Khamis, 19 September 2013

4 Lokasi Indah di India Yang Diyakini Sebagai Syurga Dunia

Tidak banyak yang mengetahui jika ternyata India menawarkan sejuta keindahan alam yang tidak dimiliki negara lain. Percaya tidak, di sebalik kemiskinan yang melanda ternyata masih ada pemandangan alam yang menakjubkan . Jika anda melawat India, jangan lupa kunjungi ke lokasi berikut ini. Lokasi tersebut tak kalah indah dengan Taj Mahal. Semak ulasannya seperti berikut .

4 Lokasi di India Yang Diyakini Sebagai Syurga Dunia

1 . Goa

 

Daerah yang menjadi bekas jajahan Portugis ini mempunyai bangunan indah dan bersejarah tinggi. Banyak seni bina menarik dan masih kukuh sampai sekarang. Goa jua menjadi tuan rumah bagi beberapa kafe dan pub terbaik. Waktu yang paling tepat untuk melawat Goa adalah saat Krismas dan tahun baru.


2. Andaman & Nicobar islands

 
Berada di teluk benggala , Andaman & Nicobar islands adalah salah satu pulau terindah di dunia. Dengan melawat pulau ini, anda akan mendapat peluang untuk mempelajari kehidupan budaya dan suku kaum. Kepulauan ini juga mempunyai hutan hujan tropika yang unik, di sana juga terdapat campuran tumbuhan yang berasal dari India , Myanmar dan Malaysia.

3. Kashmir


 
Kashmir berada di bahagian utara India dan menjadi salah satu syurga bumi. Banyak pelancong yang mengelakkan lokasi ini dengan alasan keselamatan. Padahal Kashmir menawarkan pemandangan yang sangat indah. Sungai jernih mengalir di sepanjang pokok-pokok hijau yang tinggi , lokasi ini menjadi sangat sempurna. Pemandangan gunung yang hijau dan subur menambah keistimewaan Kashmir .

4. Kerala

 


Kerala menyambut pelancong dengan pemandangan yang indah , makanan, monumen budaya dan pelancongan air yang terkenal yakni backwaters.Anda boleh menyewa perahu dan menikmati pemandangan indah di Kerala. Anda akan melintasi lokasi indah dengan menaiki bot .

India menyimpan banyak keindahan , tak hanya sebatas Taj Mahal saja . Jika anda berkunjung ke India sebaiknya jangan lupa untuk menyempatkan diri memantau ke empat lokasi seperti diatas.

zamrispoon blogsport

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...