Jumaat, 12 Disember 2014

Juruterbang Pertama Air Asia Bertudung


Anda mungkin pernah melihat perempuan bekerja sebagai juruterbang dan pasti terfikir di fikiran anda untuk menjadi kru diatas kapal terbang mesti tidak boleh pakai tudung, seksi dan memakai kain belah.

Semua itu tidak lagi menjadi masalah apabila perkara ini telah dibuktikan oleh gadis yang bernama Kapten Noor Hafizah Mohd Idrus yang menjadi kapten kapal terbang Ais Asia pertama bertudung.



Noorhafizah atau lebih dikenali dengan nama Fizzy Idrus, telah memilih menjadi juruterbang pada usia yang  baru menjangkau 30 tahun. Walaupun begitu profesional dalam kerja sebenarnya beliau adalah wanita biasa di rumah dimana gemar melakukan perkara-perkara rutin seperti perempuan lain.

Sebagai imej wanita bertudung admin berasa begitu bangga dan ini menepis tangapan liar yang menutup aurat membataskan kerjaya seorang wanita.

Berikut kami kongsikan gambar dan biodata Hafizah.

Nama Penuh: Noor Hafizah Mohd Idrus

Nama Samaran: Fizzy Idrus

Tarikh Lahir: 21 September 1984 (Umur: 30 Tahun)

Asal: Taiping Perak

Instagram: http://instagram.com/fizzyidrus

Alamat Terkini: Cheras Kuala Lumpur

Pendidikan: Sek Keb Taiping,  Sek Keb Tun Razak, Kolej Tunku Kursiah, Kolej Matrikulasi Melaka, Universiti Kebangsaan Malaysia UKM, Akademi Penerbangan Malaysia Batu Berendam Melaka.

Bidang: Ijazah Multimedia (UKM)

Bermula Kareer Juruterbang: Berhenti belajar di UKM dan sertai Akademi Juruterbang Airasia sejak 2006.

Jawatan Terkini: Senior First Officer (Kapten) AirAsia X

Siakapkeli.com.my

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...