Jumaat, 16 Disember 2011

Khasiat Susu Kambing

Susu kambing semakin popular kalangan masyarakat kita. Susu kambing mengadungi zat yang sangat baik untuk membantu menyembuh pelbagai penyakit. Antara penyakit yang paling popular kalangan rakyat Malasyia ialah penyakit gaut. Penyakit ini satu ketika dahulu popular kalangan orang kaya. Tapi kini keadaan sudah berubah.

Penyakit ini juga merebak kalangan orang miskin, sederhana dan termasuk orang kaya. Penyakit ini sudah tidak kenal siapa mangsa. Ini bererti penyakit ini sudah ada kalangan anda. Saya sendiri mengelami penyakit gaut yang teruk sampai tidak mampu berjalan.


Kepada sesiapa yang pernah kena gaut mungkin mereka tahu betapa sakitnya gaut. Nak naik tangga satu masalah besar bagi penyakit gaut. Saya sudah cuba pelbagai ubat dari pecah beling, misai kucing, penkiller, ubat doktor, durian belanda, air berkoligen, pembuang toksid bawah tapak kaki, herba exstra dan lain-lain semuanya tidak memberi kesan. Ini mungkin disebabkan kandungan toksid dalam badan terlalu banyak. Cuma dicadangkan kepada pesakit gaut boleh bertanya terus kepada saya. Saya akan bantu anda untuk mengubati sakit gaut. Khidmat ini saya beri percuma untuk membantu sesama insan.

muslimmall

Saya pada peringkat mula enggan minum susu kambing al-maklum bau hangit kambing buat kita hilang selera. Tapi kerana ubat sakit gaut saya gagahi juga. Kesan tidaklah terus. Jika minum malam kesan akan mula hilang sebelah pagi. Bagi yang tidak banyak toksid dalam badan mungkin boleh baik dalam masa yang singkat. Susu kambing akan memerit kesan cepat berdasarkan ketenatkan penyakit anda.


Susu kambing juga sangat baik untuk ibu mengandung, ibu yang mahu menyusukan anak dan untuk anak-anak yang berumur di atas 6 bulan untuk kecerdasan otak dan kekuatan ingatan. Semua maklum susu kambing adalah minuman sunnah Nabi s.a.w. Ini terbukti dengan isteri saya yang peringkat awal susu untuk susuan sangat sedikit selepas digalak minum susu kambing secara kerap, susu mula banyak. Anak saya lahir sudah 3bulan sampai sekarang tidak perlukan susu tambahan yang kebanyak bayi-bayi hari ini yang banyak minum susu tambahan.

Satu persoalan akan ditanya oleh ramai peminat susu kambing ialah harga dan keluaran mana. Persoalan ini biasa dan bagi saya jika menjadi pembeli soal ini akan dititik beratkan. Sangat sukar nak terangkan tapi sepanjang pengalaman saya minum susu kambing tanpa jenama ini tidak ada sebarang masalah malah kaki saya yang kena gaut semakin pulih. Ayah di kampung saya kirim juga susu kambing tanpa jenama ini sangat memberi kesan kepada kakinya yang sekian lama sakit disebab gaut.


Untuk menerangkan baik atau untuk susu kambing yang dijual di muslimmall ini sukar nak beritahu hanya pengelaman dan kepercayaan rakan pembeli yang setia yang mampu beritahu. Persoalan harga susu kambing tepung ini berharga RM75 1 kg. Sangat murah berbanding harga susu kambing berjenama diluar harga mencercah RM40 300gram/1/4kg. Untuk makluman semua susu kambing ini diambil dari kilang oleh pengedar yang dilantik. Jika nak beritahu semuanya tidak lagik juga sebab semua peniaga tidak akan beritahu mana dia dapat sesuatu barang takut ada yang potong jalan. Ini adat berniaga. Harap Semua faham. Rakan saya di Brunei yang merana sakit gaut sudah semakin pulih, abang di Perak yang alami sakit kaki sudah pulih. Pelanggan saya di Putra jaya yang alami susah tidur malam kini mudah untuk tidur malam, rakan saya yang sengsara sakit kencing manis dan darah tinggi semakin pulih.


Berkaitan tarikh luput memang tidak ada dalam bungkusan. Saya mencadangkan jangan dedahkan susu yang telah dibuka tempat basah dan terbuka. Ini bertujuan untuk menjaga kualiti. Saya mencadangkan pastikan susu kambing ini selepas dibeli mesti digunakan sebelum tempoh 2 tahun selepas anda membeli.

Kelebihan Susu Kambing

- Paling hampir dengan susu ibu (minuman terbaik di dunia selepas susu ibu)
- Para Nabi meminum susu kambing dan membela kambing (membela dan meminum susu kambing adalah sunnah)
- Tiada dijangkiti penyakit kambing gila (yang ada penyakit lembu gila)
- Kurang dijangkiti penyakit kuku dan mulut berbanding lembu
- Kambing mempunyai sistem pertahanan tubuh yang kuat
- Kambing betina beranak 2 kali setahun, 1 hingga 4 ekor berbanding lembu setahun sekali dan hanya seekor
- Lembu hanya mempunyai nafsu mengawan sekali dalam satu tahun berbanding kambing, setiap hari
- Susu kambing lebih mudah dihadam kerana ia hanya memerlukan 20 minit berbanding susu lembu memerlukan 2 jam

Khasiat Susu Kambing

Susu kambing paling berkesan dan lebih berkhasiat jika dibandingkan dengan susu lembu dalam menyembuh serta mencegah penyakit "dalaman" antara lain:

- Penyakit deman kuning
- Penyakit lemah jantung
- Penyakit darah tinggi
- Penyakit migrane/kerap merasa pening kepala
- Penyakit sendi, sakit urat saraf dan buah pinggang
- Penyakit batuk kering atau TB
- Penyakit yang menyerang jantung, limpa dan hati seperti hipertitis
- Penyakit saraf dan tulang belakang yang dialami bila usia semakin lanjut
- Cukup bermanfaat bagi mereka yang mengalami lemah tenaga batin
- Sesuai diminum diwaktu pagi (sebelum bersarapan) dan malam (sebelum tidur). Jangan guna air panas kerana boleh merosakkan khasiatnya. Bancuh dengan air suam sahaja

Susu Kambing Adalah Yang Terbaik Selepas Susu Ibu

- Membantu dan menguatkan sistem imunisasi tubuh
- Bersifat alkali bukan asidik
- Sesuai untuk semua peringkat umur, dari bayi dalam kandungan sampailah kepada orang tua
- Meningkatkan daya kepekaan, penumpuan dan ingatan
- Mengimbangi kadar kolesterol dan kandungan gula dalam darah
- Mudah dicerna (menyerap dalam tubuh badan) dan tidak menyebabkan alahan
- Membantu melancarkan sistem penghadaman dan permasalahan usus
- Merawat dan menyembuhkan penyakit kanser, demam kuning, gastrik, ulser, buasir, asthma (lelah), migrain (sakit kepala), penyakit kulit, insomia (sukar tidur), senggugut, darah tinggi, lemah jantung, kencing manis, batuk kering dan gout
- Menguatkan jisim tubuh yang sihat (tulang, gigi, otot, sendi, kulit dan tisu saraf
- Memulihkan tenaga batin dan awet muda



Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...