Kita hidup di dunia ni hanyalah sementara. Semua yang kita kecapi sama ada suka atau duka di dunia ini, hanyalah pinjaman semata-mata. Nikmatilah hidup kita dengan penuh kegembiraan dan kebahagiaan dalam keredhaan Allah SWT. 
 
 
Apabila kita berduka, pasti kita tercari-cari di mana hilangnya gelak ketawa yang pernah menghiasi bibir. Pasti kita teringin untuk merasai nikmatnya ketawa untuk menggembirakan hati. Ya, ketawa bukanlah boleh dibuat-buat. Walaupun ada senyuman palsu pada wajah untuk menutup duka, namun tiada ketawa palsu yang boleh dibuat-buat.
 
 
Di bahagian Editorial, ada masanya kami para wartawan ini senyap seribu bahasa. Yang berbunyi hanyalah ketikan papan kekunci di laptop masing-masing. Telefon bimbit pun setting pada silent mode untuk mendapatkan feel menaip artikel. Untuk lebih mantap, telinga ditutup dengan headphone mendengar lagu, muzik atau ayat al-Quran daripada laman Youtube.
 
 
 
 
Pun begitu, ada ketikanya pula kami begitu riuh. Semua orang nak bercakap. Semua orang membuat lawak sambil mengusik rakan sejawatan. Ya, saat itu paling menggembirakan. Hilang sekejap masalah yang ada di kepala. Ketawa, usik-mengusik, bahan-membahan, itulah warna-warni kehidupan wartawan.
 
 
Tip Untuk Gembira:
* Jangan terlalu fikirkan masalah.
* Selesaikan masalah satu demi satu.
* Berkawan dengan individu yang positif.
* Kena bijak pilih kawan.
* Pertahankan sesuatu yang menggembirakan.
* Tinggalkan apa yang menyedihkan.
 
mingguan wanita