Khamis, 24 Januari 2013

Jenis-Jenis Pokok Ganja Yang jarang Kita Tahu...

Ganja adalah bahan psikotropika yang terlarang, jangankan memiliki, mengguna saja pun salah di sisi undang2. Semua orang tahu ganja adalah barang terlarang namun belum tentu semua orang tahu bentuk pohon ganja. Itulah yang menjadi pertanyaan saya selama ini, bagaimana membezakan pokok ganja dengan pokok biasa. Jadi sebenarnya seperti apakah pohon ganja tersebut? Sebenarnya banyak  jenis-jenis dari ganja, 
ada 10 jenis pokok ganja..
1. Big Bud
blog-apa-aja.blogspot.com
Ini adalah jenis unggul pohon ganja, dengan daun lebat, lebih banyak  ganja yang dihasilkan. Boleh tumbuh tinggi dan boleh hidup di kawasan redup. Selain itu bunganya juga cantik
 
 
 
 
 

2. Ice
blog-apa-aja.blogspot.com
Bentuknya mirip daun yang berkristal, ini juga salah satu jenis pokok ganja yang terkenal, pernah memenangi penghargaan Cannabis Cup tahun 1998

3. Skunk #1
blog-apa-aja.blogspot.com
Untuk jenis ini dihiaskan  di dalam ruang atau tempat.

4. Northern Lights
blog-apa-aja.blogspot.com
  ganja jenis ini adalah mudah ditanam, mudah tumbuh di dalam kawsan redup, dan sekarang sedang diteliti manfaatnya untuk kesihatan.

5. New York City Diesel
blog-apa-aja.blogspot.com
Ganja jenis ini tumbuh baik di dalam tempat redup kecuali di iklim tropis, di tempat redup ganja ini boleh tumbuh setinggi 4 kaki, namun di luar kawsan terbuka,  boleh mencapai 12 kaki.

6. Lowryder
blog-apa-aja.blogspot.com
Lowryder termasuk pohon ganja berukuran mini sehingga boleh ditanam di pasu, tingginya cuma 12 inchi. Pertumbuhannya pun cukup cepat, 2-3 minggu fase benih, dan 30-45 hari untuk berbunga. Dan yang paling penting ganja  ini boleh tumbuh dimana saja.

7. Blueberry
blog-apa-aja.blogspot.com
Disebut blueberry keranana menurut beberapa referensi dari internet, ketika pecandu menghirup ganja satu ini aromanya seakan blueberry, senang tubuh di kawasan  di luar ,

8. AK-47
blog-apa-aja.blogspot.com
Kurang pasti kenapa disebut AK-47, mungkin berhubungan dengan aromanya, yang pasti ganja jenis ini senang tumbuh  di dalam dan atau luar kawasan..
9. Purple Power
blog-apa-aja.blogspot.com
Seperti semua keturunan ganja outdoor, Purple Power memerlukan cahaya matahari dan kehangatan,  juga dapat tumbuh subur bahkan di cuaca kurang . Tanaman ini dapat mencecah ketinggian lebih dari 6 kaki di rumah kaca dan iklim selatan sedangkan di daerah beriklim sedang Purple Power rata-rata tumbuh sekitar 5 kaki.

10. Afghan
blog-apa-aja.blogspot.com
  tanaman ini menyebarkan bau mirip bensin,daun nya berminyak. diluar efek memabukkan tanaman ini diketahui berkhasiat untuk meredakan insomnia dan nyeri kronis.
perlu di ingatkan!!!pokok ini adalah haram di sisi undang-undang
 http://dairishare.blogspot.com

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...