Ahad, 14 Disember 2014

Manusia Dan Nasihat


 
 Manusia Dan Nasihat
 
 
 

Manusia Dan Nasihat


Alhamdulillah, bertemu lagi kita untuk sesi Renungan Pagi . Semoga pesanan ringkas Luqman Hakim ini tentang nasihat dan kaitan nya dengan diri manusia ini, boleh kita jadikan panduan untuk menjadi yang lebih baik. 

Luqman Hakim berpesan: Orang-orang yang sentiasa menyediakan dirinya untuk menerima nasihat, maka dirinya akan mendapat penjagaan dari ALLAH. Orang yg insaf dan sedar setelah menerima nasihat orang lain, dia akan sentiasa menerima kemulian dari ALLAH juga. 

Dan sebagai manusia yang sentiasa leka dan tidak pernah lari dari melakukan kesilapan, ingatlah bila ada yang menasihati kita, bukan bermakna mereka lebih baik, atau lebih alim atau ingin menunjuk pandai, tapi mereka menyanyagi kita sebenarnya. Hanya mereka yang berakal dan sentiasa bersangka baik mampu menerima dan meminta nasihat untuk memperbaiki diri.
blog santai

1 ulasan:

  1. Di sini ialah Benjamin hubungi butiran E-mel, lfdsloans @ outlook.com. / lfdsloans@lemeridianfds.com Atau Whatsapp +1 989-394-3740 yang membantu saya dengan pinjaman 90.000.00 Euro untuk memulakan perniagaan saya dan saya sangat berterima kasih, Sungguh susah bagi saya di sini cuba untuk membuat jalan sebagai ibu tunggal perkara-perkara tidak mudah dengan saya tetapi dengan bantuan Le_Meridian meletakkan senyuman di wajah saya kerana saya menonton perniagaan saya semakin kuat dan berkembang juga. Saya tahu anda mungkin mengejutkan mengapa saya meletakkan perkara seperti ini di sini tetapi saya benar-benar perlu menyatakan saya terima kasih supaya sesiapa yang mencari bantuan kewangan atau mengalami kesulitan dengan perniagaan yang ada atau ingin memulakan projek perniagaan dapat melihat ini dan memiliki harapan untuk keluar dari kesulitan .. Terimakasih.

    BalasPadam

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...