Rabu, 9 Disember 2015

Kesalahan Dalam Menyambut Hari Lahir!

 
 
Dalam Islam hanya ada dua perayaan yang kita sambut.. Iaitu Hari Raya Aidilfitri dan Hari Raya Aidiladha.

Selain daripada tu memang tiada... Tapi Islam tak melarang nak sambut asalkan tak melanggar hukum Syarak dan tidak membazir...




Sama juga dengan sambutan hari lahir...

Buatlah secara sederhana sahaja... MF tak pernah dalam hidup buat sambutan hari lahir... Sekadar ucapan ingatan sahaja...

Kalau rajin pun beli kek gitu je lah... Nak kata sambut beriya... Hias-hias, nyanyi-nyanyi memang takdelah...

Anak-anak pun dah dibiasakan tak buat sambutan... Cukup sekadar ingatan je...

Tapi bagi yang nak sambut takde salahnya asalkan ikut syariat dan tidak berlebih-lebihan...
 http://www.mariafirdz.com

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Anda Berkenan .

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...