Rabu, 13 Februari 2013

Cerita Benar Sebalik Babi Haram

ASSALAMUALAIKUM ...

Macam yang pembaca semua tahu , babi ni pengotor la sangat . Dia akan sedut semua makanan yang ada depan mata tak kira la kotor , kadang ti memeang sangat jijik . Memang tak faham la nape orang kafir suka sangat makhluk tuh ! 

Dalam badan babi gak memang dah ada penyakit yang boleh berjangkit bila dimakan . Dalam daging babi ada cacing kerawit yang liat sangat nak mati walaupun dah dimasak dengan suhu yang tinggi . Berani tol lah orang kafir tuh pi makan daging babi yang half cook !


Seorang penyelidik Islam , Dr. Zakir Abdul Karim menulis dalam bukunya yang bertajuk 20 Soalan Lazim Tentang Islam berkata , " Memakan babi boleh mengakibatkan tidak kurang daripada 70 jenis penyakit . Antaranya :
  • Helminthes seperti cacing bulat , cacing peniti , cacing kerawit dan banyak lagi .
  • Teania Solium - penyakit yang berpunca daripada cacing pita yang banyak membiak dalam usus babi . a ) Ovumnya mampu masuk ke dalam aliran darah sehingga berakhir ke otak ! Ia akan menyebabkan hilang akal dan gila ! b ) kalau masuk jantung , akan jadi heart attack . c )  masuk mata akan jadi buta . d ) masuk ke hati , akan dapat sakit hati yang kronik . Begitu juga dengan penyakit Trichura Tichurasis .
Ngeri bila baca kan ! Tapi orang Barat bangga guna usus babi nih wat sarung sosej mereka . Sedap katanya ! Alhamdulillah , orang Islam terselamat dari semua tuh .
 http://veesandii.blogspot.com/

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...