Ahad, 21 Julai 2013

Fenomena Musim Bunga Di tanah Gersang Africa

Jika menerokai pulau Afrika, anda akan kagum - kagum dengan keindahan alam semula jadi yang indah dan unik. Salah satu fenomena yang ada di Namaqualand. Anda akan menikmati keindahan yang sangat istimewa dan sudah tentu perasaan anda berada di padang mimpi indah.

Namaqualand merupakan kawasan gersang Namibia dan Afrika Selatan, bermula di sepanjang pantai barat lebih 600 batu (970 km) dan meliputi kawasan seluas 170,000 persegi .

Namaqualand adalah didiami, orang-orang Khoikhoi yang secara tradisinya didiami dirantau Namaqualand itu.Namaqualand dipenuhi dengan bunga musim bunga. Pada awal bulan Ogos dan September, lembah berdebu Namaqualand berubah menjadi, permaidani dengan bunga liar. Dengan hujan musim sejuk, Namaqualand adalah rumah kepada flora mentol terkaya berbanding mana-mana kawasan gersang di dunia dan lebih daripada 1 000 anggaran 3 500 spesies tumbuhan yang ditemui di tempat lain di muka bumi.

Terdapat laluan kawasan mendaki dan berbasikal yang membolehkan penelitian rapat flora asli laluan bunga, di Rizab Alam Goegap yang juga menyediakan tempat perkelahan dan kemudahan.






 
 http://dairishare.blogspot.com

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...