Selasa, 22 Januari 2013

Gambar : Tempat-Tempat Terpelik Di Dunia.

Ntah dah malas pulak rase nak update pasal masalah "kejiwaan".. terase nak meng review blog orang sambil carik mende2 pelik bin ajaib sikit, kat dunia nih memang banyak mende pelik, tahu tak tahu je.. so skang aku tengah memburu bende2 pelik.. hahaha.. dan sumber macam biasa, dari berbagai sumber dan aku takkan lupe untuk kasi link pada blog yang aku jadikan sumber.. so dont worry, korang kasi aku copy, aku kasi korang traffif, fair enough kan? so moh le review dari satu sumber yang aku dapatkan tentang Tempat-tempat Terpelik Di Dunia.
1. Sealand: a micronation on the waters of the North Sea
Sealand adalah negara kecil yang berlokasi 10 kilometer dari tepi pantai Suffolk, Inggris.
Sealand dihuni oleh keluarga dan kerabat Paddy Roy Bates. Area yang boleh dihuni hanya sekitar 550 m2.
Sealand: a micronation on the waters of the North Sea, negara terkecil didunia
 
 
 
 
 

2. Thank you for Fucking, Austria
Hahahahah!! ni yang aku tak tahan.. ada jugak nama tempat Fucking? walaweh.. gilo sungguh, tapi tak tahu pulak ape yang drang maksudkan dengan fucking tuh, tapi setahu aku fucking tuh istilah yang tidak baik didengar, dilihat, digunakan dan sebagainye dalam kehidupan seharian manusia, kan?

Fucking adalah nama kota kecil paling unik di Austria
 Fucking adalah nama kota kecil di Austria (population 150). Kota kecil yang unik ini dikenal dengan nama “Fucking” lebih kurang sejak 1070. Perkara yang paling populer di kota ini adalah marka jalan dengan nama kota ini, terkadang banyak pengunjung inggris berhenti hanya untuk bergambar dengan gambar tersebut. 
 
3. A museum devoted to the Penis
Memang betol2 muzium lah.. sampai ke bahagian sulit bunatang pon drang nak buat koleksi, tak paham jugak aku, maybe ni salah satu seni yang dinamakan seni "Sulit".
The Icelandic Phallological Museum, jenis spesis zakar dari setiap mamalia yang ada di Islandia
The Icelandic Phallological Museum di Husavík, Islandia, adalah museum yang didedikasikan pada phallology. Saat ini museum ini memiliki 154 spesimen yang dipamerkan layaknya trofi berburu, dibalsem dengan formaldehia, atau dikeringkan di kotak display. Museum ini berusahamengumpulkan spesimen penis dari setiap mamalia yang ada di Islandia, termasuk beberapa spesies yang terancam punah atau yang sudah punah di perairan Islandia. (kome translate sendiri ye)
 
5. The Mojave Lonely Phone Booth
Hahahahah!! memang aku tergelak sakan bile tengok ada public phone kat tengah2 port yang sangat stategik tuh.. adoyai, teringat pulak jalan yang drang bina kat aceh, bukan jalan, tapi tembok.. penyudahnye, penduduk yang pecahkan tembok2 tu, haha..
The Mojave Phone Booth telefon umum yg ditempatkan pada tempat yg tidak wajar
The Mojave Phone Booth adalah satu-satunya telefon booth di Mojave National Preserve yang menarik perhatian banyak orang di tahun 1997, karena lokasinya yang tidak wajar. Booth yang satu ini berjarak 15 mil dari jalan raya terdekat antar negara bagian, dan bermil-mil dari bangunan manapun. Orang-orang kadang menelfon booth ini hanya untuk mendapat jawaban, dan beberapa yang lain melakukan perjalanan ke lokasi booth ini untuk menjawab telepon, sering ada yang berkemah di sekitarnya. Ceritanya menginspirasi pembuatan film Mojave Phone Booth , yang dirilis 2006 lalu.
 
6. The smallest park in the world: 452 in2
The smallest park in the world: 452 in2, taman terkecil didunia
Mill Ends Park di Portland, Oregon adalah taman terkecil di dunia, menurut Guinnes Book of Record. ‘taman’ ini berukuran 610mm yang pada tahun 1948 sebenarnya bertujuan dibangun untuk tiang lampu. Taman ini dilengkapi dengan beberapa barang yang tidak wajar selama bertahun-tahun termasuk kolam renang untuk kupu-kupu (lengkap dengan peralatan menyelam) dan miniatur ferris wheel (ditambah kran air dengan ukuran biasa). *Macam-macam..
 
7. A Christian Chapel decorated by the bones of 40,000 people
Chapel (church) kecil yang unik dengan dekorasi tengkorak manusia
he Sedlec Ossuary kapel kristen kecil, yang berlokasi di bawah Cemetery Church of All Saints di Czech Republic. The ossuary berisi kira-kira 40.000 tengkorak manusia yang ditata secara artistik untuk membentuk dekorasi dan peralatan untuk kapel tersebut. *Ade jugak gereja yang kecik, keh3.. aku hengat sume gereja drang besar2, dan dihiasi dengan tengkorak lagik, erkk.. untuk menyeramkan manusia ke ape maksud drang? mybe have some power kot.
 

9. Walcome to Llanfairpwllgwyngyllgogerychwyrndrobwllllantysiliogogogoch
Aku tak tahu camne penduduk yang tinggal kat situ nak hapal nama tempat tinggal drang, address pon mesti nak kene tambah kertas lain untuk support, kalau idak.. ke meja la jawapnye.. 
Nama Tempat Terpanjang dan tersulit untuk diingat didunia
Nama Tempat Terpanjang dan tersulit untuk diingat didunia. Llanfairpwllgwyngyllgogerychwyrndrobwllllantysiliogogogoch adalah desa di pulau Anglesey di Wales. Dikenal secara resmi memiliki nama tempat paling panjang di Inggris, dan di dunia. Nama panjang tersebut direncanakan di tahun 1860 atas kebanggan memiliki nama terpanjang dari jalur rel kereta api di Great Britain, tapi tidak dianggap kata otentik di tata bahasa Welsh. Kalau di terjemahkan ke dalam bahasa indonesia kira-kira artinya “Gereja St Mary di lembah pohon hazel putih dekat pusaran air cepat dan gereja gua merah St Tysilio ”.
 
10. Climb the Rabbit’s Hill
Climb the Rabbit’s Hill
Colletto Fava adalah bukit yang berketinggian 1.500 m di bagian selatan daerah Piedmont di Italia. Tahun 2005, arnab pink raksasa dibangun disisi pegunungan. Anggota grup seniman Viennese yang mendirikan ini bukan hanya berharap orang-orang akan memperhatikan karya mereka, tapi juga agar pendaki tertarik untuk mendaki dan beristirahat di atasnya. Kenapa mesti arnab? *Sweet pulak aku tengok bukit tuh.. kah3..
Tak ke pelik tempat2 kat atas tuh? aku rase tu baru sikit tempat yang kat dunia nih.. belom share satu dunia lagik, satu dah la tak larat nak update kat blog nih.. ntah ade orang bace ntah tidak, keh3...

Sumber : http://isidunia.blogspot/duadz.com

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Anda Berkenan .

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...