Khamis, 29 Ogos 2013

Keburukan Peranti Android OS Yang Anda Perlu Tahu

Android OS telah membantu ramai manusia sejagat untuk memiliki gadget yang berteknologi tinggi pada harga yang berpatutan serta amat murah.



Walaupun peranti Android mudah didapati, janganlah anda terus rabun dan rambang mata untuk memiliki mana-mana peranti Android.

Hari tidak selalunya cerah. Begitu juga dengan peranti Android.



Android adalah platform untuk telefon pintar yang murah, open-source dan versatile. Tetapi, di sebalik semua kelebihan itu, ia turut mengalami masalahnya sendiri. Jika anda bukanlah seorang yang cerewet dan teliti, mungkin anda tidak akan kisah dengan masalah yang remeh-temeh sebegitu. Betul tak?

Antara rahsia Android yang Google cuba sembunyikan daripada ramai pengguna di segenap pelusuk bumi ialah:

Peranti Android Tidak Mesra Pengguna.

Jika dahulunya anda sudah dimanjakan dengan Nokia Symbian OS, sudah pastinya peranti Android memberi anda satu kejutan yang hebat. Ramai pengguna yang boleh menggunakan peranti Android dengan baik namun mereka gagal dalam menguasai sepenuhnya peranti Android tersebut. Widgets adalah salah satu contoh yang paling mudah. Kebanyakan pengguna gagal dalam memaksimumkan penggunaan widget pada peranti Anroid mereka.

Pemindahan Fail-Fail Adalah Perkara Paling Berisiko

Walaupun para pembangun peranti Android mengatakan bahawa pemindahan fail daripada peranti Android adalah semudah ABC kerana menggunakan konsep USB, sebenarnya anda boleh kehilangan semua software-software yang penting jika tersilap "copy-paste" fail. Anda harus tahu folder mana yang perlu diusik dan sepatutnya dijauhi sebelum melakukan aktiviti "copy- paste" tersebut. Tersilap padam fail, maka jahanamlah peranti Android anda.

Sesetengah Apps Tidak Berfungsi Untuk Peranti Android

Semenjak terdapat banyaknya telefon pintar dan tablet Android di pasaran, spesifikasi untuk kesemua gadget ini turut berbeza. Ini bermaksud, peranti Android bukanlah seperti peranti Apple yang dicipta dengan spesifikasi yang hampir sama. Tidak semua peranti Android mempunyai Dual Core Processor dan skrin beresolusi tinggi untuk anda menikmati video berdefinisi tinggi dan game yang berat-berat di peranti Android anda. Jadi, pastikan anda tahu kekuatan peranti Android anda dan juga tahu minimum requirements untuk sesuatu Apps sebelum anda menyumbatnya ke dalam peranti Android anda.

Jadi pastikan anda tahu apa yang anda benar-benar inginkan sebelum mengosongkan akaun bank dan tabung untuk sebuah peranti Android.
 http://tau4374.blogspot.com/

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...