Sabtu, 17 Disember 2011

Misteri Kehilangan Terjawab -Ariff Alfian Rosli Kahwin Gay

Ariff Alfian Rosli, bekas pelajar Perubatan University College Dublin kahwin Gay

Kenal Ariff Alfian Rosli? Masih ingat siapa Ariff Alfian Rosli? Ya, bekas pelajar Perubatan University College Dublin yang dilaporkan hilang sejak 2009 di akhbar-akhbar tempatan baru-baru ini.
Ariff Alfian Rosli


KUALA LUMPUR 14 Dis. - Bekas pelajar perubatan University College Dublin (UCD), Ariff Alfian Rosli, 28, yang dilaporkan hilang oleh keluarganya kelmarin berada dalam keadaan selamat di Dublin, Ireland.

Duta Malaysia ke Ireland, Datuk Ramli Naam yang mengesahkan perkara itu berkata, pihaknya maklum tentang kehadiran Ariff Alfian di negara itu sejak beliau masih dalam pengajian di UCD lagi.

Bagaimanapun, katanya, pihak kedutaan dan Wisma Putra tidak boleh mendedahkan maklumat terperinci bekas pelajar tajaan Petronas itu kerana menghormati Akta Data Perlindungan Peribadi Dublin.

''Kerana itu juga Ibu Pejabat Imigresen Republik Ireland tidak boleh memberi maklumat berkaitan Ariff Alfian kepada ibu bapanya, ini kerana kita terikat dengan akta tersebut dan bukan seperti yang dilaporkan oleh ibu bapanya semalam.

''Status Ariff Alfian di sini sah termasuk dari segi visa dan segala dokumennya juga sah. Semua sah, tiada kesalahan. Justeru, beliau dibenarkan untuk menetap di sini.

"Namun, kita sebagai pihak yang terdekat dengan Ariff Alfian akan berusaha mendapatkan beliau supaya menghubungi keluarganya di Malaysia,'' katanya ketika dihubungi di sini, hari ini.

Beliau mengulas laporan kehilangan Ariff Alfian yang dibuat oleh bapanya, Rosli Haron menerusi akhbar Utusan Malaysia kelmarin.

Sementara itu, Bahagian Konsular dan Bahagian Eropah Wisma Putra ketika dihubungi menjelaskan pihaknya telah mengambil langkah sewajarnya untuk mengesan pelajar terbabit selepas menerima laporan kehilangan pada 2009.

"Kami telah mengambil langkah sewajarnya untuk mengesan pelajar tersebut dan telah dimaklumkan pelajar itu mempunyai rekod yang sah untuk memasuki Ireland.

"Namun, percubaan untuk menghubungi beliau gagal kerana dia tidak mahu berjumpa pihak kedutaan mahupun keluarganya," kata sumber tersebut.

Dalam pada itu, Ketua Pengarah Kementerian Pengajian Tinggi, Prof. Datuk Dr. Rujhan Mustafa ketika dihubungi berkata, pihaknya dalam usaha mendapatkan maklumat terperinci mengenai bekas pelajar UCD itu daripada pelbagai pihak termasuk Petronas.

''Pegawai kita juga sedang mendapatkan maklumat daripada masyarakat Malaysia di Dublin. Kes ini juga dalam pemerhatian Wisma Putra,'' katanya.

Utusan Malaysia juga difahamkan pelajar terbabit pernah pulang ke tanah air pada pertengahan 2009 untuk meneruskan pengajian di universiti tempatan.

Bagaimanapun, pada November tahun yang sama, dia kembali semula ke Ireland dan terus menetap di republik tersebut dengan rekod perjalanan yang sah.

Siapa sangka pelajar sebijak Ariff Alfian Rosli itu melakukan perkara yang langsung tidak dapat diterima akal apatah lagi sebagai seorang Islam dengan berkahwin dengan pasangan gay. Rasanya seluruh umat Islam kecewa dengan apa yang dilakukan oleh Ariff Alfian Rosli dengan berkahwin dengan pasangan Gaynya, Jonathan dari Dublin. Tak terfikir kah dia tentang perasaan ibu bapa dia??? Astagafirullahalazim...... Semoga dia sedar dengan apa yang dia lakukan dan kembali ke pangkal jalan.

Gambar Ariff Alfian Rosli Kahwin Gay

Gambar Ariff Alfian Rosli Kahwin Gay 1

Gambar Ariff Alfian Rosli Kahwin Gay 2

Gambar Ariff Alfian Rosli Kahwin Gay 3

amry85.blogspot


Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...