Rabu, 29 Februari 2012

Pengumuman Semakan SBPA Gaji Baru Pada 12 Mac 2012 Tak Jadi

Kalau sebelum ini Cuepacs ada menyatakan yang pengumuman semakan SBPA gaji baru akan dilakukan oleh Perdana Menteri pada 12 Mac 2012. Walaubagaimanapun, tarikh tersebut tidak jadi dilaksanakan dan terpaksa ditunda ke tarikh baru…..

Abby Fana Bersara Dari MHI TV3 Tetap Cintakan Kerjaya Sebagai DJ

Abby Fana atau nama sebenarnya Habsah Omar 46, sudah bersara dari pengacara sambilan MHI di tv3 dan tugas terakhir beliau di MHI ialah pada 27 Disember 2011. Abby Fana sudah lama memendamkan hasrat mahu bersara dari bidang pengacara sambilan rancangan itu sejak tahun lepas.
 Abby  pulang dari mengerjakan Haji pada November 2011 dan kemudian memakai tudung  menganggap ianya sudah tersurat yang dia akan bersara dari MHI selepas pulang dari Mekah.
 
 

TERBARU!!! Cara Miliki Kereta Secara PAJAKAN!


ek 01.1 TERBARU!!! Cara Miliki Kereta Secara PAJAKAN!
Kenapa perlunya memiliki kenderaan secara sewa beli jika anda boleh memajak pada kadar lebih menarik dan tidak perlu memikirkan soal penyelenggaraan.

Hari ini, DRB-HICOM Bhd. memperkenalkan konsep pemajakan kenderaan yang pertama seumpamanya di Malaysia, sekali gus mampu menyelesaikan masalah untuk mendapatkan pembiayaannya.


6 Asal Usul Tanda Baca


Tanda Baca, tak lengkap sesuatu ayat jika kita tidak menggunakan tanda baca. Lagi la pening kalau satu karangan cerita langsung tak ada titik atau tanda baca. Tanda baca juga akan mengambarkan simbol kepada yat, sama ada kita bertanya atau menjerit, ia akan menberi gambaran lebih jelas kepada ayat kita tulis...ada faham????


Artist Jepun Menanam Pokok Pada Buku Komik Lama

Jepun sememang nyer pengeluar komik manga, dah tentu banyak buku komik-komik lama yang terbiar. Seorang artis dari jepun memanfaatkan komik lama tersebut dengan bercucuk tanam pada komik tersebut. Bunyi nyer mungkin pelik tapi korang tengok la sendiri.


Mangsa Jepun yang paling bersiri dan disiarkan dalam antologi mingguan atau bulanan, majalah kertas biasanya tebal yang sering dibuang oleh pelanggan selepas membaca kerana tidak mempunyai ruang di rumah untuk menyimpan.

Ustazah Pilihan

Kenali Ustazah Pilihan ramai satu masa nanti dari golongan kanak-kanak  hingga orang tua......


Nak tau sapa dia, mai OPEN tunjukkan..... dah sedia.......

 Teruskan bacaan anda........


Tips Bagaimana Bergaul Dengan Orang Yang Anda Tidak Sukai

   

Stress bermula apabila di hati kita wujud perasaan tidak puas hati, geram dan marah dengan situasi yang terjadi. Anda jadi stress sebab Anda tertekan memikirkan situasi yang akan Anda lalui juga situasi yang telah Anda lalui. Anda stress sebab Anda tidak suka dengan perangai seseorang. Anda merasa stress kerana tidak senang memikirkan sikap sesetengah orang yang Anda kenali.

 

Ada beberapa cara bagaimana menangani stress dalam pergaulan dan perhubungan sesama kita. Jika Anda berada dalam situasi di mana Anda terpaksa berhadapan dengan orang yang Anda kurang senangi, caranya pasang niat di dalam hati.
 

Rumah Nabi Muhammad SAW dan Khadijah di Mekah

Nabi Muhammad SAW ialah manusia yang paling mulia dan paling berpengaruh sepanjang zaman. Baginda hidup di tengah-tengah masyarakat negeri Arab ketika itu dengan penuh kesederhanaan. Baginda yang berakhlak mulia dan tidak pernah letih membimbing umat agama Islam ini hidup bersama isteri tercintanya Khadijah r.ha di rumah yang sederhana. Di bawah merupakan gambar eksklusif rumah Nabi Muhammad SAW dan isterinya Siti Khadijah di Mekah sebelum Nabi berhijrah ke Madinah.

Bangunan Pameran Kereta Volkswagens

Bangunan Pameran Kereta Volkswagens 

Fullamak , macam ni biliknya,  kalau lah ada kat Malaysia baguskan.....

Dah tu, mai kita tengok tempatnya..


5 Minuman Penawar racun Dalam Tubuh Kita

1. Air Kosong


Dr Poonam Rathod, pakar kesihatan, berkata, pengambilan air kosong secara teratur mengikut keperluan tubuh mampu membersihkan sistem pencernaan, serta menghilangkan racun dan sisa-sisa makanan yang melekat di usus. Ini membuat tubuh dan perut bersih dari sisa makanan.


Fakta Hari Ini -Satu Cerita Benar Untuk Renungan



Nama saya Farhan Bin Abdullah. Nama asal saya sewaktu beragama Kristian ialah Johanis. Saya dilahirkan dibumi Sabah dalam keluarga Kristian.

Bapa saya seorang ketua Paderi yang menjaga 15 buah gereja disatu kawasan di Sabah. Saya dilatih oleh bapa saya untuk menjadi seorang paderi.

Kisah Benar Pelajar Dapat Bantuan Allah Waktu Peperiksaan

Ini adalah kisah benar yang berlaku di dewan peperiksaan di salah sebuah sekolah. Kisah ini diceritakan oleh salah seorang guru wanita yang berada dalam dewan peperiksaan tersebut.


Perumpamaan Manusia Dalam Quran

Bagi manusia yang lalai dan tidak bertanggungjawab terhadap potensinya serta tidak menyedari atau memahami potensi yang diterimanya, ia akan mendapat kerugian yang besar. Di antara akibat kelalaiannya adalah diumpamakan Allah dengan binatang dan tanaman hingga ia serupa dengan binatang atau makhluk lainnya yang lebih rendah.

Apabila potensi ini digunakan dengan baik melalui ibadah dan amal saleh, maka ia akan berbahagia. Sebaliknya jika potensi tersebut tidak digunakan, maka mereka akan mendapat penghinaan dan status yang tidak bernilai di hadapan Allah SWT. Mereka diumpamakan dengan monyet, anjing, babi, kayu, batu, labah-labah dan keldai.


Kitab Injil Berusia 1500 Tahun Ditemui Dengan Catatan Nabi Isa A.S


Satu naskhah kitab Injil berusia 1,500 tahun yang mengandungi ramalan Nabi Isa mengenai kedatangan Nabi Muhammad menarik perhatian Vatican apabila pemimpin agama Roman Katolik, Pope Benedict XVI, dilaporkan meminta untuk melihat kitab itu, yang disembunyikan di Turki sejak 12 tahun lalu.


Selasa, 28 Februari 2012

Gambar Mangsa Dibakar Hidup Hidup (EKSKLUSIF)

Hari ini, akhbar tempatan menyiarkan kes remaja Melayu, 19 tahun, dibakar dan kini dia masih berada dalam keadaan kritikal di Hospital Sungai Buloh, Selangor.
 
Petang tadi saya berpeluang menonton rakaman kamera litar tertutup pada kira-kira jam 9 malam, Sabtu lalu di restoran, lokasi mangsa kerap bertemu rakannya.

... rakaman 9 jam sebelum dia dipukul dan dibakar hidup hidup.

Cara Pembuatan Mancis

Pasa suatu pagi yang hening, burung2 pun berkicauan...bermulalah sebuah kehidupan disebuah kilang mancis.
 

Gambar Menarik.. Dan Kreatif

Gambar menarik..

Salam,
Hebatnya....kreatif sungguh depa ni kan......kena ada kemahuan,ketekunan,kerajinan dan kesabaran baru boleh bina ni semua kan...betoi dak....? Mai kita layan..
Spoiler for 1:

Fakta Hari Ini - Rahsia Dahi Dan Personaliti Wanita


Dahi Jendol

Dahinya agak luas dan seolah-olah ‘benjol’ ke hadapan sedikit. Tapi jangan ingat,orang yang berdahi jendol ini tak cantik tau! Kalau kena gaya rambutnya, memang cantik. Jangan pula asyik mengikat rambut ke belakang. Dahlah dahi tu jendol. Tentu agak ‘buruk’ rupanya. Tapi itu tak penting. Yang penting, apa rahsia disebalik bentuk dahi itu? Sebenarnya si Jendol ni mempunyai keistimewaan tersendiri. Dahi jendol melambangkan bahawa si pemiliknya mempunyai kecergasan yang tinggi. Mereka juga rajin dan cekal dalam usaha mereka untuk mencapai apa yang dihajati dalam hidup. Sifat tanggungjawab mereka juga cukup jelas kerana tiap tanggungjawab yang diberikan pasti akan sangat. 

Pelukis Karikatur Nabi Muhammad Ditemui Mati Terbakar


DALAM laporan siasatan, akhbar Arab, yang diterbitkan dari Arab Saudi, telah mendakwa bahawa Kurt Westergaard, kartunis Denmark, telah meninggal dunia dalam kejadian kebakaran.

Pihak berkuasa Denmark telah cuba sedaya upaya mereka untuk menyembunyikan kematiannya, yang tidak menemui sebarang petunjuk tentang bagaimana kebakaran berlaku dan mengapa hanya di dalam bilik di mana Kurt Westergaard duduk sahaja yang terbakar. 
 

Selipar paling MAHAL dan BERNILAI di Dunia.

Hari ini, kita bercerita tentang selipar paling MAHAL dan selipar paling BERNILAI didunia. Bukan semua orang sanggup beli dan pakai selipar macam ni. Maklumlah, “MAHAL” sangat kann..

Perlu Baca - Kisah Loo Jo Yee Gadis Cina 17 Tahun Peluk Islam

loo+jo+yee+peluk+islam.jpg
Loo Jo Yee adalah seorang gadis berbangsa Cina berusia 18 tahun. Keluarga Jo Yee merupakan pengikut agama Kristian yang taat. Dan beliau bakal menjadi seorang paderi di sebuah gereja. Disebabkan itu, keluarga beliau sangat membantah sehingga menganggap masuk Islam adalah suatu yang hina bagi keluarganya.

9 Kes Penipuan Orang Mati Masih Tuntut Bantuan Bulanan RM300 dari JKM


IPOH: Ada waris dikesan masih menggunakan identiti ibu bapa atau pasangan masing-masing yang sudah meninggal untuk mendapatkan bantuan bulanan RM300 daripada Jabatan Kebajikan Masyarakat (JKM) dengan menipu maklumat kematian individu berkaitan.
 
Perkara itu didedahkan Jawatankuasa Kira-Kira Wang (PAC) Perak yang menerima aduan mengenai penipuan berkenaan membabitkan sembilan kes dengan nilai kerugian hampir RM9,000 antara 2004 hingga 2009.
 

Cili Yang Berasa Manis

Pedasnya cili kerap menjadi pembuka selera makan. Bagi yang tak suka pedas, kini sudah ada cili tanpa biji yang rasanya manis.

Cili jenis baru yang diberi nama Angello ini adalah hasil projek penyelidikanSyngenta, institusi di Inggeris yang bergerak di bidang makanan. Selama 15 tahun,mereka mencari cara agar cili boleh diambil oleh semua pecinta masakan - tak hanya bagi mereka yang suka pedas.

Resepi - Daging Briani Panggang

Resepi yang mudah dan sedap .
 

10 sifat peribadi seorang muslim

 
 

Untuk Guru - PPPLD KE PPS ~ Kenaikan Tanpa Temuduga SPP Lagi ..

BERITA GEMBIRA .......
 
Kepada  cikgu2 yang sambung belajar ..
Yang dah habih sambung belajar …
Yang masih tertunggu2 ….
untuk kenaikkan dari Pegawai Pendidikan Lepasan Diploma ke Pegawai Pendidikan Siswazah
Berita yang mengembirakan …..
Dah tak perlu lagi siapkan kepala otak , mental dan fizikal menghadapai temuduga SPP ..
SBPA ~ akan menyerap anda terus ke Gred baru

Negara Terkaya Di Dunia. Negara Jiran Malaysia – Brunei, Singapura Tersenarai!!


negara terkaya di dunia Negara Terkaya Di Dunia. Negara Jiran Malaysia   Brunei, Singapura Tersenarai!! 
Apabila disebut negara terkaya di dunia pasti ada yang terbayang negara-negara popular seperti Amerika, Britain, Jerman dan lain-lain lagi selain dari negara-negara Timur Tengah. Tetapi ada juga kalangan negara yang kurang diberikan perhatian oleh “dunia” tetapi masih mampu berada dalam kalangan negara-negara terkaya di dunia : 

Isnin, 27 Februari 2012

Petua Supaya Isteri Kasih | Isteri Solehah - Ustaz Azhar Idrus

Di China Ada Seekor Kambing Ambil Tugas Anjing

Seorang lelaki China mengatakan bahawa dia telah melatih kambing peliharaannya untuk melakukan tugas agar boleh menjadi seperti anjing penjaga.

Zhao Huaiyun mengatakan bahawa kambing unik berusia 20 bulan tersebut akan berkelahi dengan anjing jalanan untuk melindungi rumahnya di Mianzu, barat daya China daerah Sichuan.

Perlu Baca - "Kalau Dah Sampai Ipoh Tolong Bagitahu Saya Yer..." (Kisah Panas)


Suatu hari, seorang ibu menghantar anaknya yang baru berusia 5 tahun menaiki bas ekspres Kuala Lumpur – Kangar. Ibu itu berpesan pada pemandu bas, “Encik, tolong tengokkan anak saya ya. Nanti kalau sampai di Ipoh, bagi tahu anak saya.”

Sepanjang perjalanan, si anak ini cerewet sekali. Setiap seminit dia akan bertanya pada penumpang di sebelahnya. “Sudah sampai Ipoh belom?”



8 Sebab kenapa perlu makan bawang putih

1. Mengurangkan risiko strok
Bawang putih akan merangsang penghasilan nitric oxide pada dinding saluran darah. Ini akan membantu saluran darah untuk mengembang dan seterusnya mengawal tekanan darah dengan baik bagi mengelakkan risiko darah tinggi dan strok.


Sebelum Bergerak Ke Destinasi Jauh

 Kereta sememangnya memerlukan pemerikaan secara berkala bagi memastikan enjin, dan kondisi kereta dalam keadaan baik. Tetapi kita juga perlu membuat pemeriksaan kereta sebelum bergerak ke destinasi jauh. 
Tips Sebelum Bergerak Ke Destinasi Jauh |
 Anda selalu memandu kereta ke tempat yang jauh? Tidak kiralah, jauh ataupun dekat sememangnya tips ini amat diperlukan lebih-lebih lagi ia sebagai persediaan sebelum datangnya cuti sekolah. Maklumlah kita hendak pulang ke kampung atau ingin bercuti ke luar negeri. Sebelum memulakan perjalanan jauh, kita patut melihat senarai semak dibawah demi menjaga keselamatan kita dan orang tersayang. Jom baca apakah Tips Sebelum Bergerak Ke Destinasi Jauh.

Fakta Hari Ini - Penyakit Kencing Tikus, Faktor Risiko, Gejala Dan Tanda tanda


Salam,


Berwaspadalah walau kat mana pun kita berada.......Wabak penyakit ni dimana mana....Ni lah salah satu wabak penyakit yang amat merbahaya dan bila2 masa ja kita boleh di jangkitinya........

 

Tips - Teknik Jika Tertinggal Cermin Mata

Tentu amat sukar jika anda yang memakai cermin mata tetapi tidak ada cermin mata kerana pecah,hilang atau lupa membawanya dan sebagainya terutama bagi orang yang sudah berumur 40 ke atas.

Contohnya semasa kita berada disebuah supermarket ingin melihat harga yang tertera pada barang yang akan kita beli. Yang mana hurufnya kecil, kita tidak membawa cermin mata.


Saintis Perancis Memeluk Islam Setelah Mengkaji Mayat Ramses II

                                                        Mumia Ramesses II
 
Pada pertengahan tahun 1975, Presiden Perancis menawarkan kerajaan Mesir bantuan untuk meneliti, mempelajari dan menganalisis mumia Firaun, Ramasses II yang sangat terkenal.

Firaun yang dikatakan hidup di zaman Nabi Musa yang akhirnya mati tenggelam dalam Laut Merah ketika mengejar Musa dan para pengikut baginda yang melarikan diri daripada kekejamannya.
 

15 Perkara Penyebab Berlakunya Bala

Setiap kejadian yang berlaku ke atas diri kita merupakan peringatan yang diberikan oleh Allah SWT. Adakah peringatan itu berbentuk bala ke atas diri sendiri atau orang disekeliling kita? Jom baca artikel ini

  Perkara Penyebab Berlakunya Bala | Seperti kejadian sebelum-sebelum ini kita dapat melihat pelbagai jenis peristiwa bencana yang telah berlaku di seluruh dunia. Antaranya seperti kejadian bencana tsunami, gempa bumi, gunung berapi meletus dan sebagainya. Setiap kejadian tersebut kita tidak boleh menganggap ia sebagai satu peristiwa biasa, tetapi ia perlu dibuat sebagai renungan sama ada bala daripada Allah SWT yang mempunyai mesej sebagai peringatan kepada hambaNya.

Ditangkap Kerana Menutup Aurat

Mereka dihalang, disekat, ditangkap dan dipaksa supaya menanggalkannya.

Kita di Malaysia sebaliknya, sewenangnya biasa, masih suka dengan pakaian yang mendedahkan Aurat, sendat, ketat, jarang, nipis, singkat, terbelah dan seumpamanya.

ustaz azhar idrus - penjaga tandas dan penyanyi perempuan

Kenapa manusia mati dengan mata terbeliak?

Pernahkan anda melihat orang nazak dan menghembuskan nafasnya yang terakhir. Jika belum pernah, elok jika anda berusaha untuk melihatnya sebelum anda menemui ajal anda sendiri. Melihat orang mati dapat mententeramkan nafsu buas yang berkocak. Melihat orang mati juga membuatkan kita tersedar agar jangan lalai serta leka dengan kehidupan dunia.


Penerbit Filem Amerika Peluk Islam Di Iran

Penerbit filem Amerika Syarikat, Sean Stone(gambar), anak kepada pengarah terkenal Oliver Stone, yang pernah memenangi Oscar telah memeluk Islam pada Selasa lalu di Iran, di mana beliau sedang membuat satu dokumentari, lapor AFP.


Ahad, 26 Februari 2012

Sultan telah perkenan senarai cadangan Exco

4 Makanan Paling Bahaya Di Asia

 Menurut satu kajian di barat,negara asia banyak mempunyai makanan yang merbahaya untuk di makan.Dan menurut mereka lagi tukang masak asia mempunyai kepakaran maut,Dan benar-benar berani.Inilah antara ribuan makanan maut menurut kajian mereka.Jangan terperanjat ! tempat pertama buah kebangaan kita,raja segala buah

DURIAN

LAZAT...Tapi mudarat



Jika anda memakan buah durian kemudian minum arak ianya boleh mendatangkan maut serta merta.Oleh sebab itu buah durian sangat di takuti oleh mat atau mek salleh (orang putih).

kandungan kalori dan gula dalam ulas-ulas durian itu antara aspek yang harus diberi pertimbangan sebelum kita menelan semua ulas yang ada di hadapan mata.Terutamanya jika anda penghidap kencing manis,semput,stroke dan lemah jantung.


Anda pasti terkejut melihat apa yang dilakukan burung ini

Agaknya apa yang dilakukan oleh burung ini????
untuk tahu jawapan sila lihat gambar aksi 
seterusnya....

BMW E-Scooter



The e-Scooter designed by BMW, stands out for its innovative design, it has no mirrors, and is equipped with two cameras by the rear lights that tell the rider about what goes on in the back, through information available on two LCD screens.
 

Fakta Hari Ini -Top 10 : Orang Terkaya Di dunia 2011/2012

Majalah Forbes yang berpengkalan di Amerika Syarikat telah mengeluarkan nama manusia yang terkaya di dunia pada bulan mac 2011. Kekayaan ini ditentukan oleh nilai kekayaan dan juga nilai asset yang dimiliki oleh manusia tersebut. Kebanyakan orang kaya yang disenaraikan oleh Forbes adalah muka lama yang selama ini mendominasi carta lelaki terkaya. Disini saya akan memuatkan 10 manusia yang terkaya diatas muka bumi pada tahun 2011.

Orang Asli menang kereta Mercedes

SEREMBAN - Rezeki terpijak. Itu ungkapan yang sesuai diberikan kepada Sapiah Aping, 45, Orang Asli suku kaum Semaling dari Bera, Pahang, apabila memenangi sebuah keretaMercedes-Benz E200 CGI.

Cara Paling Berkesan Mengajar Kanak-Kanak Masa Kini Hafal A.B.C

Hmm zaman dah berubah, so cara mengajar anak-anak kecil membaca juga perlulah berubah...kalau dulu bolehlah guna 'A' untuk Ayam, 'F' for father...tapi kini mungkin kena ubah sikit; "A" for Apple atau 'F' for Facebook ke...barulah senang kanak-kanak nak faham...tak gitu?

mai kita belajaq

Tips Mengurangkan Tekanan Ketika Bekerja Mengikut Cara Islam

Assalamualaikum dan Salam Sejahtera… Rasanya semenjak akhir-akhir ini,  selalu rasa tekanan atau stress ketika bekerja. Tak tahulah mana silapnya. Maybe kesilapan dalam pembahagian masa bekerja atau kurang keyakinan diri. Wallahualam.  “Tips Mengurangkan Tekanan Ketika Bekerja Mengikut Cara Islam”. . Bagus juga tips untuk atasi stress ini kalau cik tom praktiskan. So, KITA share kat sini juga kalau ada sesiapa yang berminat nak cuba juga. hee…
Kerja.. kerja... 

Hukum Pakai Kopiah Nampak Rambut - Ustaz Azhar Idrus

Assalamualaikum & salam sejahtera

Soalan daripada hadirin :
Bolehkah kita memakai kopiah menampakkan rambut?
 

NUTP Lapor Sebuah Sekolah di Johor Paksa Guru Sumbang Derma Tahunan

 
KUALA LUMPUR -- Kesatuan Perkhidmatan Perguruan Kebangsaan Malaysia (NUTP) hari ini melaporkan sebuah sekolah di Johor telah memaksa guru-guru gred 44 di sekolah itu menyumbang RM50 setahun sebagai dana kewangan sekolah berkenaan.

Presidennya Hashim Adnan berkata sehubungan itu wakil guru sekolah di Batu Pahat tersebut telah membuat laporan kepada NUTP Rabu lepas.
 

Indra Azwan Dari Jawa Timur Nekad Berjalan Kaki Ke Mekah...

Salam...

Seorang warga Malang, Jawa Timur nekad untuk berjalan kaki ke Mekah selepas insiden langgar lari ke atas anaknya tidak mendapat keadilan di negara ini.

Indra Azwan, 53, berkata, dia telah melakukan pelbagai usaha untuk menegakkan keadilan atas kematian anaknya itu sehingga menemui Presiden Susilo Bambang Yudhoyono pada 2010, tetapi semuanya menemui jalan buntu.


'Kalau Tak Nak, Buang!

SAYANG... Wan Shahira  memangku bayi lelaki  yang ditinggalkan di hadapan pintu rumah keluarganya.
          SAYANG... Wan Shahira memangku bayi lelaki yang ditinggalkan di hadapan pintu rumah keluarganya
 
KUALA TERENGGANU: “Ambillah budak ini, kalau tak nak jaga buang je, budak ini baik, tak menangis,” kata seorang wanita warga emas kepada Wan Shahira Wan Nazri, 23, ketika meninggalkan bayi lelaki dipercayai baru berusia seminggu di pintu depan rumah keluarga angkatnya di Kampung Beladau Kepong, di sini, petang kelmarin.

Sabtu, 25 Februari 2012

Saya sayang semua Exco saya - MB Kedah

10 Spesies Ikan Tercantik Di Dunia.

Terdapat banyak spesies ikan di dunia ini, semuanya cantik dan mempunyai kelebihannya masing2 tetapi menurut penggemar dan pecinta ikan pastinya ada diantara spesies yang menjadi kegemaran kerana kelebihan dan kecantikannya. Jadi jom kita selongkar antara spesies ikan yang tercantik di dunia..!!


10. Siamest Fighting Fish
Ikan ini merupakan spesies ikan akuarium air tawar yang popular. Nenek moyang liar ikan ini yang berasal dari sawah padi Thailand, Malaysia dan Kemboja dan dikenali sebagai pla-Kad diThailand atau angka tiga krem di Khmer.

Hari pertabalan Yang di-Pertuan Agong Tuanku Abdul Halim Mu’adzam Shah | 11 April Hari Kelepasan am Tambahan

ne 02.1 Hari pertabalan Yang di Pertuan Agong Tuanku Abdul Halim Muadzam Shah | 11 April Hari Kelepasan am Tambahan


KUALA LUMPUR: Hari pertabalan Yang di-Pertuan Agong Tuanku Abdul Halim Mu’adzam Shah pada 11 April depan diisytiharkan sebagai hari kelepasan am tambahan bagi seluruh negara.

Ketua Setiausaha Negara, Tan Sri Sidek Hassan, berkata pengisytiharan hari kelepasan am itu dibuat berdasarkan Seksyen 8 Akta Hari Kelepasan Am 1951 (Akta 369) bagi Semenanjung Malaysia dan Wilayah Persekutuan Labuan.

SubhanaAllah! - Menakjubkan Ayat Al-Quran tidak dimakan anai-anai ( 4 Gambar )

Kejadian kebesaran Allah yang menakjubkan, kebiasaan nya anai-anai akan memakan ape ajer kan seperti buku dan kayu. Kejadian menakjubkan ini dimana Al-Quran di makan anai-anai tetapi tidak pada tulisan atau huruf-huruf Al-Quran yang berbahasa Arab.

Fakta Hari Ini - Kenapa semut berhenti ketika berjumpa rakan

Mengapa semut berhenti sekejap ketika bertemu dengan semut yang lain?

Semut yang kelihatan “berlaga kepala” ketika bertemu itu sebenarnya sedang berkomunikasi. TC Schneirla, seorang saintis di Universiti New York, pernah mengadakan eksperimen pasal semut. Dia mengambil seekor semut kemudian diletakkan dalam tempat yang berisi makanan. Semut lain diletakkan dalam bekas yang mengandungi semut-semut musuh. Kemudian kelakuan kedua-dua semut ini diperhatikan terutama ketika bertemu dengan rakan-rakannya di jalan.

Petua Mengekalkan Kesegaran Bunga Hidup

Seronoknya menerima kejutan sejambak bunga hidup daripada insan istimewa. Apatah lagi jika karangan bunga itu diterima sempena hari lahir, majlis konvokesyen atau ulang tahun perhubungan dengan si dia.

Tentu hati berbunga-bunga berseri seperti bunga yang diterima. Tapi sayangnya bunga segar akan layu untuk satu tempoh singkat. Sudah tentu anda ingin agar kenangan itu abadi. Bagaimana anda boleh lakukan supaya jambangan bunga tetap cantik dan menarik untuk satu tempoh masa lebih lama? Ikut saja panduan di bawah:


 

10 Jenis Kawan yang Bukan Macam Itu atau Macam Ini.

Kawan..!! Apa erti temaan...Jika... Itu antara bait2 lirik lagu Kawan dendangan Ruhil Amani. Biler kita sebut sahaja pasal kawan pastinya lagu itu akan terngiang-ngiang. Tapi kat sini bukan nak cerita pasal lagu Ruhil Amani kawan tu.. Tapi nak Selongkar 10 jenis kawan yang macam2 jenisnya..!!

 

Kisah Benar Kristian VS Islam.

Salam,
Mai kita semua pakat baca kisah benar ni yang terjadi dalam sebuah gereja di perkampungan Amerika......



Kisah yg dipaparkan ini adalah satu kisah benar. Seorang pemuda arab dengan seorang pemuda kristian.kejadian berlaku di Amerika dan pemuda arab ini masih belajar di Universiti di sana.


Ayat-ayat Benteng Pertahanan Diri

Ayat-ayat Benteng Pertahanan Diri, Keluarga Dan Harta Benda

Ada lima jenis benteng pertahanan diri, keluarga dan harta benda yang boleh diamalkan seperti berikut;

i. Al-Muawwizat
ii. Ayatul Kursi
iii. Ayat 1 hingga 9 Surah Yaasin
iv. Ayat Berkubu
v. Ayat Penggerak



Semakan Gaji SBPA : Pengumuman Penting Mungkin 12 Mac 2012??

Kakitangan awam yang terus setia menanti dengan sabar keputusan semakan gaji SBPA 2012, tetapi belum ada kata putus yang dicapai pada masa itu. Masing-masing baik JPA mahupun Cuepacs terus melontarkan pendapat, cadangan dan hujah masing-masing, akhirnya perbincangan berakhir tidak seperti yang diharapkan. Sehinggalah……

Jumaat, 24 Februari 2012

Awan - Kebesaran ALLAH

Ciptaan yang tiada tandingannya ..........

Mai kita  pakat  tengok awan ni. Lagi gambar  tu ........

Muke Gembira Tak Boleh Blah!!

Situasi yang berbahaya ini................... kalau tertoleh boleh rugi besar ni.   Apa benda tu.................

9 Perkara Tentang Kekayaan Negeri Kelantan Walaupun Dikatakan Miskin..!!

Berikutan Kenyataan Perdana Menteri, yang mendakwa Kelantan negeri termiskin di negara ini. Walaupun Negeri Kelantan Miskin tapi,.............. baca lagi.

1. Kelantan negeri miskin tiket Bola terMAHAL di Malaysia tetapi stadium sentiasa penuh
 
2. Kelantan negeri miskin Baju TRW lengan pendek Rm 80,lengan panjang Rm 100 tetap di beli juga

" TemPat BerWuduK Baru Di Masjidil Haram "

                                     tempat berwuduk yang baru dah siap....alhamdulilah

Fakta Hari Ini - Bahayakah Makan Kepak dan Leher Ayam Kepada Wanita?



 


Saya diminta untuk mengulas satu kenyataan yang disebarkan melalui internet. Teknologi “copy and paste” telah menyemarakkan penyebarannya. Kenyataan ini mulanya saya baca dalam versi bahasa Inggeris, kemudian saya mendapati ia telah dialihbahasakan dan ada yang diubahkan kandungannya.

Saya tidak dibayar gaji oleh syarikat makanan segera, McDonald atau Kentucky Fried Chicken mahupun Persatuan Penternak Ayam untuk menerangkan hal ini. Saya menulis kerana saya percaya ada kesilapan pada kenyataan yang disebarkan dan perlu diperbetulkan.

Kenali - Nama Tempat Terpanjang Di Dunia...

Salam...

Disenaraikan dalam Rekod Dunia Guinness sebagai nama tempat terpanjang secara rasmi di dunia iaitu Taumatawhakatangihangakoauauotamateapokaiwhenuakitanatahu, mempunyai 85 huruf. Ia adalah nama untuk sebuah bukit yang berketinggian 305 meter ( 1.000 kaki ) tinggi berdekatan Porangahau, New Zealand. Penduduk di situ berbahasa Maori.

  Rasa2 berapa orang yang boleh eja nama tempat ni tanpa tertinggal satu huruf pon, he3...


 

OPEN ; Baca sekerat dah nak tergeliat lidah ni, payah betoi nak sebut. Anda bagaimana ?
budakbotak

Subhanallah! Kisah Keajaiban Istighfar Semasa Gempa Bumi

Kisah berlaku di Pakistan.


Semasa kejadian gempa bumi sedang berlaku dimana runtuhan demi runtuhan rumahnya didepan mata yang mendebarkan, seorang lelaki tidak terdaya untuk keluar menyelamatkan diri hanya mampu berisfighfar dan terus beristighfar . 

Dengan kehendak Allah lelaki itu terselamat dari bahaya runtuhan.Dia keluar dari celah2 runtuhan.

Mengeluh Merungut Tanda Tidak Sabar

Kita Selalu beginikan:-


 Lagi .............

Vitamin C Berkesan Untuk Kulit Bermasalah Dan Mencantikkan Kulit Anda


Assalamualaikum.
Pernah terfikir tak nak larikan diri bawah selimut bila orng kutuk kulit kita tak cantik? pernah tak rasa macam nak nangis bila org cakap. EH APAHAL DENGAN KULIT KAU TU LEHA? ( contoh la kan )
ala, tak payah risau. anda beruntung sebab baca info pada hari ini. 

Solatlah Dengan Tenang.

 

Janji Yang Sering Kita Mungkiri

INSYA ALLAH perkataan yang sering kita dengar di kalangan MUSLIM ataupun orang MELAYU. Kita suka menyebut INSYA’ALLAH walaupun tidak memahami apa MAKSUD yang sebenarnya... Yang paling tak masuk akalnya,

“AKU MALASLA NK PERGI,er tapi INSYA ALLAH la aku pergi la karang karang sikit eh..”

Anda Berkenan .

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...