Rabu, 20 Mac 2013

Iklan Paling Lawak Tahap Pecah Perut!


Iklan berbentuk cetakan perlu menyampaikan mesej kepada pengguna dengan hanya menyampaikan satu imej tanpa lain-lain interaksi yang dapat dilihat melalui iklan berbentuk video.

Di sinilah peri pentingnya kreativiti si designer untuk menghasilkan iklan yang berkesan dan dapat menarik hati potential customer.

Attention span kebanyakan daripada kita memang semakin berkurang dari hari ke hari, jadi ianya memang tugas yang mencabar bagi mana-mana syarikat untuk memasarkan produk mereka dalam bentuk iklan cetakan.
 
 


Oleh itu, iklan yang lawak dan menggelikan hati masih lagi merupakan cara yang efektif untuk memikat pengguna, mungkin untuk mempengaruhi minda pengguna untuk membeli produk yang tak berfaedah pun kepada pengguna tetapi pengguna akan beli juga kerana efektifnya iklan tersebut. Iklan 'tahan lama' contohnya.

Jadi di sini kami paparkan 15 iklan paling lawak tahap pecah perut yang pasti akan menggelikan hati anda. Cekdemout!
 1. Wolf Hot Sauce - Ok. Ini kreatif. Memang nampaklah betapa pedasnya dia punya sos. Kalau dah pedas sangat mungkin sesuai kot untuk orang Negeri Sembilan. Hehe.

 2. Lazer Helmets - Dude, tak kan naik basikal je boleh accident macam ni? Tapi iklan ni memang kreatif, kiranya kalau pakai helmet ni memang kepala tu terjamin la.

 3. McDonald's - The real milkshake. Kasi goncang sama itu lembu, baru keluar milk shake.

4. Coca Cola Light - Sangat light sampai melawan hukum graviti. Macam mana nak minum ni. Hehe.
 5. Pepsi Light - Ok. Konsep dia lebih kurang sama macam Coca Cola Light. Siapa tiru siapa ni pun tak tahulah.

 6. Kit Kat - Peh. Serius kalau jalan-jalan dekat pekan terjumpa kerusi macam ni memang terus teringin nak beli Kit Kat. Tak elok jika di bulan puasa.

 7. WMF - Menunjukkan pisau ni sangat tajam sampai board tu pun boleh terpotong.

 8. Yoga Center - Mungkin kalau praktis yoga badan boleh lentik macam ni.

 9. Fresh Step - Ok. Ini lawak tapi agak tipulah. Ada ke kucing tahan terkucil sebab takde litterbox? Saya tengok kucing dekat rumah saya merata aje dia melepas. Haha. Tapi kucing ni memang comel lah.

 10. Durex - Hehe. Siapa yang tak tahu Durex. Pergi 7 eleven dekat bahagian kaunter jumpalah. Serius kreatif iklan ni.

 11. Capriccio Ladies Hairdresser - Wooo. Iklan ni ada dua maksud. Ladies hairdresser? Gunting rambut tu logik lah. Tapi tak kan dekat tempat tu pun ada orang tolong guntingkan? Wooo.

 12. Bic White Out - Just in case, you'll regret it later.

 13. Chocolate With Whisky - Alolo. Makan coklat ada whisky pun boleh mabuk eh. Kesian budak ni. Hehe. Tapi orang Islam pun tak boleh makan ye.

 14. Pedigree Light - Kalau dah gemuk sangat sampai kena nganjing dengan kucing, mungkin dah sampai masanya anjing anda (bagi yang bukan beragama Islam) diberi makan Pedigree Light. Ironi kan? Bila anjing kena nganjing?

15. Burger King - Ok. Ini lucah. Hehe.
kfeinblogsport

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...