Selasa, 28 Januari 2014

Tips Memilih Katering Perkahwinan

Assalamualaikum,
Penyediaan makanan untuk tetamu adalah salah satu perkara penting untuk majlis perkahwinan. Di zaman kini kebanyakan orang lebih senang menggunakan perkhidmatan katering. Memilih katering perkahwinan yang berkualiti adalah penting. 
Memilih Katering Perkahwinan
Memilih Katering Perkahwinan (Gambar hiasan) - neomanforce.blog.com
 
 
Tambahan pula di zaman kenaikan harga barangan ini harus berbelanja secara berhemah. Berikut dikongsikan beberapa tips memilih katering perkahwinan (berdasarkan pengalaman perkahwinan sepupu): 
 
1. Buat survey
Minta sebutharga dengan beberapa katerer (sekurang-kurangnya 3 katerer). Minta mereka memberikan perincian harga pakej setiap makanan atau perkhidmatan yang disediakan termasuk nasi minyak, lauk-pauk, meja makan (pengantin, VIP, tetamu), masakan pengantin, canopy dan apa sahaja berkaitan khidmat katering. 
 
2. Pemilihan katerer
Bandingkan harga untuk semua katerer yang diterima sebutharganya. Pilih katerer yang menawarkan harga yang anda mampu (mengikut bajet) dan memberikan perkhidmatan yang terbaik. Seeloknya pilih katerer yang berdaftar bagi mengelakkan penipuan. 
 
3. Berbincang dengan katerer
Berjumpa dan berbincanglah dengan katerer yang dipilih berkenaan sebutharga yang mereka berikan jika terdapat hidden charge. Bincang juga mengenai kaedah pembayaran, seeloknya pembayaran pendahuluan yang dikenakan tidak melebihi 70% dari harga keseluruhan. Ambil peluang untuk merasa sampel makanan yang akan disajikan ketika majlis perkahwinan nanti. 
 
Oleh itu, pilihlah pakej katering yang berkualiti dan murah untuk majlis perkahwinan anda nanti. Tentu anda mahu menyajikan makanan yang terbaik untuk tetamu anda
 http://www.mizzaiza.com

1 ulasan:

  1. Assalamualaikum..
    Kami dri ibunda catering & wedding planner

    menawarkan pakej2 yg menawarkan bajet yg

    menarik menanti anda...jemput2la tengok website

    kami...meh la servey2... :-)

    http://www.ibundacatering.com

    BalasPadam

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...