Rabu, 2 November 2011

Standart Kerajaan Yang Tidak BERINTEGRITI

Oleh 
PONTIAN – Kerajaan UMNO BN dipersoalkan tentang banyak perkara seperti melibatkan kawalan harga barang kerana standart sesebuah kerajaan bergantung kepada bagaimana ia diurus tadbir dengan baik.

Bagi Dr. HJ. Mumazaini Misri, Timbalan Yang Dipertua PAS Pontian berkata, hal ini cukup ketara bila memperlihatkan harga seekor ayam pada bulan ini ternyata jauh berbeza pada bulan sebelumnya.

”Sedar tak? Harga ayam hari ini RM 8 30. Bulan lepas berapa harga ayam yang kita makan. Lima lebih” ujarnya.

Tambahan pula, jika dahulu katanya mata wang Singapora begitu kecil nilainya berbanding negara ini namun hari ini negara itu jauh dua kali ganda lebih tinggi berbanding Malaysia.

”Kenapa jadi macam ini. Singapora tak ada hasil bumi, pertanian, tak ada modal insan tapi kenapa Singapora. Boleh kekalkan nilai mata wang dua kali ganda berbanding kita.” jelasnya lagi yang juga bakal calon PAS Dun Pulai Sebatang.

Dalam pada itu beliau menjelaskan bahawa bukan setakat rakyat terpaksa menghadapi kesan isu integriti kerajaan BN akan tetapi para pelabur juga tidak akan melabur adalah disebabkan berlakunya banyak penyalahgunaan kuasa yang diamalkan kini.

”Bila penyalahgunaan kuasa berlaku, pelaburpun tak yakin. Kalau tak ada palaburan, mana mungkin dapat bekalkan peluang pekerjaan kepada rakyat.” terangnya.

Beliau berkata demikian dalam ucapannya pada pelancaran Kelab Protes BN (Barang Naik) di Dun Pulai Sebatang, Pontian, dekat sini, baru-baru ini.

Hadir sama, Hj. Raden Sarobo Pono, Yang Dipertua PAS Pontian, Ustaz Atan Gombang, Pengelola Pusat Aduan Rakyat (PAS) Zon Benut, Ustaz Faizul Hakim Ahmad, Ketua Dewan Pemuda PAS Pontian.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...