Selasa, 17 Januari 2012

UMNO-BN tidak boleh diharapkan menjaga khazanah negara

Lelaki Dihukum Sebatan 2080 Kali Kerana Merogol



SEBUAH akhbar rasmi Arab Saudi melaporkan, seorang lelaki telah disabitkan kesalahan merogol anak perempuannya dan dijatuhkan hukuman penjara 13 tahun dan dihukum sebatan sebanyak 2080 kali sepanjang tempoh dipenjarakan.

Kat Mana Roundabout Yang Paling Pening


Sape kat sini pernah pergi jalan-jalan kat Putrajaya??? Kalau pernah, korang mesti perasan yang korang semua ade lalu dekat roundabout yang terbesar di dunia… Ramai yang tak perasan sebab roundabout tue mengelilingi sebuah bukit… Panjang roundabout tue adalah 3.4KM… Kalo tak caye jom tengok kat bawah nie…

Cuepacs : Penangguhan SBPA Jangan Salah Kami!! Skim SBPA Baru Dijangka Umum 2 Bulan Lagi?


http://4.bp.blogspot.com/-hScwWKVPLWs/TtpY0zdj4lI/AAAAAAAAAXY/pZZulm9pxpk/s1600/SKIMSPBAQUESTION.png
Penangguhan SBPA 2012 telah pun diumumkan oleh Perdana Menteri baru-baru ini. Tetapi Cuepacs merasakan banyak pihak menyalahkan mereka (Cuepacs). Betulkah begitu? 

Cuepacs tidak menolak penangguhan SBPA, tetapi menerimanya bersama-sama dengan protes.

NUTP Mahu Dilibatkan Dalam Semakan Semula SBPA

nutp national union of teaching profession
Kesatuan Perkhidmatan Perguruan Kebangsaan (NUTP) mahu kesatuan itu dilibatkan dalam pasukan petugas khas yang diwujudkan bagi menyemak semula Saraan Baru Perkhidmatan Awam (SBPA).

Presiden NUTP Hashim Adnan berkata penglibatan itu dirasakan amat perlu memandangkan NUTP mewakili sejumlah besar guru di seluruh negara.

Perlu Baca -Kisah Ibu Dan Anak

Sebagai seorang insan, saya terrpanggil untuk menyebarkan satu kisah agar ia menjadi tauladan kepada kita semasa hidup ini. Mudah-mudahan menjadi ikhtibar untuk kita semua.

Sebagai seorang anak yang berbakti kepada orang tuanya, Hasan (bukan nama sebenar), mengajak ibunya untuk menunaikan rukun Islam yang kelima. Sarah (juga bukan nama sebenar), si Ibu, sudah tentu berasa senang dengan ajakan anaknya itu. Sebagai muslim yang mampu secara material, mereka memang berkewajipan menunaikan ibadah haji. Segala kelengkapan sudah disediakan.

Ustaz Azhar Idrus - (Lawak) Jatuh Serban

Ujian Memandu Menggunakan Transmisi Auto ? Sesuaikah ia dilaksanakan....


Assalamualaikum wbt sahabat blogger semua. Semoga kalian senantiasa mendapat rahmat Allah SWT. Selawat dan salam kepada Nabi Muhammad SAW. Semoga syafaat baginda kita perolehi kelak.

Sahabat sekalian, tidak lama lagi atau lebih tepat lagi menjelang pertengahan tahun ini, kerajaan akan membuat silibus baru dalam ujian memandu dengan memperkenalkan ujian memandu menggunakan kereta transmisi automatik. Ramai yang menyambut baik perubahan ini kerana dewasa ini penggunaan kereta transmisi auto semakin luas digunakan oleh masyarakat kita

Ustaz Azhar Idrus - Pengantin Haid Masuk Masjid

Cerita Disebalik Penglibatan Zizan Bersama Ustaz Azhar Idrus Semasa Sambutan Tahun Baru


Semua maklum kini Zizan amat selesa bersama Ustaz Azhar Idrus ( Original ). Semuanya gara-gara Hantu Bonceng. :) Ada hikmah khilaf Zizan ketika itu.

Usrah yang lepas, Abang Bob Lokman ada memberitahu, Zizan juga sering menghubunginya. Zizan bukan seperti Zizan yang lalu. Zizan maklumkan kepada Bob Lokman, dia mahu berubah, juga meminta nasihat adakah perlu meneruskan kariernya dalam bidang seni atau berhenti terus. Lalu, Bob Lokman meminta beliau meneruskan karier, dengan syarat pilih yang baik, dan menolak yang mana tidak baik

Ustaz Sharhan - Penawar Migrain

Solat jadikan Amanda tenang


Di suatu pagi sebelum matahari menampakkan cahaya yang warnanya keperak-perakkan itu, Amanda Gormley berdiri di ruang tamu rumahnya. Pagi itu, untuk pertama kalinya, perempuan muda ini melaksanakan solat seperti yang dilakukan oleh seluruh kaum Muslimin.

Beliau berkongsi kisah, sejujurnya pertama kali mencuba sendiri solat itu, Amanda canggung kerana tidak tahu bagaimana hendak solat dengan betul terutama dalam aspek bacaan.

Mewahnya : NFC Malaysia : Keluarga Shahrizat Jalil Belanja RM593,500 Kad Kredit Guna Duit “Lembu” NFC?

 nfc malaysia lembu NFC Malaysia : Keluarga Shahrizat Jalil Belanja RM593,500 Kad Kredit Guna Duit Lembu NFC?
Kalau diri sudah merasakan serba tak cukup atau kukuh kewangannya, belanja biarlah berpada. Tetapi kalau sudah berbelanja mengikut nafsu dan  boros menggunakan kad kredit untuk kepentingan diri sendiri sehingga tergamak menggunakan wang rakyat Malaysia melalui dana NFC Malaysia, ini sudah melampaui batas

Manusia Dan Ragam

Oh .... kalau dlm negara kita korg buang dalam tong sampah ...tapi kalo diluar negara mereka tinggalkan didahan pokok ... apa tu

PILIH! Hidup Lebih Tenang TANPA Tol

Isnin, 16 Januari 2012

Fullamak.......Inilah padang golf termahal di dunia | Kos melebihi $500 juta

Seorang pakar teknologi pengapungan (atau membina darat di atas air), Dutch Docklands, telah mengumumkan untuk membina sebuah pusat golf terapung di atas pantai Maldives yang bernilai $500 juta. Walaupun sebelum ini terdapat beberapa pusat golf yang dibina di atas air namun senibina Dutch kali ini sangat berbeza.

Konsepnya ialah akan terdapat beberapa siri pulau buatan manusia dengan setiap satunya memiliki satu lubang. Setiap pulau tersebut akan dihubungkan dengan lorong transperent di bawah laut. Para pemain golf akan berjalan dari pulau ke pulau dengan menggunakan terowong tersebut. Rumah kelab (clubhouse) pusat golf tersebut pula berada di bawah laut dan perlu menggunakan elevator jika ingin pergi ke rumah tersebut.

Pembinaan yang akan bermula pada tahun 2013 itu bakal diketuai oleh jurutera padang golf terkemuka iaitu Troon Golf.

Berikut merupakan antara gambaran-gambaran awal mengenai projek padang golf termahal di dunia tersebut:

Hukum-hakam Fotografi Dalam Islam

Sekarang ni ramai yang dah mula obses dengan fotografi. Kamera DSLR menjadi impian ramai orang samada muda remaja mahupun tua belia termasuklah aku yang hanya mampu memiliki kamera handphone 5.0 megapixel buat masa ini. Bukan setakat menjadi hobi. Malah ada yang menjadikan bidang fotografi sebagai sumber pendapatan.

Tapi, dalam keghairahan kita bergambar, mengambil gambar dan menyebarkan gambar, kita terlupa mengenai hukum-hakam fotografi dalam Islam yang kita telah langgar samada secara sedar ataupun tidak sedar mahupun pura-pura tak sedar.


Petua Realiti - Jika Terserempak Dengan Harimau - APA YANG PERLU ANDA LAKUKAN??


Salam sahabat, kalau sebut pasal harimau terbayang dibenak fikiran kita tentang keganasan dan ketangkasannya membaham mangsa. Apa yang aku nak kongsikan disini ialah bagaimana cara seorang makcik yang berumur 50 tahun dan anaknya yang masih berumur 16 tahun berdepan dengan binatang yang digelar 'pak belang' ini. Berita di bawah aku petik.

BANK SUSU IBU HARAM : MUZAKARAH MAJLIS FATWA KEBANGSAAN

BANK SUSU IBU HARAM : MUZAKARAH MAJLIS FATWA KEBANGSAAN | Persoalan mengenai cadangan penubuhan bank susu ibu selesai apabila Muzakarah Jawatankuasa Fatwa Majlis Kebangsaan Bagi Hal Ehwal Agama Islam Malaysia memutuskan penubuhannya adalah haram kerana boleh mengakibatkan percampuran nasab dan membawa umat Islam terjebak dalam keraguan dan perkara yang haram. Keputusan yang diambil pada persidangan muzakarah kali ke-97 pada hujung tahun lalu, melihat kepada keperluan penubuhannya yang tidak berada dalam keadaan darurat sehingga mengancam keselamatan umat.

101 Sebab Kenapa Saya Menutup Aurat - Bahagian 2

Seterusnya :-

Ust Azhar Idrus- Bercakap Ketika Azan / Kahwin Ahli Kitab

Wanita perlu cantik rohani serta jasmani


http://3.bp.blogspot.com/_fXsbooryUi0/TL_wadMP_II/AAAAAAAABjc/bSq1pcPyMFA/s1600/british_muslim_women.jpg
TERIMA kasih kepada pembaca yang meluangkan masa mengemukakan maklum balas dan pandangan terhadap nukilan saya. Ia membantu mempertingkatkan kualiti diri dari semasa ke semasa.

Menjengah tahun baru ini, jadual saya dipenuhi undangan ceramah dan motivasi, sekali gus membuatkan saya sedikit kelam kabut. Namun, itu bukan menjadi alasan untuk saya mengabaikan penampilan diri.

Wujud waktu senggang, saya mencuri peluang mengunjungi butik Muslimah bagi memenuhi keperluan diri mahupun keluarga.


Fesyen dan wanita ibarat isi dengan kuku yang sukar dipisahkan. Islam menggalakkan wanita berhias asalkan mematuhi syariat seperti dinyatakan dalam surah An-Nur, ayat 31 yang bermaksud: “(Wahai Rasulullah) Dan katakanlah kepada kaum wanita yang beriman supaya mereka menahan pandangan dan menjaga kemaluannya, dan janganlah mereka menampakkan perhiasan kecuali sesuatu yang (biasa) tampak darinya.

101 Sebab Kenapa Saya Menutup Aurat - Bahagian 1

Menutup aurat untuk wanita-wanita Islam Muslimah adalah wajib tapi ramai yang masih tidak menutup aurat dengan sempurna sebagaimana yang dituntut Islam. Malah ada yang seakan-akan memperagakan fesyen seolah-olah mempersendakan hukum atau syariat Islam. Nauzubillah. Seharusnya kita berbalik kepada niat asal kita kenapa kita wajib menutup aurat.


24 Ahli majlis MBAS angkat sumpah

E-mail
ALOR SETAR, 10 Januari 2012 – Bagi penggal baru tahun 2012 seramai 24 Ahli Majlis Bandaraya Alor Setar (MBAS) telah mengangkat sumpah jawatan iaitu 10 orang wakil jabatan teknikal dan 14 orang wakil parti.

 “Bagi penggal ini tiada lantikan baru daripada jabatan teknikal kerana ianya bergantung kepada jawatan dan tempoh perkhidmatan mereka, ujar Datuk Bandar MBAS, Dato’ Mat Noh Ahmad semasa berucap di Majlis Angkat Sumpah Ahli Majlis MBAS di Dewan MBAS.

Amalan Zikir Harian Supaya Segala Urusan Dipermudahkan

Imam Ghazali mengajarkan suatu amalan untuk dibaca setiap hari. Menurutnya orang yang mengamalkan amalan ini akan dimudahkan segala urusannya dan dilapangkan rezekinya, serta dihindarkan dari segala macam kesulitan. Amalan ini dibaca untuk setiap hari yang berbeda sebanyak 1000 kali.

Ahad, 15 Januari 2012

Sultan Kedah puji Azizan laksana pembaharuan di Kedah


istana
ANAK BUKIT - Sultan Kedah, Tuanku Abdul Halim Mu’adzam Shah memuji pentadbiran negeri diterajui Menteri Besar, Datuk Seri Azizan Abdul Razak kerana berjaya melaksanakan beberapa pembaharuan dan kemajuan pembangunan dalam meningkatkan kesejahteraan rakyat.

Baginda bertitah, pelbagai program pembangunan yang sedang giat direncanakan oleh Kerajaan Negeri termasuk memajukan sektor pertanian untuk meningkatkan taraf hidup rakyat kini menampakkan hasil.

Peribahasa Moden #1 - Boleh Hilang Tension....

Luncai terjun dengan balu-balunya
Seorang lelaki bergelar zombi yang mengajak balu-balunya mati bersama dengan terjun KB Mall sekali gus.

Sesal dahulu pendapatan, sesal sekarang tiada lagi
Seorang pelumba motor professional yang menyesal dengan pendapatan/gaji dahulunya sebagai seorang rider Pizza yang cecah hanya RM800 sebulan, tetapi sekarang dah RM8000

Cerpen Buat Budak 'Couple Islamik'...

Naim pelajar tingkatan 5 di sebuah Sekolah Menengah Agama Persekutuan. Dia seorang yang tinggi ilmu agama dan mempunyai politik yang agak stabil di sekolah apatah lagi dengan thiqahnya yang tinggi. Apabila ustaz tiada di antara Magrib dan Isyak, dia akan ke hadapan. Sama ada memberi tazkirah atau mengepalai bacaan Al-Mathurat. Pergaulan dengan perempuan dijaga dengan begitu sempurna, jika mesyuarat terpaksa bercampur lelaki dan perempuan, sama sekali dia tidak akan mengangkat pandangannya.

Semua orang menghormatinya, baik yang junior mahupun senior, baik yang laki-laki mahupun perempuan. Jika ada senior yang tengah membuli junior, jika Naim ada di tempat kejadian, proses buli itu akan bertukar menjadi majlis maaf-bermaafan. Inilah ‘kuasa’ Naim di sekolahnya.

Dia menjadi contoh teladan bagi setiap pelajar sekolahnya. Setiap mata-mata yang wujud di sekolah itu selalu memerhatikan pergerakannya dan mengambilnya sebagai contoh kehidupan yang paling sempurna. Dek kerana mengetahui banyak mata memerhatikannya, dia betul-betul menjaga akhlaknya. Bukan kerana manusia tetapi kerana Allah. Niatnya hanya satu, supaya Islam itu terpancar dari dirinya. Hebatnya dia dalam menjaga akhlaknya, tidak ada seorang pun di dalam sekolahnya melainkan teman sebiliknya yang pernah melihat kulit badannya walaupun dia seringkali bermandi-manda di kolah berhampiran dengan surau.

Amalan Islam Dalam Meningkatkan Seri Wajah

Wanita tidak boleh dipisahkan dengan cantik. Semua wanita ingin menjadi cantik tak kiralah golongan remaja hingga ke wanita yang telah lanjut usia. Bagi WanitaSihat semua wanita adalah cantik tapi mereka ini tidak tahu bahawa mereka ini mempunyai aura kecantikan yang tersendiri. Dikesempatan berbicara tentang isu cantik ini, WanitaSihat ingin kongsikan kepada anda semua, Wanita Cantik, Amalan Islam Dalam Meningkatkan Seri Wajah.
  

Gambar Kapal Persiaran Costa Concordia Karam

Kapal persiaran Costa Concordia yang membawa lebih 4,000 penumpang dan sedang dalam perjalanan di sekitar Laut Mediterranean terkandas kemudian tenggelam selepas terlanggar terumbu karang dekat Pulau Isola del Giglio, Tuscany, 15 kilometer ke selatan tanah besar Itali sekitar pukul 10 malam (waktu Itali) kelmarin. Seramai 70 penumpang pelayaran masih hilang dan tiga orang disahkan meninggal dunia. Mangsa yang terselamat dan masih dalam ketakutan susulan kejadian itu menyifatkan kejadian itu seperti kemalangan Titanic.

Kenali : Penyakit Kulit Psoriasis dan Kesannya

Sel kulit mati tidak sekata

pix_middle

RENDAH diri, malu, tertekan dan terasing antara perasaan yang dialami pesakit kulit psoriasis. Apabila penyakit menyerang, perasaan tidak mahu langsung berjumpa orang ramai membuak dalam diri.

Kulit pesakit akan menjadi berbintik atau membengkak, bertompok merah dan kulit pada bahagian berkenaan menebal serta keras. Ada kalanya tompokan sel ini berubah menjadi hitam akibat kehadiran melanin.

ustaz azhar idrus - Kebodohan wanita dalam berInternet

Pusat pengajian Maahad Tahfiz yang unik

Hafal al-Quran dalam ladang

                       
PANORAMA indah vila yang terdapat di Syamille Agro Farm & Resort.



SEKUMPULAN sepuluh pelajar berjalan penuh ceria menuju ke surau Maahad Tahfiz AnNuri untuk meneruskan pengajian. Pada masa tertentu, mereka bebas menunggang basikal di sekitar resort atau mandi-manda di sungai yang mengalir jernih di tepi madrasah

Al-Quran Terbesar

TAOTAUAJER -Siap! Al-Quran terbesar di dunia adalah dialu-alukan sebagai pencapaian utama untuk Afghanistan apabila ia secara rasmi dilancarkan.


Kelebihan Membaca Bismillah



*BISMILLAHHIRRAHMANIRRAHIM* ........adalah sangat singkat namun kadangkala sangat payah untuk di ucapkan. Dalam hadis Rasullullah dikatakan:
Barang siapa yang membaca *BISMILLAHHIRRAHMANIRRAHIM* sebanyak 21 kali sebelum tidur maka:

Bila Diajak Ke Kelab Malam

Tweet :
"Jom clubbing malam ni.  Kita pergi minum-minum jer," kata Ah King Kong kepada Asmadol.
"Tak mau la, aku mana boleh. Kau tak pe la," balas Asmadol menolak perlawaan Ah King Kong

Sebagai muslim, dia tidak mahu terjerumus ke lembah hina. Di Kelab malam, macam-macam jenis syaitan bertopengkan manusia ada. Ada yang bertanduk, yang tak bertanduk pun ada juga.

"Ala kita bukan minum  arak. Kita minum coke je, jom la," Ah King Kong  masih tidak berputus asa mengajak seorang umat Muhammad ke tempat jin menari.

Ustaz Azhar Idrus - Hai Sally (Lawak & Serius)

SEMBANG RAKYAT MARHAEN Lembu Oh Lembu

Sabtu, 14 Januari 2012

Rosak Amalan kerana Ingin Dipuji

Dalam sirah Nabi Muhammad saw menerusi kisah kematian Qazman seorang yang menyamar sebagai muslim berjuang bersama-sama para sahabat. Sedangkan hatinya menyertai para sahabat hanyalah bertujuan mendapatkan jolokan pejuang berjiwa bangsa arab untuk menjaga kepentingan Yathrib. Penyertaannya hanyalah untuk dipuju orang. Akhirnya beliau telah berjaya membunuh ramai musuh yang menyerang Madinah.

Walau abagaimanapun, Nabi Muhammad saw agak keberatan menyebut kematiannya sebagai sorang Syuhada. Akhirnya Nabi Muhammad saw dengan tegas mengatakan dia mati sebagai seorang kafir yang tidak diterima usahanya sedikit pun di sisi Allah swt. Kenyataan Nabi Muhammad saw ini disokong oleh seorang sahabat yang menyaksikan bahawa Qazman telah membunuh dirinya sendiri dengan pedang yang dimilikinya kerana kesakitan daripada luka yang dialaminya dalam peperangan Uhud ini.

Pada Siapa Patut Letak Cinta? Bahagian Akhir

 Hatta yang perempuan sanggup serah maruah diri konon untuk buktikan cinta pada lelaki. Yang lelaki pula rela bergolok bergadai untuk memberikan kemewahan pada perempuan sebagai bukti cinta. Akhirnya bila yang perempuan telah berbadan dua, lelaki serta merta hilang cintanya. Habis manis sepah dibuang. Kalau pada lelaki pula, ada duit abang sayang, tak ada duit abang melayang. Kalau pada suami pula, isteri seorang suami disayang, bila hidup bermadu kasih pada suami melayang.

Itulah falsafah cinta nafsu yang melulu. Cintanya hanya selagi nafsu ada kepentingan. Cinta inilah yang banyak melanda orang muda yang dilambung asmara. Hingga sanggup buat apa saja, sekalipun bunuh diri, kalau kecewa dalam bercinta. Walhal sedap dan indahnya sekejap. Sakitnya lama, sakit yang paling dah syatialah di neraka kelak. Inilah kemuncak cinta yang paling malang dan memalukan.

Pada Siapa Patut Letak Cinta? Bahagian 1

[keys-heart.jpg]
 Jatuh yang tidak ada orang simpati ialah jatuh cinta. Sebab jatuh cinta indah, tidak macam jatuh tangga atau jatuh pokok, sakit. Cinta banyak perkara cinta. Tidak ada siapa pun yang dapat larikan diri daripada mencintai dan dicintai. Kemuncak cinta, ada orang masuk syurga kerana cinta dan tidak kurang ramai orang yang akan dihumbankan ke neraka gara-gara cinta. Cinta yang begaimana boleh bawa seseorang ke syurga dan kenapa ada yang masuk neraka lantaran kerana cinta?

Cinta, rasa yang ada dalam hati yang tidak boleh disukat-sukat. Hati yang merasainya, sehingga boleh terhibur atau terseksa kerananya. Datangnya dari dua sumber yakni dari nafsu dan dari Allah.

Ustaz Sesat - Ustaz Azhar Idrus

Nama-nama yang sering diganggu Jin

WACANA PERDANA - PILIHANRAYA BEBAS, REALITI ATAU ILUSI ?

Ust Azhar Idrus- Bersanding

Ust Azhar Idrus- Kasut Tumit Tinggi

Jumaat, 13 Januari 2012

Lelaki Ikat Rambut Semasa Solat (UIA Gombak) - Ustaz Azhar Idrus

Sekadar Berkongsi - Ciri-ciri Anak Sulung, Anak Tengah dan Anak Bongsu

Kepada bakal-bakal ibu dan bapa  dan ibubapa dapat menambah ilmu dengan membaca di bawah ni

10 Langkah Menjimatkan Elektrik

 
.Assalamualaikum,Salam Sejahtera..

Cuba Teka ... Siapa Insan Paling Kelakar Di Dunia

 Assalamualaikum dan selamat sejahtera :)
kalau korang stress baca ni tau..........sumpah korang akan gelak sampai keluar air mata wa cakap lu..hehe

mai kita pakat baca.

Akak....“Ini Bukan Nak Mengumpat Tapi Nak Cerita Apa Yang Berlaku“ …………

Remaja Tanpa Didikan Khusus Mudah Tersasar

Masyarakat sering menumpukan pendidikan peringkat kanak-kanak, tetapi jarang kita dengar tumpuan diberikan kepada remaja, terutama pendidikan yang boleh dijadikan panduan dalam menjalani kehidupan seharian. Remaja dewasa ini umpama hidup tanpa arah dan tujuan.

Mai Baca - Misteri Hajar Aswad Dan Rahsia Besar Ketika Menciumnya

Hajar Aswad yang terletak di dalam bingkai perak

Hajar Aswad adalah batu hitam yang terletak di sudut sebelah Tenggara Ka’bah, iaitu sudut dari mana Tawaf dimulai. Hajar Aswad merupakan jenis batu ‘Ruby’ yang diturunkan Allah dari syurga melalui malaikat Jibril. Hajar Aswad terdiri dari lapan keping yang terkumpul dan diikat dengan lingkaran perak.

Mengapa Yahudi Menggali Di Bawah Masjid Al-Aqsa?

Luangkanlah masa untuk membaca tentang kejadian masa lalu dan yang akan datang. Anda mestilah benar-benar mengetahui apa yang berlaku di Palestin pada hari ini. Ketahuilah apa yang Zionis lakukan dan yang lebih penting anda tahu mengapa dan kenapa.

Pertama. Lihatlah pengalian di bawah Masjid Al-Aqsa. Cukup cemas, bahaya dan merosakkan asas binaan Masjidil Al-Aqsa.

Erti sedekah

Sedekah merupakan amalan yang amat dianjurkan di dalam Islam.  Islam menganjurkannya bukan sahaja untuk mengimbangkan jurang golongan miskin dan kaya di dalam masyarakat semata-mata, malah lebih dari itu ia mendidik keyakinan dan pegangan aqidah umatnya akan  kekuasaan Allah swt.

Khamis, 12 Januari 2012

Penemuan Saintifik Disebalik Hukum Sebat Peminum Arak


Ahli sains Russia mendakwa hukuman rotan ke atas punggung tanpa berlapik adalah penawar untuk setiap penyakit daripada tekanan perasaan sehinggalah kepada membuang tabiat meminum arak. Akhbar Izvestia melaporkan, penyelidik di Novosibirsk menyatakan, hukuman rotan merembeskan endorfin, bahan kimia semula jadi badan membuatkan seseorang menjadi gembira.

TAHNIAH - Khairul Fahmi ‘Apex’ Dipilih Penjaga Gol Terbaik Asia!

                               khairul fahmi che mat

Penjaga gol nombor satu negara, Khairul Fahmi Che Mat mendapat tempat pertama di dalam undian orang ramai sebagai penjaga gol terbaik rantau Asia di laman web goal.com pada hari ini. Sebelum ini, laman web tersebut meletakkan Khairul Fahmi sebagai penjaga gol terbaik Asia bagi pasukan bawah 23

Nenek Kaki Drama - Ust Azhar Idrus

Kronologi Kes Pelajar UM Diheret Ke Mahkamah Akibat ‘Lawan Polis’

Kuala Lumpur, 11 Jan : Berikut adalah kronologi kes yang melibatkan seorang siswa Universiti Malaya, Muhammad Bukhairy Muhammad Soffian yang telah dibicarakan di Mahkamah Tinggi Kuala Lumpur hari ini (11 Januari 2011)

Cara Mengatasi Isteri Malas Solat - Ust Azhar Idrus

Pulakdah......Kabinet arah tangguh skim SBPA sektor awam. Mengapa?


SHAH ALAM - Kabinet memutuskan untuk menangguhkan pelaksanaan sistem Saraan Baru Perkhidmatan Awam (SBPA), yang berkuat kuasa sejak 1 Januari lalu, dipercayai ekoran rasa tidak puas hati di kalangan sebahagian besar kakitangan awam.

Sinar Harian difahamkan keputusan mengejutkan ini diputuskan dalam mesyuarat mingguan semalam

Petua : 10 Cara Berhenti Merokok


Kepada semua yang merokok, cubalah cara-cara yang dicadangkan ini kerana secara logiknya berkesan.

1. Niat 
Nak berhenti macam nak solat dan puasa juga, mesti ada niat. إنما العمال بالنيات perbuatan yang baik di sisi Allah akan dikira sebagai ibadah. Jadi niatlah untuk berhenti. InsyaAllah akan dipermudahkan.

Tip Menampilkan Peribadi yang Hebat dengan Warna





Terdapat 6 tip yang boleh kita cuba .

Contohi Rasulullah yang cintakan kanak-kanak kecil

Rasulullah S.A.W adalah merupakan manusia paling mulia dan mempunyai akhlak yang sangat terpuji begitu juga baginda mencintai kanak-kanak. Baginda suka mengusap kepala anak-anak ini dan berdoa untuk mereka.
Lantaran kebelakangan ini manusia seakan hilang akal dan kewarasan fikiran, melakukan sewenangnya terhadap si anak kecil. Dilahirkan dan dibuang ke tempat yang sangat mengaibkan,  malah tanpa belas kasihan si ibu merobek isi perut si anak kecil yang masih belum celik matanya melihat dunia. Kemanakah hilangnya nilai ihsan dalam jiwa ibu yang melahirkan?

Rabu, 11 Januari 2012

Mai Pakat Tengok : Gambaran Rekabentuk Madrasah Salihiah Yang Bakal Di Bina

Bangunan asal

Cuba   hampa  semua tengok rekabentuk surau yg bakal di bina (gambar bawah) bagi menggantikan Madrasah Salihiah tu .   

Kenali Penyakit Batu Karang


Kenali, Atasi Dan Jauhi Penyakit Batu Karang

Gambar Jebel Hafeet - Jalan Raya Atas Bukit Yang Menakjubkan

Salam...

Di UAE(United Arab Emirates/Emiriah Arab Bersatu), terdapat sebuah jalan raya sepanjang 11.7 km di atas bukit yang setinggi 1,219 meter.Jalan raya ni terdapat 21 selekoh dan 3 lorong.

Jalan raya yang menakjubkan ni digelar jalan raya paling menakjubkan kerana ia memberi anda pengalaman pemanduan yang hebat.Anda juga boleh menikmati pemandangan yang cantik pada waktu malam di Bukit Jebel Hafeet ini.

Bini Itang- Ust Azhar Idrus

Peribahasa Baru Yang Korang Wajib tau!!! agak ....... bila baca

Cuba cari maksudnya yang lain .

BOB KUMAN CALL USTAZ - USTAZ AZHAR IDRUS

Peranan Insan - Tutup Aib Sesama Muslim




Nabi saw. bersabda, "Seorang muslim itu adalah saudara muslim lainnya, dia tidak boleh menzaliminya dan menghinakannya. Sesiapa yang membantu keperluan saudaranya maka Allah akan memenuhi keperluannya. Sesiapa yang melapangkan satu kesusahan seorang muslim maka Allah akan melapangkan satu kesusahan di antara kesusahan-kesusahan hari kiamat nanti. Dan sesiapa yang menutupi aib seorang muslim maka Allah akan menutupi aibnya pada hari kiamat". (HR Muslim)

Pengguna Facebook Dinasihatkan Berhati-hati Ketika Menolak Aplikasi "Facebook Timeline "

SINDIKET penipuan sedang berleluasa di Internet dimana mereka meyakinkan pengguna Facebook Timeline bahawa mereka boleh kembali kepada rupa facebook yang asal dan menyebabkan data pengguna terdedah dan boleh diakses dengan mudah.

Selasa, 10 Januari 2012

CUEPACS minta pemilihan semula opsyen persaraan

SERDANG: Kongres Kesatuan Pekerja-Pekerja Dalam Perkhidmatan Awam (CUEPACS) hari ini meminta agar penjawat awam yang tidak memilih opsyen umur persaraan 60 tahun dibenarkan menandatanganinya semula.

Presiden CUEPACS, Datuk Omar Osman, berkata ini kerana pihaknya menerima banyak aduan bahawa ada penjawat awam tidak memilih opsyen itu kerana tidak diberi penerangan sewajarnya.

Terbaru dan Terkini - Sony Memperkenalkan Telefon Pintar Xperia S

Akhirnya, setelah pelbagai ura-ura, hari ini pihak Sony secara rasminya telah melancarkan peranti terbaru daripada siri Xperia NXT, iaitu Sony Xperia S, sekaligus menjadi telefon pintar pertama Sony tanpa penjenamaan Ericsson. Sony Xperia S ini masih lagi menggunakan Android sebagai sistem operasi, selain turut menggunakan cip pemprosesan dwi-teras padanya.

Bodoh Punye Statement - Zainal Kling: 242,000 carian Google jadi bukti

Tanjong Malim, 9 Jan- Ahli panel prosiding tindakan tatatertib terhadap Adam Adli, Y.Bhg. Prof. Datuk Dr. Zainal Kling, Penyandang Kuris Tun Ghafar Baba Universiti Pendidikan Sultan Idris (UPSI) menyifatkan bahawa 242,000 carian Google menjadi bukti Adam Adli mencemar nama baik universiti.



Kasih Sayang Seorang Isteri -: KAU makbulkan munajat kami

Wan Azizah: KAU makbulkan munajat kami

SHAH ALAM - Pembebasan Datuk Seri Anwar Ibrahim daripada petuduhan liwat sudah diketahui umum. Bagaimana pula dengan isterinya, Datuk Seri Dr Wan Azizah Wan Ismail? Apa cerita di sebalik khabar gembira tersebut. Sinar Harian membawa pembaca menyelami rasa hatinya. Ikuti wawancara eksklusif Editor Sinar Harian, MAZLINDA MOHD NOR bersama Wan Azizah.



Penggantungan Adam Adli Adalah Satu Kerugian

Sebuah NGO yang mesra PKR, Jingga 13 membidas tindakan Universiti Pendidikan Sultan Idris (UPSI) yang bertindak menggantung Adam Adli selama lapan belas (18) bulan tanpa dibenarkan pembelaan peguam semasa dibicarakan.

Professor AS Masuk Islam Kerana Mengkaji Solat Berjemaah

Professor AS Akui Solat Berjemaah Tersirat Aspek Sains Fizik

SEORANG professor fizik di Amerika Syarikat (AS) membuat satu kajian kelebihan solat berjemaah yang disyariatkan dalam Islam. Berdasarkan kajiannya, tubuh badan kita mengandungi dua cas elektrik, iaitu cas positif dan cas negatif. Dalam aktiviti harian kita, sama ada bekerja, beriadah atau berehat, sudah tentu banyak tenaga digunakan.

Dalam proses pembakaran tenaga, banyak berlaku pertukaran cas positif dan cas negatif, yang menyebabkan ketidakseimbangan dalam tubuh kita. Ketidakseimbangan cas dalam badan, menyebabkan kita berasa letih dan lesu selepas melakukan kegiatan seharian.

Ulasan Nik Aziz Yang Telah Di Putar Belitkan

Teringat saya pada zaman sekolah rendah dulu, dimana Cikgu Jailani yang mengajar subjek Sejarah telah mengadakan satu sesi yang menarik di dalam kelas. Saya dan rakan-rakan sekelas  di kehendaki duduk berbaris panjang membentuk satu bulatan. Cikgu Jailani membisikan satu ayat yang mudah kepada seorang rakan sekelas saya. Kemudian, dia dikehendaki memberitahu ayat yang disampaikan Cikgu Jailani tersebut kepada rakan di sebelahnya melalui bisikan.

Ust Azhar Idrus- Wanita Perkara Ajaib Dunia

Kucing Atas Riba Waktu Solat - Ustaz Azhar Idrus

Ustaz Azhar - Hukum Pakai Jeans

Isnin, 9 Januari 2012

‘Lebih senang saya bercakap dengan orang cerdik di mahkamah’ -Mufti kedah

Alor Setar – Mufti Kedah Dato’ Syeikh Baderudin Haji Ahmad memberitahu, beliau lebih senang untuk mengemukakan hujah yang dibuat oleh Majlis Fatwa Negeri Kedah berhubung isu cadangan istibdal tanah wakaf Madrasah Salihiah di mahkamah.
“Lebih senang saya bercakap dengan orang cerdik di mahkamah dengan membawa segala hujah dan bukti,” katanya.

Bercakap kepada wakil Wakil Warta Darul Aman di pejabatnya, beliau berkata apa yang diputuskan oleh Majlis Fatwa adalah berdasarkan apa yang diminta oleh pihak jawatankuasa Madrasah Salihiah. Malah, katanya, apa yang diberi lebih besar dari apa yang diminta.

Anwar dibebaskan: Pimpinan PAS syukur

5 makanan diet yang tidak sihat

Mungkin sebelum ini anda sudah merasakan bahawa telah mengamalkan diet yang sihat tetapi hasilnya masih tidak seperti yang diharapkan.  Masalah ini kemungkinan berpunca daripada makanan diet yang anda pilih. Ada sesetengah makanan diet yang sebenarnya tidak memberi apa-apa kesan terhadap sistem tubuh anda malah ia mungkin hanya akan memberi lebih kemudaratan sahaja. Antaranya adalah..

Lagi Gambar Terkini Perhimpunan Bebas Anwar Ibrahim 901

Update Terkini Jam 9 Pagi:-


2dayblogger

Anda Berkenan .

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...