Sabtu, 16 Mac 2013

Tips Untuk Tidak Melengahkan Lagi Solat

....


1. Suruh abah/ma rotan bila masuk je time solat. "Tolong rotan saya walaupun saya dah besar gajah."


2. Minta tolong kawan yang paling kamu respek atau segan sekali dalam kelas or di tempat kerja untuk SMS kamu atau call kamu bila masuk time solat utk mentionkan masuk waktu. Kasi la upah kat dia lepas seminggu dia wat keje tu.





3. Suruh orang yang kamu minat atau suka bagi kata-kata nasihat dekat kamu. Print dan tampal kata-kata dia tu di belakang henpon. Atau set je muka dia keluar dengan kata-kata tu di telepon kamu tu. Set alarm keluar muka dia sengih-sengih dengan berkata, "solat, solat".


4. Berpakat dengan housemate atau adik beradik yang berguna serta insaf. Aku ingatkan kau. Kau ingatkan aku.


5. Pergi masuk kursus jenazah. Konfem insaf. Atau ko join orang gali kubur. Insaf wooo gua jamin.


6. Pergi hospital or interview doktor-doktor yang dah lama kerja spital atau ada member2 jadi doktor tu, tanya pengalaman mereka handle pesakit yang meninggal dunia tak sempat solat.


7. Hempuk diri sendiri kalau dah sengal sangat.


8. Bakar selimut dan tilam serta bantal busuk apatah lagi teddy bear size XXL kalau sampai time azan terus kau mengantuk. Ganti dengan tikar sejadah hampar kat situ.


9. Pindah rumah tepi surau.


10. Pergi ceramah ustaz azhar, pergi duk tepi dia sampai dia kata '****' dekat kamu yg melambatkan solat. Konpem balik insaf.
 http://www.gempak.org/forum

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...