Rabu, 25 Disember 2013

Ribuan Ikan Tamban TIBA-TIBA Naik Ke Darat Di Sabah Pagi Tadi, Adakah Petanda


LAHAD DATU - Penduduk di Kampung Tambisan Darat, di sini, gempar apabila ribuan ikan 'naik' ke darat dalam kejadian kira-kira jam 8 pagi tadi.  Fenomena pelik itu menyebabkan beberapa penduduk mengambil kesempatan mengaut ribuan ikan tamban 
Penduduk di Kampung Tambisan Darat, di sini, gempar apabila ribuan ikan ‘naik’ ke darat dalam kejadian kira-kira jam 8 pagi tadi.
 
 
 Fenomena pelik itu menyebabkan beberapa penduduk mengambil kesempatan mengaut ribuan ikan tamban yang terdampar di pantai kampung terbabit.

Menurut sumber Jabatan Meteorologi, fenomena itu adalah yang pertama kali berlaku di kawasan itu dan menafikan dakwaan bakal berlaku tsunami.

Bagaimanapun, pihaknya akan memantau situasi berkenaan dan orang ramai dinasihati supaya tidak panik kerana tiada sebarang petanda berlaku tsunami dikesan ketika ini.

Semalam, jabatan terbabit mengesahkan berlaku kejadian gempa bumi berukuran 5.7 skala Ritcher di kepulauan Mariana pada jam 5.12 petang yang berpusat di timur laut Tagum,Filipina, kira-kira 2,842 kilometer dari timur laut Kinabatangan, Sabah. – Harian Metro

mynewshub
 

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...