Rabu, 2 November 2011

Sudah Jatuh Ditimpa Tangga

PONTIAN – Pepatah Melayu ada mengatakan, ‘Sudah Jatuh Ditimpa Tangga’. Mungkin pepatah ini boleh digunakan bagi menggambarkan keperitan yang dialami oleh keluarga mendiang Tew Gee.

Insiden jumaat lepas itu sudah tentu tidak dapat dilupakan oleh waris mendiang kerana selain melakukan upacara keagamaan iaitu majlis memperingati tahun kematian bapa mereka akibat sakit jantung, kebakaran turut berlaku pada khemah yang didirikan di tempat berkenaan.

Difahamkan kebakaran berlaku berpunca daripada sistem pendawaian melalui litar pintas yang telah digunakan, dipercayai terbakar menyebabkan waris terpaksa menanggung kerugian sekitar RM 15.000.
Menurut anak lelaki mendiang, Twsee Seng, 48, katanya kejadian itu berlaku kira-kira pukul 8.00 pagi menyebabkan ruang udara di Pekan Sanglang itu, turut dipenuhi kepulan-kepulan asap tebal.

Katanya lagi, kereta bomba daripada Balai Bomba dan Penyelamat Pontian dikejarkan ke tempat kejadian namun api sudahpun padam sebaik tiba di sana.

”Waktu Bomba datang, api sudah padam. Ramai juga yang tolong, Melayupun ada tolong (padam)” katanya lagi ketika ditemui.

Bersimpati dengan insiden tersebut, rombongan daripada PAS Kawasan Pontian telah melakukan lawatan dengan diketuai sendiri Setiausaha Kerjanya, Sdr. Razali Limat.

Razali berkata, pihaknya amat bersimpati dengan keluarga mendiang dan kunjungan rombongan PAS sekurang-kurangnya boleh melegakan keluarga terbabit.

Disamping itu jelasnya lagi, di bawah lajnah Perpaduan Nasional PAS Pontian, kegiatan ini turut merapatkan hubungan parti itu dengan masyarakat Cina.

”PAS bukan setakat terlibat dengan politik kepartian semata-mata malah kerja-kerja kebajikan turut diutamakan.” ujarnya lagi.

Hadir sama, Sdr. Ah Kong, Timbalan Ahli Dewan Himpunan Penyokong PAS (DHPP) Pontian, Tn. Hj. Abdul Ghani, Ketua Lajnah Perpaduan Nasional PAS Pontian, Sdr. Mohammad Nazar, Naib Ketua Dewan Pemuda PAS Pontian.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...