Sabtu, 31 Ogos 2013

Seni Potongan Huruf yang Menakjubkan


Bagaimana cara kamu berhubungan dengan kenalanmu? Mungkin kebanyakan dari kamu akan menjawab dengan menelefon, SMS, e-mel, ataupun melalui facebook. Sekarang ini kita jarang sekali mencari seseorang yang masih menuliskan surat yang ditulis menggunakan  tangan. Namun, Seniman asal Oakland, Amerika, Annie Vought membawa surat tulisan menggunakan tangan ke level yang lebih tinggi, menjadi seni yang menakjubkan!.
 

Pada awalnya, Vought memperbesar ukuran surat surat-menyurat yang dia miliki dan memotong huruf demi huruf dengan pisau kecil menggunakan tangannya. Huruf dan garis yang saling berhubung menyokong struktur surat yang telah dipotong, serta menjaganya agar tetap kukuh.

Dia mengatakan, "Melalui komputer saya berhubung dengan orang yang mungkin belum pernah saya temui sebelum ini dan saya boleh bertindak balas  secara langsung orang yang saya cintai. Namun dengan kemudahan dan keselesaan akses ini, kita kehilangan tulisan tangan yang patut dihargai. Catatan tulisan tangan adalah potongan dari sejarah induvidu . "








 
zamrispoon blogsport

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...