Tengok orang kulit cantik dan bersinar, kita pun mestilah nak tahu rahsia kecantikannya. Malah ada yang sanggup beli produk macam-macam kalau dapat tahu mana-mana produk yang berikan kesan yang luar biasa pada kulit wajah. Tetapi hati-hati ya, anda belum tentu tahu kesan jangka panjang daripada penggunaan sesuatu produk yang dicuba akibat bahan kimia yang disapu pada kulit wajah. Apa kata kali ini anda cuba menggunakan bahan semula jadi yang mudah dan murah ini untuk rawat kulit wajah...
 
 
 


1. Anggur

Untuk menaikkan seri wajah, ambil sedikit anggur dan sapukan pada kulit muka. Atau anda boleh potong dua dan terus letak di muka.
 
 

2. Jus Timun, gliserin dan air

Campurkan jus timun, gliserin dan sedikit air memang sangat berkesan. Gunakan sebelum dan selepas keluar rumah di bawah matahari terik.
 
 

3. Madu dan krim


Campurkan madu dan krim adalah cara yang terbaik untuk mengekalkan kulit yang lembut terutamanya ketika musim sejuk.
 
 

4. Susu segar, garam dan jus limau

Ambil sedikit susu segar, tambah secubit garam serta jus limau. Kemudian sapu pada kulit wajah untuk membersihkan dan membuka liang-liang kulit.
 
 

5. Jus Tomato

Untuk membantu jadikan kulit wajah anda lebih lembut dan berseri, anad boleh gunakan jus tomato yang dicampur dengan jus lemon.
 
 

6. Serbuk Kunyit, tepung gandum & minyak bijan

Buat masker menggunakan serbuk kunyit, tepung gandum dan minyak bijan. Sapu pada kulit anda untuk buang rambut atau bulu di tempat tertentu. 
 
 

7. Jus Kubis dan madu

Umur meningkat, kolagen pun makin hilang. Jangan risau, jus kubis yang dicampurkan dengan sedikit madu boleh rawat masalah kedut pada wajah. 
 
 


8. Madu dan serbuk kayu manis 

Senang, anda hanya perlu gabungkan madu dan serbuk kulit kayu manis untuk disapu pada permukaan kulit yang berjerawat. 
 
 

9. Minyak kacang tanah dan jus kapur

Guna minyak kacang tanah dengan jus limau segar dan sapukan di muka untuk mencegah jerawat dan bintik hitam.
 
 

10. Getah lidah buaya

Sapu pada kulit wajah untuk merawat masalah jeragat dan sekali gus membantu melembapkan kulit wajah anda yang kering. 
 
 
 
Ya, semua ini menyumbang kepada kesihatan kulit lebih baik yang menyebabkan kulit makin cantik! Ikuti pelbagai tip kecantikan dengan bahan semula jadi dan pastinya masalah kulit wajah akan selesai, selamat mencuba wanita! 
  MINGGUAN WANITA