Khamis, 17 November 2011

Bekas MB akui kerajaan lalu juga tidak belanja semua peruntukan jalan

                      https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEgiKBG_mTX0ZweIMy2TdIPdluWIkYOAs5Hm3Lad3YTVCA5bkJ5ehXINBIN084ZPsgPnpdyUPCBEmEZGp1oTNag4RFEMwwtJ5QFfc7qWKcwJ-_9xRxgCxLVBERI4aQeo6BqeOsZEo50eRlE/s320/Mahadzir+Khalid.jpg

ALOR SETAR, 16 November 2011 – Kerajaan negeri semasa pemerintahan Barisan Nasional dahulu juga tidak membelanjakan sepenuhnya peruntukan penyelenggaraan membaiki jalan yang diberikan oleh Kerajaan Pusat. Sebaliknya mereka hanya berbelanja mengikut kadar yang ditetapkan dan selebihnya digunakan untuk urusan-urusan lain termasuk pentadbiran kerajaan negeri.

Pengakuan tersebut dibuat oleh ADUN Pedu, YB Dato’ Seri Diraja Mahdzir Khalid dalam Usul Ucapan Menjunjung Kasih sempena Persidangan Dewan Undangan Negeri Kedah, Penggal Keempat di Wisma Darul Aman.

“Kerajaan dahulu juga menggunakan lebihan wang peruntukan jalan sepertimana kerajaan negeri sekarang lakukan. Amalan itu telah kita lakukan sejak dulu lagi.

“Walau bagaimana pun kita berharap, kerajaan negeri dapat meningkatkan lagi usaha membaiki jalan-jalan yang rosak demi keselamatan kita bersama,” tambah beliau.
warta  kedah

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...