Khamis, 14 Mac 2013

Kenapa Tak Bagi Orang Pinjam Kereta

 
 
Kereta merupakan satu kenderaan yang sering digunakan oleh semua, tidak kiralah negara apapun, pastinya setiap keluarga pasti mempunyai sebiji kereta tetapi bila kita sudah mempunyai kereta pasti ada sesetengah kawan yang nak pinjam atas alasan macam-macam. Jadi pasti aku tak bagi pinjam kereta kalau aku sudah mempunyai kereta kerana apa? Jom lihat di bawah ini!!!
 
 


1) Bila ada yang pinjam kereta habis die mirror, stering, cermin pandang beakang, siaran radio diubah. Time aku nak bawak balik aku kena betulkan semuanya... tuh yang aku malas nak bagi pinjam.

2) Aku dah beritahu jangan hisap rokok dalam kereta tapi diorang hisap jugak. Tuh yang aku malas nak bagi orang pinjam lagi.

3) Kata pinjam kereta sekekejap je tapi dah berjam aku tunggu tak balik-balik lagi. Telefon pun tak berjawab, yang ini pun salah satu puncanya.

4) Dah bagi pinjam tuh buat a cara meminjam. Isi la minyak balik seperti asalnya waaupun tak sepenuh tangki, ni minyak pun tak reti nak isi... dibiarkan kering-kontang.

5) dah tau kereta orang, bawak la perlahan-lahan dan cermat. Ni tidak, dibelasahnya bawak laju-laju. Tak pasal-pasal kena speed trap, pastu surat saman sampai atas nama aku. Dah kereta aku yang punya maka aku a kena bayar, dia buat tak tau jerk.

6) Dah tau pinjam kereta orang jangan la bawak orang lain reramai pulak. Ni bawak make la, famili dia la. Kata je la kat famili atau makwe yang korang takde kereta. Nak kereta sangat cari kereta sewa, ni nak jimat kos pinjam kereta aku. Akhirnya, kepala lutut aku yang pening.

Begitulah! Selalunya ada sesetengah berperangai sebegini, kerja nak pinjam sahaja... suruh beli kata tak dak duit. Padahal keluar dengan awek, makan kat luar, beli benda pelik-pelik ada pulak duit. Hairan sungguh! 
 http://shakroil.blogspot.com

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...