Jumaat, 11 November 2011

JAMIL KHIR TOLONG JAWAB UNTUK HAJI NAJIB PASAL TWITTER

Oleh:  WFAUZDIN NS


DI DALAM Twitter Haji Najib sewaktu di Mekah, beliau ada mencatatkan bahawa beliau dan isteri telah selesai menunaikan ibadah Haji.  Walhal pada waktu Twitter tersebut, masih ada Rukun Haji yang belum dilaksanakan, dengan itu membuatkan Mufti Perlis jadi `pening' dan terperanjat.

Isu ini menjadi bahan lawak jenaka di dalam Face Book dan blog.  Sekembalinya Haji Najib dari Mekah, beliau tidak menjawab isu ini.  Ini bukan tuduhan sesiapa, ini adalah catatan dari Haji Najib sendiri di dalam Twitter beliau.  Sewajarnya beliau boleh menjawab isu tersebut atau mengaku beliau tersilap mencatatkan selesai Haji.

Samada disuruh atau `tersuruh', mungkin juga sebagai bukti `kesetiaan' terhadap bos, maka yang menjadi tukang jawab Haji Najib adalah Jamil Khir.  Bekas Pengarah KAGAT yang kaki golf ini muncul menjawabnya.  Jamil Khir berkata, " Yang dimaksudkan (dalam Twitter perdana menteri), bukan selesai ibadat haji (tetapi) selesai wukuf. Wukuf ini dari Zohor 9 Zulhijjah sehingga Maghrib hari yang sama. Jadi yang dimaksudkan selesai itu, selesai wukuf.  "PM selesai (menunaikan ibadah haji). Haji ialah kita mesti pergi di Arafah. Kalau kita tidak berada di Arafah, maka tiadalah haji itu.  Jadi pada petang itu mungkin...barangkali soalan itu ditanya petang itu...selesai itu, selesai arafah. Haji itu belum selesai lagi.  "Kita masih ada untuk nak melontar selama tiga hari pada hari-hari Tasyrik. Jadi ini yang mungkin disilap faham," kata beliau (Malaysiakini).

Begitulah hebatnya Jamil Khir.  Beliau tahu bagaimana untuk melepaskan Haji Najib.  Hajah Rosmah selepas ini jangan khuatir jika ada yang menegur beliau yang menampakkan `jambul' rambut di depan selepas balik dari menunaikan Haji.  Jamil Khir tentu ada `dalil' lain untuk melepaskan Hajah Rosmah nanti.  Jadi, Jamil Khir boleh lah bersiap sedia untuk menjadi calon di dalam PRU akan datang. /wfauzdin.blogspot.com

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...