Jumaat, 30 Disember 2011

Aktiviti Terpadat di Dunia Digital Online Setiap 60 Saat... menakjubkan

Sebuah laman teknologi PC Mag hari ini [Rabu 28 Dis 11] telah memuat infografik mengenai aktiviti yang terjadi di dunia online bagi setiap 60 detik. Angka-angka yang disajikan sangat mengagumkan.
Di laman sosial Facebook misalnya, setiap satu minit muncul lebih dari 695 ribu update status, 79 ribu wall post, dan 510 ribu komentar.

Dari dunia 'si Burung Biru' Twitter, terdapat lebih dari 98 ribu kicauan yang muncul setiap minit sekaligus 320 akaun baru. Sementara di YouTube, pengguna memuat naik lebih dari 600 video baru yang memiliki total durasi lebih 25 jam.
 
Aktiviti paling padat pengiriman surat elektronik mencapai 168 juta email yang dikirim setiap minit. Dalam jangka waktu yang sama terdapat 694.445 hal yang ditanyakan pada mesin pencari Google.

Para blogger seluruh dunia juga turut sama berperanan dengan mengirim 1500 posting perminit dan lebih daripada 60 blog baru juga lahir ke dunia digital setiap 60 saat.

Terakhir, selagi anda menghabiskan waktu untuk membaca artikel ini, ada dua juta pengguna internet lain di dunia ini sedang mengakses tayangan porno secara online.

orang muo

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...