Ahad, 22 September 2013

Kreatif : Rak Buku yang Menarik

rak buku unik, rak buku menarik, rak buku lego

10 Rak Buku Paling Unik dan Kreatif | Tidak kiralah setakat mana pun kemajuan media elektronik pada zaman sekarang, ia tidak boleh menggantikan buku-buku kerana buku masih lagi satu bentuk yang paling stabil dan sesuai dalam usaha pemeliharaan pengetahuan oleh manusia. Sebagai seorang teacher, Teacher Muja perlu sentiasa menambahkan ilmu dengan membaca buku. Untuk menyimpan buku, Teacher Muja memerlukan rak buku. Alangkah indahnya kalau rak buku Teacher Muja adalah semenarik 10 rak buku paling unik dan kreatif seperti di bawah ini.
 


Walaupun buku-buku adalah menarik seadanya, ia akan kelihatan lebih menarik apabila disusun di atas rak buku yang unik dan kreatif.

Di bawah adalah senarai 10 rak buku yang unik dan kreatif disesuaikan daripada Homeinteriorszone .

1. Cave Bookshelf (Rak Buku Gua)
cave bookshelf rak buku unik dan kretif 10 Rak Buku Paling Unik dan Kreatif
Rak buku unik dan kreatif di atas ini direka oleh Sakura Adachi. Rak buku ini mempunyai struktur seperti rahim manusia bertujuan untuk menjaga hubungan pembaca dan buku-buku supaya menjadi  seintim yang mungkin.

2. Folding-bed Bookshelf (Rak Buku Katil Berlipat)
folding bed bookcase rak buku unik dan kreatif 10 Rak Buku Paling Unik dan Kreatif
Gambar di atas adalah sebuah katil serba guna dengan fungsi rak buku yang direka oleh Karen Babel. Rak buku paling unik dan kreatif atau katil serba guna ini akan menjimatkan banyak ruang dan adalah disyorkan untuk orang yang suka menyimpan wang.

3. Elastic Bookshelf (Rak Buku Anjal)
elastic bookshelf rak buku unik dan kreatif 10 Rak Buku Paling Unik dan Kreatif
Jangan bimbang ia tidak akan putus! Rak buku paling unik dan kreatif ini sangat elastik. Ia dihasilkan dengan menggunakan penghantar tali pinggang yang lebar seperti jalur elastik, yang diregangkan antara dua pasak di dinding. Ia amat sempurna untuk menyimpan buku atau CD.

4. Toolbox-like Bookshelf (Rak Seperti Kotak Peralatan)
box bookshelf rak buku unik dan kreatif 10 Rak Buku Paling Unik dan Kreatif
Rak buku unik dan kreatif seperti kotak peralatan ini akan membolehkan anda menyimpan di dalam buku-buku dalam keadaan ‘fit -in’ yang lengkap. Ia sangat ideal untuk menyimpan koleksi buku mengikut topik tertentu.

5. Wooden Chair Bookshelf (Rak Buku Kerusi Kayu)
woodenchair bookshelf rak buku unik dan kreatif 10 Rak Buku Paling Unik dan Kreatif
Baca, duduk atau tidur! Ini adalah rak buku unik dan kreatif yang diperbuat daripada kayu. Ia sangat serba guna. Dengan adanya rak buku kayu ini, anda tidak perlu berjalan lagi untuk rak buku .

6. Coffee Table Bookshelf (Rak Buku Meja Kopi)
coffee table bookcase rak buku unik dan kreatif 10 Rak Buku Paling Unik dan Kreatif
Rak buku meja kopi ini sangat sesuai untuk pembaca yang suka minum-minum sambil membaca. Kita boleh menyimpan semuanya di satu tempat pada rak buku unik dan kreatif ini, membaca buku dan minum bila-bila masa yang kita suka.

7. Stack Bookshelf (Rak Buku Mampat)
bookstogo rak buku unik dan menarik 10 Rak Buku Paling Unik dan Kreatif
Rak buku mampat yang sangat unik dan kreatif ini layak untuk mendapat lima bintang untuk fungsinya yang sentiasa memastikan buku-buku anda tidak lari dari kedudukan asal mereka walaupun seinci.

8. Wall-wave Bookshelf (Rak Buku Dinding Berombak)
wall wave rak buku unik dan kreatif 10 Rak Buku Paling Unik dan Kreatif
Rak buku dinding berombak ini boleh digunakan untuk menyimpan buku-buku , akhbar kajian atau kerja tugasan. Ia adalah satu lagi contoh yang baik sebuah rak buku unik dan kreatif serta pelbagai guna.

9. Tangram Bookshelf (Rak Buku Tangram)
tangram bookshelf rak buku unik dan kreatif 10 Rak Buku Paling Unik dan Kreatif
Jika anda seorang peminat Lego, anda tidak boleh ketinggalan untuk memiliki rak buku unik dan kreatif ini. Tangram membuatkan penyimpanan buku lebih seronok melalui struktur seni yang diadaptasikan daripada blok-blok Lego.

10. Splitwood Bookshelf (Rak Buku Kayu Terpisah)
split shelving rak buku unik dan kreatif 10 Rak Buku Paling Unik dan Kreatif
Apabila anda mahu lebih banyak ruang untuk buku-buku anda, rak buku Splitwood adalah perkara yang boleh dipertimbangkan. Geometri yang menakjubkan pada rak buku unik dan kreatif ini membolehkannya menyimpan lebih banyak buku di dalam ruang yang sangat kecil.

Macam mana? Unik dan kreatif bukan? Namun begitu, kita perlu selalu percaya yang kita juga boleh melakukan perkara yang hebat sebegini, tidak hanya mereka yang sudah bergelar pereka sahaja. Sekian daripada Teacher Muja hari ni. Semoga pos kali ini bermanfaat untuk semua. See you all again in another entry. Astalavista.
 http://fuh.my

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...