Sabtu, 12 November 2011

Misteri Suara Perempuan Dalam Telefon Saya, Belum Terjawab

Semalam dalam jam 4.15 petang, di Angsana JB, saya sedang berbalas sms dengan seorang wanita, urusan kerja. Waktu itu, kawan saya lelaki telefon saya mengatakan dia tunggu dalam kereta di parking kereta. Saya jawab panggilan itu tapi bukan suara dia, suara perempuan.

"Ada di mana tu ?" Kata perempuan itu dengan ceria sambil gelak-gelak.

"Ada di Angsana". Kata saya.

"Buat apa Angsana". Tanya dia lagi.

"Beli buku sikit. Ini siapa yer ?". Jawab saya, sambil tertanya-tanya.
kadikluang

"Hehe, ini oranglah, mak orang, hehee" Kata perempuan tu.

Saya hairan dan semakin tertanya-tanya. Kemudian saya putuskan perbualan sebab rasa salah orang. Terfikir saya, kenapa perempuan yang telefon guna no tel kawan saya tu sedangkan dia seorang saja dalam kenderaan.  Terus saya telefon kawan lelaki saya tu, dia kata dia tunggu di parking sebelah wisma Hasil sekarang.

Dalam kereta, dia tanya saya, kenapa dia telefon,  perempuan yang jawab. Perempuan yang jawab ? Kan saya yang jawab. Dia kata dia sempat berbual sekejap dengan perempuan tu.

"Nak cakap dengan siapa yer, heheh". Kata perempuan tu.

"Ustaz ada ker ? Ini siapa ?" Kata kawan saya.

"Ini Ida, hehe". Kata perempuan tu. Kawan saya terus putuskan sebab rasa tersalah dail.

Rupanya dalam masa yang sama, saya bercakap dengan perempuan, kawan saya tu pun cakap dengan perempuan. Saya tengok semula telefon saya, tidak ada nombor telefon orang lain yang didail atau diterima. Kawan saya pun tak ada dail orang lain kecuali saya.

Suara siapa ?

Jadi suara siapa itu ? Saya syak mungkin perempuan yang saya sedang sms itu walaupun  suara itu lain. Saya rasa mungkin saya terdail nombor dia masa menerima panggillan tu. Saya hubungi perempuan itu, dia kata tak ada telefon saya dan saya tak telefon dia, cuma sms saja.

Malam tadi saya teringat lagi, suara siapakah itu ? Kekadang seram juga macam sebuah filem hantu yang saya tengok, pasal panggilan misteri dari telefon di sebuah rumah usang. Nak percaya pada cerita tu taklah, tapi seram sejuk juga malam tadi. Semuanya masih belum terjawab.

Rasa mungkin juga tersalah dail atau sistem talian terganggu. Tapi macam mana boleh jadi begitu yer ? Belum terjawab

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...