Khamis, 17 Oktober 2013

Tiada Manusia Sempurna Zaman Sekarang




Tiada Manusia Sempurna Zaman Sekarang
gambar hiasan

Tiada Manusia Yang Sempurna | Tajuk yang ingin di kupas dalam perbincangan kali ini. Jadi, pertama sekali mari kita imbas kembali adkah kita pernah merendah-rendahkan orang lain atau kita pernah merasakan diri kita ini adalah yang terbaik atau hebat.
 
Renungkan kembali pembaca sekalian, tiada manusia yang sempurna di muka bumi ini selain Nabi Muhammad s.a.w. Jadi, adakah perlu untuk kita merendah-rendahkan diri orang lain? Tepuk dada, tanya iman. Kesempurnaan manusia bukan terletak kepada kebijaksanaan atau kehebatan seseorang itu. tetapi kesempurnaan adalah kesederhanaan iaitu kita hidup dalam keadaan yang sederhana. 
 
Berfikiran positif dan sentiasa mersakan diri serba kekurangan (humble) merendah hati adalah perkara yang amat dititikberatkan dalam kehidupan. Namun, sayangnya kehidupan positif dan sentiasa berfikiran rasional kini semakin pudar dalam diri manusia. Saya suka untuk menyarankan kita semua menyaksikan topi kperbincangan dari seorang prof terkenal iaitu Prof Dr Muhaya yang sentiasa menekankan amalan positif dalam kehidupan seharian. 
 
Positifkan diri, dan sentiasa merendah hati dalam setiap perbuatan kita. 
 
http://www.menulismenconteng.my

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...