Jumaat, 21 September 2012

Tuala Wanita Punca Barah Pangkal Rahim


Bismilillah...


Uiii naa, lama sungguh MO tak berkongsi apa-apa di Laman Muslimah Optimis. Berakhir sudah Syawal bermula sudah Zulkaedah. Bulan depan sudah Zulhijah. Apa persediaan sahabat-sahabat pembaca sekalian??? Rancang hidup dengan betul ye.

Lama tidak berkongsi di sini kerana menyepi buat seketika untuk memberi masa kepada diri sendiri, mencari ruang untuk introspeksi. Dan sekarang Alhamdulillah, hati menjadi lebih tenang dan lebih bahagia.

Baiklah artikel untuk kali ini berkaitan Tuala Wanita Punca Barah Pangkal Rahim

Kita sedia maklum bahawa tuala wanita yang dijual di pasaran diperbuat daripada kertas kitar semula yang dilunturkan warna dan kotoran melalui kaedah pengklorinan sebanyak 6 kali proses pelunturan. Bahan kimia yang digunakan menghasilkan tuala wanita yang putih bersih tetapi penuh dengan bahan kimia kerana proses pelunturan tersebut menghasilkan sejenis karsinogen (bahan penyebab kanser) yang disebut dioksin. 
 
 
 

Pusat Penyelidikan Kanser Antarabangsa telah mengelaskan DIOKSIN sebagai karsinogen kelas pertama kepada manusia. Kajian perubatan membuktikan bahawa walaupun kandungan DIOKSIN dalam tahap yang rendah, ia masih mampu menyebabkan kanser payudara, kanser usus, endometriosis, kanser ovari, kemandulan, keguguran dan sakit puan yang lain.

Katakan sekali pemakaian tuala wanita = 1 kali dioksin diserap. Maknanya sekiranya anda mula menggunakan tuala wanita pada usia 12 tahun, dan jika kini umur anda adalah 28 tahun, maka anda telah telah menyerap sebanyak 16 tahun dioksin ke dalam faraj anda.
1 kali pakai      = 1 dioksin
Sekali haid       = 6 hari
Sehari              = 3 keping tuala wanita (mungkin juga lebih)
Sebulan            = 18 keping
Setahun            = 216 keping
16 tahun          = 216 x 16 = 3456 keping

Itu baru pengiraan untuk penggunaan tuala wanita, belum lagi pantiliner. Pantiliner digunakan setiap hari (3 atau 4 keping sehari). Cuba bayangkan dah berapa banyak dioksin yang diserap?? 

Kajian juga membuktikan bahawa setiap wanita menggunakan lebih kurang 15000 keping tuala wanita sepanjang hayatnya (lebih kurang 35 tahun sebelum menapous).









Kepada semua wanita sekalian, jangan meletakkan diri anda kepada risiko KANSER yang membunuh banyak nyawa wanita. Pilihlah tuala wanita yang selamat untuk dipakai dan tiada bahan kimia. Bertukarlah kepada tuala wanita herba. :-) Tambahan pula tuala wanita ini diperbuat 100% daripada kapas dan mempunyai jaminan insurans sebanyak RM 3 juta. Jika terjadi apa-apa kepada anda kerana pemakaian tuala wanita ini. Anda juga akan medapat rebate daripada setiap pembelian sebanyak 5%.




Jika anda mempunyai masalah sakit puan seperti di bawah, sangat sesuai untuk menggunakan tuala wanita yang mengandungi 17 jenis herba ini.


Bagaimana nak mendapatkan tuala wanita herba ini?? Hubungi MO segera dan MO akan membalas emel anda dengan segera. Kirimkan emel anda melalui ruangan HUBUNGI MO. Jika berada luar dari negeri Kedah, perkhidmatan pos disediakan. 

Untuk keterangan lanjut boleh hubungi MO dan MO akan menjelaskan secara terperinci kepada anda.

MO kata : Jadilah pengguna yang bijak. Jangan jerumuskan diri anda ke lembah penyakit berbahaya. Sayangi diri dan keluarga anda. 

Sekian. 
lamanmuslimahoptimis

2 ulasan:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...