mengancam Israel bahawa mereka mempunyai tawanan tentera Israel untuk ditukar dengan tahanan Palestin sebagaimana pernah dilakukan pada Gilad Shalit beberapa tahun silam.

*sumber http://bersamadakwah.net/detik islam

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...